Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 67
  1. #1

    Standaard REVIEW: gitaren onder de € 250,=

    Het verslag-topic voor gitaren onder de € 250,=

    De regels:
    - Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.

    - Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.

    - Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.

    Gitaar:
    Prijs (evt. met link):
    Vorm:
    Muziekstijlen:
    Waarom deze gitaar?
    Kun je het geluid beschrijven?
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...


    Voor de liefhebbers hier de oude koopadviestopics:
    Tot 250
    250 tot 500
    500 tot 1000
    Boven 1000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Gitaar: London City Comet
    Prijs (evt. met link): 225€
    Vorm: Telecaster
    Muziekstijlen: Rock, Pop, Indie, Britpop-rock, Funk(rock)
    Waarom deze gitaar? Ik wou graag een tele hebben, maar had geen geld voor the real deal
    Kun je het geluid beschrijven? Zoals een tele hoort te klinken, fel en twangy op het brugelement en lekker warm op het hals element. middenstand is lekker voor cleane funky dingen. Het brugelement rockt gewoon genoeg voor waar ik het voor nodig heb.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Brugelement soms iets microfonisch en de topkam is niet geweldig. Verder zou ik persoonlijk een iets dikkere hals willen, is eigenlijk ietsje te dun, maar wel goed te doen. Verder beetje jammer dat de toets geen maple is.

    Kortom: een supergoede tele voor het geld, speelt alle squiers er wel uit en menig fendertje ook wel IMO



    hier links de mijne, recht mijn LP. die review komt hier later
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2007
    Locatie
    op het platteland in grunn!
    Berichten
    558

    Standaard squier stratocaster

    Gitaar: squier stratocaster affinity series
    Prijs (evt. met link): 200euro
    Vorm: stratocaster
    Muziekstijlen:rock blues jazz
    Waarom deze gitaar?: speelt en klinkt geweldig
    Kun je het geluid beschrijven?: zoals een strat hoort te klinken 3 single coil

    epiphone lp std. korea--->squire relic strat --->stagg western--->marshall mg30 dfx.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maurice_732
    Gitaar: squier stratocaster affinity series
    Prijs (evt. met link): 200euro
    Vorm: stratocaster
    Muziekstijlen:rock blues jazz
    Waarom deze gitaar?: speelt en klinkt geweldig
    Kun je het geluid beschrijven?: zoals een strat hoort te klinken 3 single coil

    ok nu mijn review:

    Gitaar: Squier Strat Affinity (15 jaar oud)
    Prijs (evt. met link): 220€ nieuw bij musicstore
    Vorm: Stratocaster
    Muziekstijlen: Rock, Blues, Pop, Britrock, Indie
    Waarom deze gitaar? Het was mijn eerste elektrische, zonder enig verstand van gitaren gekocht.
    Kun je het geluid beschrijven? Met de originele pups was alles erg modderig en ongedefinieerd, ook bij de nieuwe affinities. Verder wel clean en funky zoals het hoort op een strat.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Zoals bij bijna alle goedkope gitaren is ook bij deze de topkam ruk, ook bij veel exemplaren is de complete afwerking naatje. Heb mijne inmiddels voorzien van 3 nieuwe pups (GFS) en dat geeft een immense verbetering van de sound. Ook de potmeters en de tremolo zuigen IMO. heb de tremolo zo vast mogelijk gedraaid en de pots en switch vervangen. sindsdien is het een erg lekkere gitaar, Fender USA worthy bijna...

    Maar ben het dus absoluut niet eens met Marcel's review
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #5

    Standaard

    Gitaar: Ibanez Gio (Ibanez GSA)
    Prijs (evt. met link): gekocht in der tijd voor 800 gulden. Tegenwoordig gaan ze voor 200-250 euro
    Vorm: Ibanez style superstrat
    Muziekstijlen: rock, hard rock, metal

    Waarom deze gitaar? Ik zocht een goede beginners gitaar. Ik wilde een gitaar die niet al te duur was, maar wel ik wel ook voor langere tijd wat aan had en die een degelijke kwaliteit bood. Voor gevorderden is dit uiteraard geen gitaar om te kopen. Er zitten wel wat foutjes hier en daar aan. Voor beginners is het een prima gitaar, hoewel ik van mening ben dat je beter af bent met een London city of een Epiphone. Die bieden voor ongeveer dezelfde prijs toch meer kwaliteit. Door de H-S-S pickup opstelling is de gitaar wel zeer divers. Je kunt er blues mee spelen of jazz, maar ook metal. Blijf wel van de tremolo af, want aanraking van de tremolo staat gelijk aan onstemming van de gitaar helaas. Maar ja, dit heeft eigenlijk elke goedkope gitaar met een tremolo.

    Kun je het geluid beschrijven? De humbucker is good voor flink wat scheur en een ruw geluid. De single coils zijn subtieler en zachter. Ik heb hem liefst in standje 2/5 omdat je daar zowel slag als lead mee kunt spelen.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Laatst gewijzigd door Rormo; 6 juli 2007 om 20:07

  6. #6

    Standaard

    Gitaar: Ibanez 270b BKN
    Prijs (evt. met link): 240 euro
    Vorm: ibanez style
    Muziekstijlen: rock ,hardrock, metal
    Waarom deze gitaar? mooi geluid speelt goed en niet te duur
    Kun je het geluid beschrijven? lekker strak
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard Epiphone SG-310

    Gitaar: Epiphone SG-310

    Prijs: tussen de 200 - 250 euro

    Vorm: Zie plaatje (sg model)

    Muziekstijlen: '60 Rock, Metallica, Radiohead, Muse, Dire Straits etc.

