Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard aankoop eerste basgitaar

    Ik speel op dit moment gitaar en wil me ook een basgitaar aanschaffen. Mijn budget is 1000 eur. Ik wil dus geen echt topspul maar ook geen rommel. Mijn oog is gevallen op de MusicMan SUB 5 (het moet een 5string zijn). Hij kost in de 900 eur. Is dit een degelijke bas?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Was je ook nog van plan om een versterker aan te schaffen of ga je accoustisch spelen met een electrische bas?

    Verder zijn de MM-bassen leuk spul.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    Heb er goede dingen over gehoord, en ik ben wel onder de indruk van de B-snaar van MM... die valt nogal vaak tegen.

    Voor die preis kan je ook wel bij de goedkopere US Fenders kijken denk ik (zit rond die preis) of een Mexican.. ligt er beetje aan wat je smaak is qua geluid en uiterlijk

    het is misschien ook de moeite waard om 2e hands rond te kijken

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een Ollup, dus een budget MM (betreft de Tony Levin sig 5sn). Ben daar zeer tevreden over. Heb toen ook de Sub 5 uitgeprobeerd en kan hem je zeker aanbevelen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    k zou even wat gaan testen, ik vind Jazz bassen en OLP's zwaar niet-gaaf :P ik ben een p-bas persoon
    maar dat is ook persoonlijk, moet je eigelijk echt wel even testen, want 1000 euro is best een bedrag en dan moet je dr wel écht tevreden mee zijn
    je kunt ook altijd nog iets met een P en een J pickup kopen bijv, kan je al aardig wat geluiden uithalen
    tenzij je zeker weet dat je OLP's gaaf vind

    (oeps, bedoel natuurlijk MusicMan)

    (ik zou zelf voor een gave Fender P gaan, of iets dergelijks)
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    441

    Standaard

    Lijkt me logisch om tweedehands te gaan kijken, met jouw budget kun je met een beetje geluk i.p.v. een SUB zelfs aan een 'echte' Musicman Stingray komen, en die behoudt zijn waarde! Alhoewel de SUBs dat misschien ook wel gaan doen nu ze gediscontinueerd zijn. Maar als je nog geen basversterker hebt praten we natuurlijk over een iets lager budget voor je bas.

    Verder zou ik gewoon heel veel bassen uitproberen om erachter te komen wat je wilt, en er nog eens over nadenken of je meteen zoveel geld wilt uitgeven aan een instrument waarvan je nog niet weet of het je ligt.
    <Føñqûe ït öþ>

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinneD
    Was je ook nog van plan om een versterker aan te schaffen of ga je accoustisch spelen met een electrische bas?

    Verder zijn de MM-bassen leuk spul.
    Voorlopig ga ik met software via de computer spelen. Binnen een maandje of twee heb ik weer wat geld en koop ik een versterker erbij. Welke zou je aanraden? Evenals voor de gitaar zal mijn budget 1000 eur zijn. Ik dacht aan een combo van EDEN. Hun dure versterkers vind ik alvast super. Zijn de goedkopere ook degelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Equalizer
    Verder zou ik gewoon heel veel bassen uitproberen om erachter te komen wat je wilt, en er nog eens over nadenken of je meteen zoveel geld wilt uitgeven aan een instrument waarvan je nog niet weet of het je ligt.
    Ik speel ook contrabas dus het is niet dat ik niet weet wat bas inhoudt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OJJVZ
    (ik zou zelf voor een gave Fender P gaan, of iets dergelijks)
    Ik heb gehoord dat de B snaar op Fenders niet echt goed is, dus daarom kijk in niet meer naar Fender.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    ik ben zelf inderdaad ook niet erg te spreken over de B-snaar op de fender, maar moet zeggen dat er af en toe wel positieve uitzonderingen zijn, dus je moet ze niet helemaal uitvlekken vantevoren.

    En qua versterker... ligt natuurlijk aan je budget, maar als je ook contrabas speelt kan je kijken of je een amp kan vinden die je voor allebij kan gebruiken (als je je contrabas ook versterkt gebuikt).

    Ik weet niet precies welke dan allemaal goed zijn, maar daar zie ik wel redelijk vaak dat hartke gebruikt wordt. En zelf heb ik een EBS, een amp waar ik zeer over te spreken ben.. en die hun kleinste serie is ook gewoon goed (de Drome is dat geloof ik, 100 of 150 watt geloof ik)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valentijn
    ik ben zelf inderdaad ook niet erg te spreken over de B-snaar op de fender, maar moet zeggen dat er af en toe wel positieve uitzonderingen zijn, dus je moet ze niet helemaal uitvlekken vantevoren.

    En qua versterker... ligt natuurlijk aan je budget, maar als je ook contrabas speelt kan je kijken of je een amp kan vinden die je voor allebij kan gebruiken (als je je contrabas ook versterkt gebuikt).

    Ik weet niet precies welke dan allemaal goed zijn, maar daar zie ik wel redelijk vaak dat hartke gebruikt wordt. En zelf heb ik een EBS, een amp waar ik zeer over te spreken ben.. en die hun kleinste serie is ook gewoon goed (de Drome is dat geloof ik, 100 of 150 watt geloof ik)
    Contrabas doe ik met mic ervoor en die rechtstreeks naar de PA dus daarvoor moet de versterker niet dienen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Misschien dat ik een arme sloeber ben hoor, maar hoezo ga je 1000 eurie uitgeven aan je eerste basgitaar? Voor een stuk minder heb je toch ook al een behoorlijke basgitaar?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top