Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard knal tussen drive en clean

    Ik heb een Fender Hot Rod deluxe en als ik het volume wat 'hoger' (rond de 2/3 gebeurt het al)zet hoor ik een flinke knal als ik switch van het drive kanaal naar clean.

    Het is behoorlijk lastig en ik heb verder vrij weinig verstand van versterkers dus probeer ik hier maar eens wat informatie erover te vergaren.

    Is dit een bekend kwaaltje bij deze versterkers en valt het te modden of is mijn speaker o.i.d. naar de klote?

    Alle hulp is welkom

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Mijn Mesa Dual Rectifier driekanaals head is op dit moment bij Muze in Eindhoven binnen voor schakelingsproblemen... Ik hou je op de hoogte wat 't is, ook zo'n plof...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Lijkt me niet goed. Ik heb die amp ook gehad, maar ik ken het probleem niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals
    Mijn Mesa Dual Rectifier driekanaals head is op dit moment bij Muze in Eindhoven binnen voor schakelingsproblemen... Ik hou je op de hoogte wat 't is, ook zo'n plof...
    Doen zij amp reparaties ja? Ik dacht dat het een veredelde platenwinkel en eletronica-zaak in 1 was.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik heb mijn JCM800 er ook al eens laten repareren, een versterker is evengoed elektronica, kijk maar eens op hun website www.muze.eu^wat ze al allemaal in handen gehad hebben en gerepereerd.

    Heb al gebeld, een hoop losse contacten en wat elcootjes vervangen, zal me rond de 100 Euro gaan kosten...

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Thumbs up

    Chris vragen,altijd slagen!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    dus er werken mensen die specifiek van amps verstand hebben als ik het goed begrijp? Aangezien het nog niet heel lang bestaat heb ik er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat men dat daar kon repareren. Voorheen zat er de Display en Bullit (en heel even de Music Player), maar nooit gemerkt dat het samen binnen 1 organisatie valt nu.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Mijn Mesa heb ik terug. Gerepareerd en schakelt nu perfect en stil.

    Geeft nu alleen nog de eerste twee of drie keer dat je switcht een plopje, maar dat heb ik met die Peavey 5150II ook. Je kan hem ook twee of drie keer op standby laten switchen en dan heb je 't niet meer als je hem van standby haalt.
    Kosten alles samen een 35 Euro denk ik.

    Toppe reparateur. Helaas qua communicatie niet zo echt top, de potroker haha!

    P.S. Ineens ook een Telefunken hi-fi versterker van de jaren 70 laten repareren, doet ie even gemakkelijk en goed...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    valt deze plof ook op als je speelt, of enkel met de volumeknop dicht? Dat laatste heeft de mijne ook, maar als ik speel hoor ik er eigenlijk niets van

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Was zo bij spelen als bij niet spelen, zeker op laag volume... bij hoger volume was 't wel maar 't viel niet op...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top