Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1191 van 1260 EersteEerste ... 1916911091114111811189119011911192119312011241 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.901 t/m 11.910 van 12594

Discussie: Post je collectie

  1. #11901
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Ah, mikado.

  2. #11902
    Member
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    jullie zitten helaas te laag op beide , in deze kamer hangen er nu 165 en hoewel ik altijd op koopjes jacht ben zitten er zo'n 50 gitaren bij dit het gemiddelde wat omhoog trekt (hubers, suhr, gibson historics, prs, anderson, mcnaught) maar ik heb er een tijdje over gedaan om ze bij elkaar te sparen en dan is het wel te doen
    en inderdaad zat er nog wat stof op de gitaren, ze werden opgehangen tijdens het boren en dan slaat er altijd wel wat stof neer

    btw het goede nieuws is dat ik nu een hele grote woonkamer heb en daar hangen helemaal nog geen gitaren
    Indrukwekkend hoor

    Misschien heb je dit vroeger op het forum al toegelicht (ben ik niet gaan opzoeken) maar wat is je drijfveer voor zo'n omvangrijke collectie als ik vragen mag? Ik heb toch verschillende vragen hierbij: enkel elektrische gitaren? Ook versterkers? Waarom al die gitaren in parts? Bespeel(de) je ze allemaal? Eventueel professioneel? Verkoop je soms?

    Of is het je om de verzameling te doen? Indien ja, waar zoek je achter: mooie stukken hout, limited editions, variatie in klank, de ultieme gitaar... ?

    Je ziet het, vele vragen Als je je redenen liever niet deelt heb ik hier alle respect voor uiteraard.

  3. #11903
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi19 Bekijk bericht
    Verkoop je soms?
    Soms is een goede vraag, maar zo te zien verkoopt hij in ieder geval niet heel veel

  4. #11904
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    geen probleem hoor
    ik heb het geluk gehad dat ik zo'n 10 jaar in het centrum van amsterdam heb gewerkt, vlakbij dirk witte, de plug, de string etc, en zeker in de jaren 90, begin 2000 kon je daar voor heel weinig superstrats kopen (mijn grote liefde), denk aan omgerekend 100 euri voor een kramer of een esp met original floyd en 400 euri voor een gibson us1 met flametop. in die tijd kocht ik 2 a 3 gitaren per maand, heel vaak alleen voor de onderdelen, in die zelfde tijd ben ik ook begonnen met zelf bouw; eerst assemblage, later steeds meer dingen van de grond af. anyway met die basis ben ik gaan upgraden door te ruilen met andere verzamelaars (ik ken flink wat verzamelaars met een grotere collectie dan die van mij)
    na de superstrats ben ik overgegaan op mooi hout, quilted maple, flame, koe, rio, walnut.
    ik ben niet (meer) op zoek naar de ultieme gitaar (die heb ik al ) maar probeer zo breed mogelijk scala aan geluiden te krijgen, ik heb een tijdje gehad dat ik probeerde iedere gitaar als mijn prs swampash te laten klinken maar nu modificeer ik nieuwe gitaren niet meer en waardeer ze voor hun eigen stijl en geluid

    en nee ik verkoop zeer weinig, ik ruil wel en als ik iemand een plezier kan doen met iets waar ik niets mee kan omdat bijvoorbeeld de neck te dun is of iets dergelijks dan geef ik het weg
    ik koop veel uit japan en dan is het altijd weer een verrassing of ik met de nek overweg kan, zoniet dan gaat zo'n gitaar in een hoekje en dan of wordt hij geruild of naar iemand in mijn brede vriendenkring

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi19 Bekijk bericht
    Indrukwekkend hoor

    Misschien heb je dit vroeger op het forum al toegelicht (ben ik niet gaan opzoeken) maar wat is je drijfveer voor zo'n omvangrijke collectie als ik vragen mag? Ik heb toch verschillende vragen hierbij: enkel elektrische gitaren? Ook versterkers? Waarom al die gitaren in parts? Bespeel(de) je ze allemaal? Eventueel professioneel? Verkoop je soms?

