Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 67
  1. #11

    Standaard Squier '51

    Gitaar: Squier '51
    Prijs: 148 euro @ musicstore.de
    Vorm: stratocaster body met telecaster neck. een humbucker met coiltap functie, 1 singlecoil. 1 volume knop en 1 3-standen rotaryswitch. simpel maar efficient.
    Muziekstijlen:blues, bluesrock, rock n roll, hard rock,... (vanalles)
    Waarom deze gitaar? cheapo en ik hou ervan om aan alles wat met gitaar te maken heeft te prutsen. (bouw mn eigen fx, binnenkort mn eigen gitaar en versterker modden. en eventueel nog een nieuwe gitaar maken )
    Kun je het geluid beschrijven? twangey en den humbucker heeft ballen. ik heb er al veel reviews van gelezen, maar ik vind dat den humbucker goed klinkt. ik vind m niet te schel. maarja, ik hou wel van n trebleysound . kortom ben er heel content van.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    http://www.penmachine.com/musicpages..._51-butter.jpg
    Laatst gewijzigd door Thunders1988; 12 november 2007 om 14:45
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Berichten
    1.225

    Standaard

    Gitaar:Ibanez SA120
    Prijs: €249 bij feedback.nl
    Vorm: PRS style body zwart of rood.ze is uitgevoerd met twee humbuckers, gekoppeld aan een 5-standen schakelaar + tremolo.
    Muziekstijlen: hard rock,metal, blues,etc...
    Waarom deze gitaar? T is een Ibanez=redelijke kwaliteit.Ze heeft een heel dunne nek en speelt dus gemakkelijk. En ze ziet er goed uit
    Kun je het geluid beschrijven? heb niet de kans gehad ze over een degelijke amp te proberen maar t klonk toch al goed over een cubeje.T kan beter maar t is zeer goed voor zo'n goedkope gitaar.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    ibanez site:http://www.ibanez.co.jp/products/eg_...MODEL_NO=SA120

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

    Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

  3. #13

    Standaard

    Gitaar: Dean evo xm
    Prijs (evt. met link): vrijwel overal €100, erg goedkoop dus
    Vorm: dunne LP
    Muziekstijlen: Tja
    Waarom deze gitaar? Hij speel heel licht. Qua bespeelbaarheid is het voor mij de fijnste gitaar die ik heb bespeelt(dat zijn er niet veel, maar toch)
    Kun je het geluid beschrijven? clean, de humbuckers oversturen niet.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Een fijne gitaar om mee te beginnen omdat het zo licht speelt, maar het geluid is niet alles, en de afwerking ook niet. Maargoed, daar betaal je natuurlijk ook voor. kortom, een goede gitaar voor z'n prijs.


  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    1 september 2007
    Locatie
    Rijswijk (Zuid Holland)
    Berichten
    50

    Standaard

    Gitaar: Keiper 107BK
    Prijs (evt. met link): rond de €120,-- (heb hem voor minder gekregen vandaar rond de.....)
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Blues, Jazz, Rock en Metal
    Waarom deze gitaar? Zie verdere opmerkingen
    Kun je het geluid beschrijven? Clean is het prachtig geen ruis of dat soort troep. Ook met de distortion erop of een overdrive of wah klinkt het gewoon heel netjes en clean zonder ruis of storing. Kan het moeilijk goed omschrijven maar als voorbeeld ik kan slash november rain of gewoon lekker romige blues klanken zonder problemen eruit halen.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Het is in mijn ogen de beste (goedkopere) copy van de Gibson Les paul die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Het is allemaal 1 geheel en de nek en body zijn ook 1 dus geen opgeschroefde nek of andere troep. Hij speelt enorm soepel en je verdwaalt echt terwijl je aan het spelen bent. Maar echt alles klopt de pick-ups de bridge de 3way switch de neck hij klopt helemaal en klinkt ook nog eens goed. Hellaas weet ik niet waar je hem in NL kan kopen omdat de winkel waar ik hem gekocht heb ophoud te bestaan en dit hun laatste was. Maar duitsland is niet verweg. Ik zou hem zeker durven aanraden voor een beginner. Ook als je al vergevorderd bent en je wilt bijv. een eigen projectje starten ofzo zoals ik is deze zeker goed aan te raden.

    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Verder is dit de site (direct link) naar het merk: http://www.keiper-instruments.de/shop/start.php En nog een link naar een grote review site met meer reacties en meningen: http://reviews.harmony-central.com/r...rs/107SVB/10/1 Dit gaat trouwens wel over dit model ook al staat er een net iets ander model nummer.


