Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 67
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Leuke review, kort en bondig, helemaal goed.

    Begrijp alleen niet goed waarom dit "instappertje" niet geschikt voor metal zou zijn,
    voor zover ik me herinner heeft het humbuckertje niets behalve veels te veel gain...

    Ach kwestie van smaak denk..

    Leuk bandje heb je ook.

    Cheers
    Dutch
    Dank voor je reactie!

    Neuh, metal kan eigenlijk ook wel. Humbucker heeft inderdaad genoeg output. Ik speel er met plezier op!

  2. #52

    Standaard

    Gitaar: Squier Affinity Stratocaster
    Prijs (evt. met link): 229 euro http://www.bax-shop.nl/elektrische-g...n-15g-brown-sb
    Vorm: stratocaster
    Muziekstijlen: best wel veel, van blues tot rock, alleen heavy metal enzo zou ik niet doen
    Waarom deze gitaar? heb hem gekocht op aan raden van gitaarlerares, die raden squier aan, en deze vond ik er het mooist uit zien
    Kun je het geluid beschrijven? niet bijzonder, heel clean, je kan het wel veranderen via je versterker maar de tone knoppen doen helemaal niks, met effecten kun je het wel wat veranderen maar echt een bijzonder eigen geluid heeft het niet.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Als je net als ik gewoon geen flauw idee hebt wat voor (beginners) gitaar je wil is dit ideaal, leuk ding kan er wel veel mee maar dat is het wel.

  3. #53
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Gitaar: Kramer Baretta Special

    Prijs (evt. met link): €179,= (dat heb ik betaald, is nu iets duurder)
    https://www.thomann.de/nl/kramer_gui...cial_black.htm

    Vorm: Strat-PowerStrat

    Muziekstijlen: Rock-Metal maar kan ook goed blues en clean.

    Waarom deze gitaar? Ik wilde een Rocker voor weinig. De Harley Benton Tele met humbuckers inspireerde me toch niet.

    Kun je het geluid beschrijven? Vet, klassieke rocker, high output.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Dit is echt een geweldige budget-gitaar. Dit is echt de best spelende en klinkende "goedkope" gitaar die ik ooit heb bespeeld. Het is een super-simpele 1 element en 1 volumeknop gitaar. Is dus wel beperkt qua klank. Maar dat is gewoon een eigenschap van een gitaar met maar 1 element. Ik mis de toonknop wel. Deze zet ik er nog op. Even mee spelen en als dat niet genoeg is ook nog een halselement er op zetten.

    Wat is er zo goed aan: De Hals! Wat een fijne hals, deze is nagenoeg perfect. Het is wel een beetje een shredder, dus niet al te breed en dik maar ook niet ultra dun. Lekkere finish, mat gelakt, plakt niet en is snel. Dikke plak palissander als toets. Fretwerk vind ik ongekend goed in deze prijsklasse. Geen scherpe randjes (dat is overigens zelf wel te verhelpen maar hoeft dus niet). Het belangrijkste: Alle frets perfect level. Dat vind ik bijzonder. Deze gitaar is super goed af te stellen, lage actie zonder fretbuzz. Mij zelfs te laag, dus actie weer wat omhoog. Ding speelt als een droom.

    Klank: Erg goed voor het geld. Er zit een soort kopie van een Seymour Duncan JB in. Warme klank met veel output door Alnico V magneten bij 15 Kohm. Overstuurt je versterker vrij snel maar door met de volumeknop te varieren kan je de mate van oversturen beinvloeden. Cleane klank is ook erg lekker. Verwacht geen Tele-twang of Strat-=Quack. Het is namelijk geen Tele of Strat. Heeft geen coilsplit mogelijkheid. Zo'n simpele gitaar maakt wel dat ik bewuster met het geluid bezig ben. Geen knoppen betekent dat je manier van spelen meer de klank maakt. Goede les voor mij. Ontzettend fijne gitaar voor weinig geld.

    Nadelen: Jazeker, die zijn er:
    Wat een lelijke kleur! Ik heb de Vintage White, is meer vies geel.
    Tremolo werkt niet, ontstemt bij het geringste gebruik. Dus vastgezet met 5 veren, brug vast tegen de body. Geen problemen meer.
    Tuners niet al te best. Werken wel. Komt ook door de vorm van de headstock en de hoek die de snaren maken na de topkam. Beetje grafietpoeder in de slots van de topkam en de hoge 3 snaren andersom op de tuners gezet. Snaren lopen nu rechter door de topkam en glijden beter. Blijft prima op stemming. Ik denk dat problemen met op stemming blijven veelal worden veroorzaakt door problemen met de topkam, niet door de tuners.
    Prima gitaar, kan meer dan alleen HighGain. Wel het leukste voor Rock/Classic Metal.
    Helaas geen tonepot, mis ik toch wel.

    Al met al een supergitaar voor €179,= nieuw!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Leuke gitaar die Baretta...! Ik heb zelf een Kramer Striker met een massief multiplex body, die verder vrij Strat is met HSS en een Floyd. Overigens kun je die stemproblemen ook oplossen door er een locking trem op te zetten. Deze zou ik dan geheel in stijl bij Aliexpress kopen voor wehnâg.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Massief multiplex body, leg uit Erik😆

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Multiplex kun je ook uithollen

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Massief multiplex body, leg uit Erik��
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Multiplex kun je ook uithollen
    Zie je, jullie komen er zelf al uit

  8. #58
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-...usic-zwart/HMD

    132 euro
    V
    Eerste gitaar, dus geen idee of hij goed of slecht klinkt, ben dr blij mee.
    Omdat ik in een vlaag van jeugdsentiment eindelijk eens wil leren ongeciviliseerd kabaal te maken.
    Metal..........liefst Payback van Slayer.......al was het alleen maar dat ene nummer. Mnouw, dat gaat nog wat worden.

    Ed

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soopnoobosaurus Rex Bekijk bericht
    https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-...usic-zwart/HMD

    132 euro
    V
    Eerste gitaar, dus geen idee of hij goed of slecht klinkt, ben dr blij mee.
    Omdat ik in een vlaag van jeugdsentiment eindelijk eens wil leren ongeciviliseerd kabaal te maken.
    Metal..........liefst Payback van Slayer.......al was het alleen maar dat ene nummer. Mnouw, dat gaat nog wat worden.

    Ed
    Ik denk dat je blijft stemmen...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #60
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Hoihoihoi, ik ga eindelijk leren stemmen.

    En denk je dat dit met de gitaarkeuze te maken heeft of met iets anders?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top