Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1135 van 1260 EersteEerste ... 13563510351085112511331134113511361137114511851235 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.341 t/m 11.350 van 12594

Discussie: Post je collectie

  1. #11341
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Hoe vind je die Classic player en hoe verhoudt die zich t.o.v. de Kauffmann?

  2. #11342
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Die relic daar is wel heel goed gedaan btw. Niet te veel, niet te weinig :-)

  3. #11343
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hoe vind je die Classic player en hoe verhoudt die zich t.o.v. de Kauffmann?
    De Kauffmann wint het op bijna alle punten in vergelijking met de Classic Player. De Classic Player is echt een goede gitaar, die ik iedereen kan aanraden die onder de €1000 een vintage Strat zoekt. Zijn beste kenmerk (voor mij): de soft-V hals, wat ik nu eenmaal een fijn profiel vind. Minpunt vind ik de tuners: je ziet het er niet aan af, maar het zijn locking tuners in een optisch oud jasje. Het lockingsysteem van deze tuners is echter niet mijn ding. De CP-serie is qua looks en materialen een beduidend stapje boven de standaard MIM-serie. Al met al gewoon een prima gitaar!

    De Kauffmann is heel wat anders. Daarin is mijn wishlist verwerkt en op het halsprofiel na (soft V was geen optie) is ieder onderdeel naar mijn eigen specificaties. Bv de Amber pu's die je op productiegitaren zelden tegenkomt. Dat had ook ieder willekeurig ander merk kunnen zijn, want de pu-keuze is vrij bij Kauffmann. Het speelgevoel van een afgesleten nitro-hals is natuurlijk ook heel anders dan de polylak op de CLassic Player. Qua prijs ontlopen ze elkaar nog geen €100, maar ik kies 10 van de 10 keer voor een Kauffmann. Ik wil nog graag nog eens een Tele aan mijn Casters toevoegen: rosewood, 12-radius, SD minihumbucker in de neck en SD little 59 in de hals. En ja, dat wordt dan een surfgreen Kauffmann

  4. #11344
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Mooie caster collectie Joost.
    Ik ben niet echt zo erg voor de "relic" maar die kauffmann is echt knap, inderdaad niet teveel, niet te weinig.
    Over de classic player 50's kan ik me niet uitspreken maar ik heb zelf twee classic players 60's en die vind ik echt top.
    De tuners bij mij zijn van het gewone vintage type, dus non locking, maar geen enkel probleem ermee.
    Ik vind die classic players zo goed dat ik mijn us deluxe strat gedegradeerd heb tot back up van de back up.

    Ik krijg wel meer en meer zin om die Kauffmann gitaren ook eens te gaan testen.

  5. #11345
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    De Kauffmann wint het op bijna alle punten in vergelijking met de Classic Player. De Classic Player is echt een goede gitaar, die ik iedereen kan aanraden die onder de €1000 een vintage Strat zoekt. Zijn beste kenmerk (voor mij): de soft-V hals, wat ik nu eenmaal een fijn profiel vind. Minpunt vind ik de tuners: je ziet het er niet aan af, maar het zijn locking tuners in een optisch oud jasje. Het lockingsysteem van deze tuners is echter niet mijn ding. De CP-serie is qua looks en materialen een beduidend stapje boven de standaard MIM-serie. Al met al gewoon een prima gitaar!