    Nou ik heb mijn best gedaan met de foto's maar moet het hellaas met mijn telefoon doen. Zodra het lukt om een goede scherpe foto te maken van de achterkant waar de nek en body samenkomen plaats ik die hier alsnog.

    Laatst gewijzigd door HardBaller; 2 september 2007 om 18:16
    Enjoy rock and roll but never forget it. This way it will never leave us.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Gitaar:
    Hondo H-76, (zwaar gemodificeerd) Waarom hier in dit topic met gitaren tot €250? Omdat je binnen dat budget echt iets leuks in elkaar kan knutselen, ondanks dat je maar weinig geld te besteden hebt. Weer eens wat anders dan Squier, LC, Richwood, budget Ibanez series etc...

    Prijs (evt. met link):
    (<)€250

    Vorm:
    Stratocasterbody (multiplex), wide fat neck, lefty neck en lefty tremelo.

    Muziekstijlen:
    Alles waar je normaal ook een strat voor gebruikt. Vooral lekker bij bluesy stuff (hendrix, clapton, mayer, SRV etc....) Hondo singelcoilts hebben een ietsjes hogere output als normaal is voor een strat, dus geschikt voor het lekkere warme blueswerk.

    Waarom deze gitaar?
    Wederom: "Omdat je binnen dat budget echt iets leuks in elkaar kan knutselen, ondanks dat je maar weinig geld te besteden hebt. Weer eens wat anders dan Squier, LC, Richwood, budget Ibanez series etc..."

    Je passie voor muziek combineren met knutselwerk om tot een uniek instrument te komen dat geheel bij je eigen wensen past, binnen een heel laag budget.

    Kun je het geluid beschrijven?

    Zoals een strat moet klinken, met net ietsjes meer output. Klik op de linkjes een stukje hieronder.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...



    Geluid:

    klik en klik

    Promotiepraatje ... eh..... tsja.... het leren kennen van je instrument, het leren afstellen en een beetje zelfbouw geeft veel voldoening, is leerzaam en je houd er iets leuks aan over. Het kan ook een mooi opstapje zijn naar echte zelfbouw om te kijken of je dat wat vind.

    Stratocasteronderdelen samenstellen lijkt een beetje op "Iedereen Kan Schilderen" van Ravensburger of op Lego.

    De hals is wel zelf gebouwd, maar met een kant en klare halspen, een voorgeradiusde toets van StewMac is dat ook voor iedereen te doen. Het hout en de toets kosten werkelijk geen drol.

    Het financiele plaatje is ongeveer het volgende:

    * Body Hondo H-76 met elementen van Marktplaats +/- 60
    * P90 van Wilkinson (ebay incl verzending) €23
    * Setje Gotoh tuners, graphtech topkammetje en Diego tremelo +/- 85
    * Materialen voor de hals +/- €70

    Dit is niet echt een standaard review van een gitaar binnen dit budget van €250, maar het leek me wel een leuke vermelding voor mensen met een dunne portemonee, een beetje extra vrije tijd en een heel klein beetje lef.

  6. #16

    Standaard

    Gitaar: Ibanez RG 270 DX BK ( shark tooth inlays )



    Prijs: < 250 ( wordt geloof ik niet meer gemaakt, of als 370DX verkocht )


    Vorm: Ibanez Stratocaster


    Waarom deze gitaar?
    Tja, ik had niet veel geld en hij koste 5 jaar terug iets van 500 gulden dus dat was wel goed te doen. Dit zou mijn 2e gitaar worden en had totaal geen verstand van alle techniek achter een gitaar. Hij zag er gewoon super stoer uit en speelde lekker.


    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?

    Ik zou hem niet aanraden aan een beginner, het is ook geen gitaar voor een gevorderde. maar dankzij de floyd rose zou een beginner wel eens problemen kunnen krijgen als ze eraan gaan zitten. Het tunen is een hel als je niet weet wat je doet. Daarnaast zijn de Pickups niet echt super ( powersound pickups ) als je lekker hard wilt spelen. De hals is wel super en hij is lekker licht. Speelt dus geweldig maar geluid is niet echt fantastisch. Eigenlijk alleen aan te raden voor mensen die wat meer geld erin willen steken door de pickups te vervangen. dan is het best een lekkere gitaar voor zowel de beginner als de gevorderde.