    Waarom deze gitaar?
    Dit is mijn eerste gitaar. Ik kocht deze gitaar toen ik nog totaal geen ervaring had in gitaar spelen. Dus ik moest een beetje afgaan op de verhalen van de verkoper en de recensies op internet.

    De gitaar is zwaar, de hals ('C' vorm) ook en heeft de neiging naar beneden te duiken. De hals is met een dikke laag gelakt, wanneer je zoals ik vochtige handen krijg van het gitaren speelt dit stroef. Desondanks speelt hij niet slecht.

    Kun je het geluid beschrijven?

    Geluid is behoorlijk goed, je kan er ook zeer goed op scheuren (ik gebruik een roland 30 amp). Zie hier een filmpje voor het geluid:
    http://www.youtube.com/watch?v=bL1pegwtXHM

    (ik ben het zelf niet in het filmpje. Let wel dat hij er waarschijnlijk andere pickups op heeft zitten)

    Kortom: De epi. sg-310 is een degelijke gitaar, en vooral voor de prijs. Geluid is dik in orde. Wel is hij zwaar. De hals is bewerkt met een dikke laag lak en heeft de neiging naar beneden te duiken.

    Plaatje:


    Edit [24-05-07]:
    Ik heb de brug afgesteld dat de snaren wat lager zitten t.o.v. de hals.
    De hals zelf is gepolijst. Ik herken hem niet meer terug, hij speelt nu zeer prettig.
    Laatst gewijzigd door Petekay; 24 mei 2007 om 14:44

  8. #8

    Standaard

    Gitaar: Epiphone Les Paul Special Model II
    Prijs (evt. met link): Rond de 200 euro
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Van Blues tot Metal
    Waarom deze gitaar? : Ik zocht een goeie elektrische beginnersgitaar en na vele modellen te hebben geprobeerd had deze de beste kwaliteit/prijs verhouding
    Kun je het geluid beschrijven?: Clean is het mooi en vol en op scheurniveau begin je toch te merken dat de Pick Up's niet helemaal goed zijn. Vervangen dus
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...: Mooie gitaar voor zijn geld, alleen Pick Ups vervangen. Hij is ook niet zo zwaar dus goed voor de jeugdige gitaristen. De hals is geschroefd i.p.v. gelijmd dus de sustain zal niet helemaal top zijn. Maar voor dit geld is het een goeie gitaar.


  9. #9

    Standaard

    Ik heb een Tele!!!



    Gitaar: Crafter Cruiser TC-250
    Prijs (evt. met link): Haha, onder de 100... (bedankt, Wietse), maar vanaf 150 nieuw, dacht ik.
    Vorm: Telecaster
    Muziekstijlen: Country, Blues, ouwe roch, heftige rock, geen metal.
    Waarom deze gitaar? : Na jaren op vooral humbuckergitaren (Charvel, Les Paul) wilde ik toch ook iets met 'twang'. Vroeger vond ik Teles lelijk, nu nog, maar ik ben er eigenlijk wel heel blij mee.
    Kun je het geluid beschrijven?: Echt Tele-geluid. Helder, twang, wat korte sustain. Mooi bijtend crunch-geluid. Dit is een lekker punk-gitaartje. Het is een el-cheapo gitaartje, maar wel massief hout (basswood/lindehout) en onversterkt klinkt hij mooi helder. Elementen zijn helemaal niet verkeerd, halspup is prima, brugpup wat dun geluid, misschien ooit iets anders. (Maar ja, een nieuw element kost net zoveel als de hele gitaar.
    Hardware is best stevig, ga ik nog niets aan veranderen.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Als je voor weinig iets zoekt, kijk dan zeker naar Crafter Cruiser series.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    ijsselstein
    Berichten
    29

    Standaard

    Jack & Danny

    JD-LS3 Cherry Sunburst Paula-Shape





    Prijs (evt. met link): 199 euro MusicStore.de

    Vorm: Les Paul (ik heb de Cherry Sunburst, ook verkrijgbaar in zwart)

    Muziekstijlen: Vanalles: van classic rock tot metal en britpop

    Waarom deze gitaar? Het is een mooie budget LP-copy, maar toch dat beetje kwaliteit dat je wil hebben! Hij heeft een gelijmde hals, twee humbuckers met 2x tone en 2x volume, trapezische inlays (geen parelmoer, maar wel mooi spul!)... een complete LP voor weinig geld dus! Afwerking is niet geweldig, maar valt niet te veel op!

    Kun je het geluid beschrijven? Zoals een LP betaamt: een dik vet ritmisch geluid, mooie hoge treble voor distortion

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    http://lh6.google.com/image/ptr.jesu...JPG?imgmax=640
    Laatst gewijzigd door peter36; 19 juni 2007 om 21:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top