    De Kauffmann is heel wat anders. Daarin is mijn wishlist verwerkt en op het halsprofiel na (soft V was geen optie) is ieder onderdeel naar mijn eigen specificaties. Bv de Amber pu's die je op productiegitaren zelden tegenkomt. Dat had ook ieder willekeurig ander merk kunnen zijn, want de pu-keuze is vrij bij Kauffmann. Het speelgevoel van een afgesleten nitro-hals is natuurlijk ook heel anders dan de polylak op de CLassic Player. Qua prijs ontlopen ze elkaar nog geen €100, maar ik kies 10 van de 10 keer voor een Kauffmann. Ik wil nog graag nog eens een Tele aan mijn Casters toevoegen: rosewood, 12-radius, SD minihumbucker in de neck en SD little 59 in de hals. En ja, dat wordt dan een surfgreen Kauffmann
    Zo'n Tele spreekt mij ook wel aan. Ik zit er dan ook serieus aan te denken mijn L3 te verpatsen om een strat en een Tele te kopen. Een LP heb ik al. Dan ooit nog iets met P90's en dan heb ik een veelzijdig rekje :-)

    Albert vertelde mij echter dat hij (liever) geen gitaren op bestelling bouwt omdat die gitaar in de praktijk wel eens niet de juiste veel kan hebben maar de koper dan toch de gitaar moet kopen waar hij niet helemaal blij mee is. Hij raadde dus aan te kiezen uit wat hij heeft staan en daar evt. wat aanpassingen op te doen. Maar goed, dat kan ff duren dan...

  6. #11346
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Albert vertelde mij echter dat hij (liever) geen gitaren op bestelling bouwt omdat die gitaar in de praktijk wel eens niet de juiste veel kan hebben maar de koper dan toch de gitaar moet kopen waar hij niet helemaal blij mee is. Hij raadde dus aan te kiezen uit wat hij heeft staan en daar evt. wat aanpassingen op te doen. Maar goed, dat kan ff duren dan...
    Ik kan mij wel voorstellen dat Albert dat bij nieuwe klanten zo aangeeft, maar bv bij klanten die al een Kauffmann hebben, bouwt hij met plezier eentje helemaal volgens jouw wishlist. Hij wil nu eenmaal 100% tevreden klanten en zich op zijn manier onderscheiden in de markt.

    Ik heb eens de wishlist voor een Tele met hem besproken (zoals in mijn vorige posting) zonder de gitaar daadwerkelijk te bestellen, meer gewoon waar mijn gedachten naar uit gingen. Stuurt hij mij 4 weken later foto's op van precies die gitaar, echt 100% mijn specs. De nare man wou mij even op de stang jagen en mij vertwijfeld laten afvragen of ik nu besteld had of niet, haha. Nog dezelfde dag heeft hij de gitaar ongezien verkocht aan een Belg. Het wakkerde het vuurtje bij mij natuurlijk wel verder aan, maar eerst de spaarpot weer even vullen

    Het ging om deze:


  7. #11347
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mijn huidige planken-collectie:


    Van links naar rechts:
    Fenix strat, mijn eerste gitaar
    Zelfbouw 7-snaar (essen body met maple topje met daartussen wenge fineer, esdoorn hals met palissander toets, jumbo frets, gotoh brug, sperzel tuners, ceramische bare knuckle Warpig brugelement, bare knuckle Cold sweat halselement, 2 volumes, master tone, 3 standen schakelaar met in de middelste stand de twee buitenste spoelen van de elementen)
    Zelfbouw strat (de body dan, de hals is een fender 60th anniversary hals. Fender tuners, brug van tonefactory geloof ik, dimarzio superdistortion in sc formaat in de brug, dimarzio red velvet in middel, en seymour duncan hot rail in neck)
    MM Morse, met D tuna en 4 seasons brug element.
    MM silhouette special met bare knuckle nailbomb in brug, en bare knuckle irish tours in middel en halspositie, graphtech topkam en zadels
    MM Reflex, standaard
    Parker Fly Deluxe, standaard
    Burny les paul, elementen zijn een bare knuckle nailbomb set
    Hillman PRS achtige gitaar

  8. #11348
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ook fraai hoor. En met die PRS-kloon heb je toch al een P90 plank?

  9. #11349
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    een stukje van de collectie (inclusief kerstboom)
    life sucks and then you die

  10. #11350
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bij de foto's van fred denk ik altijd dat ie in een gitaarwinkel woont
    Wel mooi!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top