  7. #17

    Standaard

    Gitaar: Cort G200
    Prijs: Los kost ie €115, ik kocht hem met versterker en andere accesoires(als beginners pakket), en dat koste ongeveer €200,-.
    Vorm: stratocaster
    Muziekstijlen: rock, metal

    Waarom deze gitaar? Ik zocht naar een gitaar beginnerspakket en ik vond deze.

    Kun je het geluid beschrijven? Het geluid is niet slecht voor het geld dat je moet betalen. Ik herinner me het geluid niet meer zo goed, maar ik weet nog wel dat het op gegeven moment achteruit ging, of misschien komt dat omdat ik steeds kritischer werd naar het geluid. Maar opzich was het geluid niet slecht, clean goed, en ook met distortion goed.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Ik durf te zeggen dat voor het geld (€115,-) dit een van de beste gitaren is. Mocht je willen beginnen met gitaarspelen, dan raad ik je deze gitaar echt aan. Speelt fijn en klinkt fijn!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard Ibanez Gax-30

    Gitaar: Ibanez GAX30

    Prijs: €159

    Vorm: Moelijk te beschrijven. een soort SG , maar dan anders!

    Muziekstijlen: Metal, Rock , Blues

    Waarom deze gitaar?Ik was een aantal gitaren aan het testen,en deze gitaar sprong er opeens uit. En hij was nog is goedkoop ook, dubbel goed!

    Kun je het geluid beschrijven? Hij rockt!Van een romerige sound voor blues tot aan een scheur van jewelste ,die erg scherp is! De clean is wat minder goed alleen.

    Foto's :

    mijn eigen:



    Laatst gewijzigd door TimmU; 6 november 2007 om 11:29
    HERRIE.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Gitaar: Sakai Telecaster DeLuxe
    Prijs (evt. met link): rond de 200 dollar (ze worden niet meer gemaakt)
    Vorm: Telecaster DeLuxe (2 humbuck's)
    Muziekstijlen: Blues, Rock, Funky-achtige dingetjes
    Waarom deze gitaar? Hij was goedkoop , hij klonk érg goed, je kan alles makkelijk vervangen, telecasters zijn gewoon cool, tele's zijn geil, helemaal met 2 humbuck's.
    Kun je het geluid beschrijven? Voorste element klinkt lekker scherp, ideaal voor slag. Achterste element klinkt wat voller, rocked iets meer
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Ik heb deze gitaar voor 180 euro gekocht. Het is een oude Japanner, ze worden niet meer gemaakt. Zoals GG al aangeeft, met een goedkope gitaar kan je nog hele leuke dingen doen! De humbucks zijn bijvoorbeeld vervangen (geen idee welk merk), en hebben een lekkere output + totaal geen ruis. Ik ga er trouwens wel een setje Seymour Duncan TB-4 trembuckers inzetten. Verder ga ik er wél een nieuwe brug opzetten, en de stemmechanieken lopen iets terug, dus die worden ook vervangen. De hals is geschroeft, maar dat komt het geluid alleen maar ten goede (het klinkt iets scherper, zo'n geschroefde hals). Verder heb ik er een compressor tussen gezet, zodat ik met overdrive iets meer tone erin kan draaien, en clean iets warmer kan maken (en ik kan 'm gebruiken als volumebooster). Kortom: een hele leuke gitaar voor het geld, waarmee je héél veel kunt doen!

    Feateau:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard Squier Telecaster Custom

    Gitaar: Squier Telecaster Custom
    Prijs: 200 euro Prijs bij Feedback
    Vorm: Telecaster 2 humbuckers
    Muziekstijlen: Rock
    Waarom deze gitaar?
    Ik was op zoek naar een humbucker gitaar met een goed bespeelbare hals. En het uiterlijk natuurlijk!
    Kun je het geluid beschrijven?
    Ik ben geen man van de termen... Het geluid van de humbuckers met de distortion is gewoon goed en stevig zeker voor rock doeleinden. De clean is met het brug element zeer helder (Wat ik zelf mooi vind) en wanneer je de switch omzet naar het hals element of beide, komt er een mooie lage ondertoon bij onder voor een zeer warme sound.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    Een ondergewaardeerde gitaar, zeker de moeite waard eens te bekijken wanneer je er 1 tegenkomt.
    Laatst gewijzigd door Nils47; 29 november 2007 om 09:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top