Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1254 van 1260 EersteEerste ... 25475411541204124412521253125412551256 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.531 t/m 12.540 van 12594

Discussie: Post je collectie

  1. #12531
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Super setje zo hoor!
    Thanks Mitch! Het is ook echt een super setje, niet alleen qua uiterlijk! Die Tele is nog beter geworden met de nieuwe elementen, en is nu qua output ongeveer gelijk aan de Gretsch. Het vult elkaar zo goed aan!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12532
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    coole gitaren Kim.

    Dit zijn momenteel mijn twee podium gitaren. Wat kitsch en wat classic qua looks



  3. #12533
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Dat zijn ook wel twee van de mooiste uit de Guttlin familie! De kleur op die Jester is geweldig, en ik hou van de Baronet! De extravagante finish is een heerlijke tegenstelling ten opzichte van de eenvoud van de Baronet. Mooie set! Klinken ze ook heel verschillend?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #12534
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    merci Kim

    De Jester is gebouwd met gebogen zijkanten en een centerblock, dus beetje 335 vibe maar dan meer single coil (de BarBar pickups leunen aan bij P90's, maar dan wat warmer, minder agressief).
    De Baronet is volledig mahonie en neckthrough dus zit in de hoek van de ouwe H44 Harmony Stratotones.

  5. #12535
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    @barno: fan-tas-tisch

  6. #12536
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Het is niet de complete familie, die komt later wel weer een keer. Maar ik had de 'classics' al in de oefenruimte staan, een Baja Tele met wat pittiger pickups en een LP Standard met juist wat mellower humbuckers en dat was ideaal vergelijkingsmateriaal voor mijn "hè hè, hij is (bijna) af" P90 bak, alias Pimp my Squier 2 alias corona project 2. Tijdje terug had ik een leuke LP Studio op de kop getikt waar ik erg gecharmeerd van was qua sound en functionaliteit maar in het kader van 'ik heb er genoeg en ik kan er goeie winst op maken' is die weer weggegaan. Maar het bleef wel knagen dus na geslaagd corona project/Pimp my Squier 1 werd het tijd voor deel 2. Enige dat nog origineel is is de body, van een Squier Custom. Over het geheel zeer tevreden maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de volumepots nog niet functioneren als ik had gehoopt. 50s wiring, maar van 10 vol open is het naar 8 kan nog net, daaronder gemoffeld en vanaf 5 eigenlijk onhoorbaar. Maar goed...het is wel een lekker ruige bak met prima punch en dynamiek. Met de pots eenmaal in de juist stand kun je met je aanslag bijna alles af.

    About last night:
    Naam: IMG_20211013_212221.jpg
Bekeken: 462
Grootte: 100,7 KB

    En de voor/na foto:
    Naam: 20210801_111120-COLLAGE.jpg
Bekeken: 467
Grootte: 82,1 KB
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #12537
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Behoorlijke metamorfose.
    Ken die Squiers, vond ze origineel best aardig eigenlijk.

  8. #12538
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Cool Mitch! Ik moet bekennen dat qua uiterlijk ik 'm "voor" wel mooier vind dan "na", maar da's een smaakkwestie. P90s en een rosewood toets hebben dan wel weer mijn voorkeur, dus ik zou 't er wel op kunnen!

    Ik heb een tele in exact dezelfde configuratie, een Fender Modern Player Thinline P90 waar ik zelf een Squier Classic Vibe hals op heb gezet met een rosewood toets (ook de originele Chinese P90s vervangen door moderne Gibson P90s, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik eigenlijk niet goed weet of het wel een verbetering was...). Ik had hier in eerste instantie ook 50ies wiring toegepast, juist omdat ik de manier waarop de pots in mijn 1950 ES-125 werken zo fijn vind. Maar het werkte in de Tele gitaar totaal anders! Ik heb treble bleeds moeten toepassen om uiteindelijk wel eenzelfde soort response van de pots te krijgen. Waar dat aan ligt? Ik vermoed dat de oude central lab pots in mijn ES-125 een heel andere taper hebben dan de moderne Alpha's......
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #12539
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Mooi setje! Die Squier is wel echt mooi geworden! Kwestie van smaak, zoals Leon al aangeeft, maar naar eigen smaak verbouwen en afwerken is altijd +1!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #12540
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    De grap is dat ik een dergelijk gestylede gitaar nooit zou kopen De planning was wel om de kop in kleur te doen en dat vind ik eigenlijk alleen mooi met rosewood toets. Na de body kleur kwam de keus voor slagplaat, daarna de element kapjes, daarna de rest van de hardware om het wel als een geheel te houden en niet een hap snap ontwerp. Ik vind 'm helemaal te gek nu maar ik had het niet van tevoren helemaal zo bedacht, kwam gaandeweg.
    En pas achteraf zag ik dat Fender CS een paar jaar terug een Chris Shiflett signature gemaakt heeft met grotendeels dezelfde look

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top