    Of is het je om de verzameling te doen? Indien ja, waar zoek je achter: mooie stukken hout, limited editions, variatie in klank, de ultieme gitaar... ?

    Je ziet het, vele vragen Als je je redenen liever niet deelt heb ik hier alle respect voor uiteraard.
    life sucks and then you die

  5. #11905
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Een gitaar van koe heb ik nog nooit gezien Fred.
    147-c Guitars

  6. #11906
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Fred, wat was die strat nou, die sunburst? Wat waren daar de specs van? Die was echt super! Nash?
    147-c Guitars

  7. #11907
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Goeie genade kerel, ik heb altijd gezegd dat een man nooit te veel gitaren kan hebben, maar dit is weer het andere uiterste haha. Maar wel super tof! Krijg het idee dat ik naar afbeeldingen uit een museum zit te kijken!

  8. #11908
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hey Fred, geloof dat ik wel een hollow semi zie maar heb jij echt geen enkele full blown acoustic?

  9. #11909
    Member
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    geen probleem hoor
    ik heb het geluk gehad dat ik zo'n 10 jaar in het centrum van amsterdam heb gewerkt, vlakbij dirk witte, de plug, de string etc, en zeker in de jaren 90, begin 2000 kon je daar voor heel weinig superstrats kopen (mijn grote liefde), denk aan omgerekend 100 euri voor een kramer of een esp met original floyd en 400 euri voor een gibson us1 met flametop. in die tijd kocht ik 2 a 3 gitaren per maand, heel vaak alleen voor de onderdelen, in die zelfde tijd ben ik ook begonnen met zelf bouw; eerst assemblage, later steeds meer dingen van de grond af. anyway met die basis ben ik gaan upgraden door te ruilen met andere verzamelaars (ik ken flink wat verzamelaars met een grotere collectie dan die van mij)
    na de superstrats ben ik overgegaan op mooi hout, quilted maple, flame, koe, rio, walnut.
    ik ben niet (meer) op zoek naar de ultieme gitaar (die heb ik al ) maar probeer zo breed mogelijk scala aan geluiden te krijgen, ik heb een tijdje gehad dat ik probeerde iedere gitaar als mijn prs swampash te laten klinken maar nu modificeer ik nieuwe gitaren niet meer en waardeer ze voor hun eigen stijl en geluid

    en nee ik verkoop zeer weinig, ik ruil wel en als ik iemand een plezier kan doen met iets waar ik niets mee kan omdat bijvoorbeeld de neck te dun is of iets dergelijks dan geef ik het weg
    ik koop veel uit japan en dan is het altijd weer een verrassing of ik met de nek overweg kan, zoniet dan gaat zo'n gitaar in een hoekje en dan of wordt hij geruild of naar iemand in mijn brede vriendenkring
    Dus dit is het resultaat van 20+ jaar kopen, bouwen, ruilen... Straf! Een mooie passie!

    (Ik heb in m'n studententijd ooit gelezen over een obsessieve boekenverzamelaar die er lettelijk aan failliet ging en geen kubieke centimeter meer over had in zijn huis. Op elke rommelmarkt dat hij kwam, moest hij alle boeken kopen. Het zien van jouw collectie deed me aan dat verhaal terugdenken, maar die boekenverzamelaar was een psychiatrisch geval natuurlijk)

    Heb je nooit het gevoel gehad dat het marginaal nut op een gegeven moment afneemt?

    Bespeel je ze allemaal of grijp je vaak terug naar een paar vaste?

    En een laatste vraag: wat is je muziekstijl eigenlijk?

  10. #11910
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Dik kun je toch niet vergelijken met zomaar ieder boek kopen dat je op een rommelmarkt tegen komt?
    147-c Guitars

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top