Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard Plectrum met bolle kant spelen

    Hoi allen,
    Ik speel al ruim 35 jaar gitaar maar speel altijd met de ronde/bolle kant van het plectrum dus niet met de punt. Zijn er meer mensen die dit doen? Ben daar wel benieuwd naar namelijk.
    Groet Barrie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Hoi Barrie,
    Is dit een gevalletje "zo zelf aangeleerd, dus zo altijd gedaan" of een bewuste reden?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.969

    Standaard

    En die Brian May hè, of heet ie weer?, van dat popbandje queen, die speelt las ik met een 7 pence ofzo muntstuk als plectrum, en ultradunne snaren van 007 ofzo. Wat dan ook de reden is dat ie live altijd zo vals als de neten klinkt.

  4. #4

    Standaard

    Ja ikke... omdat een toenmalige gitaarleraar me dat in 1989 aanleerde voor een rondere dikkere toon. Een jaar of 15 terug mee gestopt toen ik merkte hoe het me beperkte in definitie en timing.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Hoi Barrie,
    Is dit een gevalletje "zo zelf aangeleerd, dus zo altijd gedaan" of een bewuste reden?
    Zelf aangeleerd net als het gitaar spelen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ja ikke... omdat een toenmalige gitaarleraar me dat in 1989 aanleerde voor een rondere dikkere toon. Een jaar of 15 terug mee gestopt toen ik merkte hoe het me beperkte in definitie en timing.
    Ik heb inderdaad wel eens dingetjes waarvan ik denk, 'dat loopt/speelt net niet lekker' en mis wel vaak noten. Maak veel uitglijders..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ja ikke... omdat een toenmalige gitaarleraar me dat in 1989 aanleerde voor een rondere dikkere toon. Een jaar of 15 terug mee gestopt toen ik merkte hoe het me beperkte in definitie en timing.
    Dat van die rondere dikkere toon klopt wel. Daarom gebruik ik een normaal plectrum af en toe andersom. En daarom bestaan er ook Sharkfin plectra denk ik.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Heb het geprobeerd, lukt me niet eens...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.670

    Standaard

    Ja ik ook. Speelde altijd met de punt, maar in tegenstelling tot Dirk_Hendrik gaat mijn timing en snelheid er flink op vooruit als ik met de bolle kant speel.

    @Remork1970 Brian May vals? Denk dat je doelt op zijn vibrato gebruik? Hij speelt overigens op .009 - .042.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Gisteren geprobeerd en pinch harmonics gaan op die manier een stuk makkelijker en het plectrum zit steviger tussen je vingers als de punt naar je handpalm is gericht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top