Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 201 van 1260 EersteEerste ... 1011511911992002012022032112513017011201 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.001 t/m 2.010 van 12594

Discussie: Post je collectie

  1. #2001
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
    Ik vind het mooi spul voor iemand die twee jaar speelt!

    Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik Hector een kansloze kneus vind...
    het ís toch ook een slaapkamer verzameling
    leuke transistor versterker, niks bijzonders (ik ken meerdere mensen met deze versterker, lekker voor thuis, maar niet echt iets om mee op te treden)
    Epiphone Les Paul, leuke gitaren, niks super speciaals, maar ook zeker niet slecht (heeft ook al half Nederland)
    een multi-effectenbak, ook wel wat voor mensen die lekker simpel alle geluiden er uit willen krijgen (de meer performer-on-stage gaat meestal voor de losse pedalen, zo in je slaapkamer is zo'n multi dingen het best (ook wel ooit voor optredens hoor, maar daarvoor gebruiken bijna alle gitaristen losse pedalen voor))
    En een leuke, zo te zien niks super bijzonders, staalsnarige western gitaar, van Cort (net zo een als die van mij, prima om jezelf of andere te begeleiden, maar geen gitaar waar de Clapton op zou spelen)

    dus mijn opmerking is helemaal niet zo dom
    en voor iemand die 2 jaar speelt, is zijn verzameling ook best leuk, maar ook niks speciaals, dus om nou te doen alsof ik hem er onder uit haal ofzo
    zie paar posts terug mijn verzameling, ik speel ook nét 2 jaar..

  2. #2002

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
    het ís toch ook een slaapkamer verzameling
    leuke transistor versterker, niks bijzonders (ik ken meerdere mensen met deze versterker, lekker voor thuis, maar niet echt iets om mee op te treden)
    Epiphone Les Paul, leuke gitaren, niks super speciaals, maar ook zeker niet slecht (heeft ook al half Nederland)
    een multi-effectenbak, ook wel wat voor mensen die lekker simpel alle geluiden er uit willen krijgen (de meer performer-on-stage gaat meestal voor de losse pedalen, zo in je slaapkamer is zo'n multi dingen het best (ook wel ooit voor optredens hoor, maar daarvoor gebruiken bijna alle gitaristen losse pedalen voor))
    En een leuke, zo te zien niks super bijzonders, staalsnarige western gitaar, van Cort (net zo een als die van mij, prima om jezelf of andere te begeleiden, maar geen gitaar waar de Clapton op zou spelen)
    Ik vind het topklasse van iemand die nog maar 2 jaar speelt en al zo'n Epiphone heeft...absoluut geen prut. En tegenwoordig zijn er zat uitstekende transistors die worden gebruikt voor optredens...grote bakken nog wel verstaan! En multi-effect wordt ook wel degelijk veel voor optredens gebruikt, juist vanwege de handigheid hiervan....ook daar heb je verschillende kwaliteiten in. En het lijkt me nogal logisch dat je binnen 2 jaar nog geen Martin 00028-EC bespeeld....laat staan als je 10 jaar speelt. Het hoeft niet altijd geld te kosten en begrippen als ''goed'' en ''kwaliteit'' zijn tegenwoordig enorm vervaagd in de gitaarwereld. Veel professionele gitaristen kunnen een super-geluid uit een Epiphone electric of acoustic halen...het zit veel in de vingers en je eigen instellingen. Zelfs als je 15 jaar speelt kun je je nog een ''beginner'' noemen....ook dit is iets wat tussen de oren zit.

  3. #2003

    Standaard

    Ik heb vaak zat met die Boss me50 opgetreden, echt geen probleem hoor. gaat best. Ik vind ook dat Ghostface een mooie collectie heeft en om dat nou een "slaapkamerverzameling" te noemen...

  4. #2004
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Even voor de nieuwkomers hier:


  5. #2005
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Ik vind het topklasse van iemand die nog maar 2 jaar speelt en al zo'n Epiphone heeft...absoluut geen prut. En tegenwoordig zijn er zat uitstekende transistors die worden gebruikt voor optredens...grote bakken nog wel verstaan! En multi-effect wordt ook wel degelijk veel voor optredens gebruikt, juist vanwege de handigheid hiervan....ook daar heb je verschillende kwaliteiten in. En het lijkt me nogal logisch dat je binnen 2 jaar nog geen Martin 00028-EC bespeeld....laat staan als je 10 jaar speelt. Het hoeft niet altijd geld te kosten en begrippen als ''goed'' en ''kwaliteit'' zijn tegenwoordig enorm vervaagd in de gitaarwereld. Veel professionele gitaristen kunnen een super-geluid uit een Epiphone electric of acoustic halen...het zit veel in de vingers en je eigen instellingen. Zelfs als je 15 jaar speelt kun je je nog een ''beginner'' noemen....ook dit is iets wat tussen de oren zit.
    ik zeg ook niet dat het slecht is
    maar het is wel (vooral) op slaapkamerniveau, iets wat veel voorkomt, toch?
    dit soort 'setjes' zie je heel veel.. een forumlid heeft zelfs zoiets in zijn handtekening staan, om precies te zijn:

    Mijn slaapkamer-opstelling:
    Fender Mexican Stratocaster 2006 (vergelijkbaar met een Epi Standard LP toch?)
    Line6 SpiderII 112 (vergelijkbaar met die redelijk kleine/middelmaat Fender Principton (ofzo)versterker, toch? )

    (het gaat hier om forumlid 'GunMetalBlue', coole gast, al heb ik hem nog nog nooit ontmoet)


    hyperventilatie was nergens voor nodig..


    EDIT: niks tegen de gene die de foto van zijn verzameling heeft geplaatst, zoals ik al zei: leuke verzameling
    maar dat sommige mensen te weinig slaap krijgen enz enz, daar moet je maar aan wennen!
    Laatst gewijzigd door Hector_Tsolodimos; 4 maart 2007 om 01:11

  6. #2006
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P
    Even voor de nieuwkomers hier:

    over een verzameling gesproken!
    vet vet vet

  7. #2007
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ja kijk uit wat je zegt, your ass gets kicked voordat je het weet haha...
    Dit is mijn verzameling na bijna 28 jaar spelen. Of was het nu langer....
    Als ik niet zoveel prut gitaren in het begin had gekocht zag hij er nu nog mooier uit.
    Een L5 hier, een 6120/Country Club daar...enz.

  8. #2008
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P
    Als ik niet zoveel prut gitaren in het begin had gekocht zag hij er nu nog mooier uit.
    oei, een soort van waarschuwing? (check mijn collectie, iets van 3 pagina's terug, zit ook wat crap bij.. ik ga voortaan ook proberen om alleen maar 'het echte werk' aan te schaffen, en geen 'crap' meer)

  9. #2009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P
    Ja kijk uit wat je zegt, your ass gets kicked voordat je het weet haha...
    Dit is mijn verzameling na bijna 28 jaar spelen. Of was het nu langer....
    Als ik niet zoveel prut gitaren in het begin had gekocht zag hij er nu nog mooier uit.
    Een L5 hier, een 6120/Country Club daar...enz.
    Luca, alsof jij wat te klagen hebt met die Moooooooooie Gibson ES helemaal links,en daarnaast, enzovoorts. ECHT een koele collectoe Maar een 6120 zou inderdaad niet misstaan

  10. #2010
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
    oei, een soort van waarschuwing? (check mijn collectie, iets van 3 pagina's terug, zit ook wat crap bij.. ik ga voortaan ook proberen om alleen maar 'het echte werk' aan te schaffen, en geen 'crap' meer)
    Ach, het hoort er nu eenmaal bij, crap/SOS (Sound Of Shit)gitaren.
    Je leert als kind eerst lopen en dan ga je pas rennen.
    Enige 'crap' van jou vind ik die pedalen bak...
    Maar dat zeg ik alleen omdat ik een hekel heb aan sjouwen.
    Dus eigenlijk hou ik niet van pedalen bakken. Crap!
    En onstage klinkt het altijd kloten of weer anders dan de avond van te voren/thuis.
    Dan maar wat lichte scheur uit mijn versterker en wat galm.
    Ok ik heb een antieke Digitech pedaal voor wat echo. De andere helft van dat ding (chorus geloof ik) is stuk...
    Laatst gewijzigd door Luca P; 4 maart 2007 om 01:29

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top