Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik weet niet of er meerdere wegen naar Rome leiden, maar check het programma Midi-ox, ik denk dat dat doet wat je wilt.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Een midi bulk dump is het overbrengen van (meestal) alle settings van een midi-capable apparaat naar een ander. Dus van je effects naar je PC of terug. Alle settings worden in digitale bytes verpakt en over het Midi draadje (of USB draadje) verzonden. Aan de kant van je effect heb je menu opties om deze bulk te verzenden en te ontvangen. Aan de kant van de PC kan idd Midi-Ox je deze opties ook geven, maar er zijn ook andere programma's die dat kunnen.

    Bij de wat modernere (en duurdere) effecten zit soms specifieke software waarmee je tussen je PC en je apparaat kan communiceren. Als je die software hebt - gebruik die. Anders is idd Midi-Ox een optie.

    Midi-Ox is niet heel gebruiksvriendelijk (beetje technisch) maar het kan wel. Als je een backup wilt maken van je settings naar je PC moet je Midi-Ox dus op ontvangen zetten. Wil je een backup terugzetten van je PC naar je apparaat moet je het aparaat op ontvangen zetten (en zenden met Midi-Ox).

    Het gaat meestal om System Exclusive Midi berichten. Dit is een speciale catagorie Midi berichten waar eigenlijk elke inhoud mee over geseind kan worden. In je handleiding van je aparaat kan je soms de system exlcusive berichten definitie vinden, maar dit wordt steeds minder gedaan. Uiteindelijk maakt de definitie niet zo uit. De berichten zijn zo ontworpen dat een aparaat zijn eigen bericht weer kan inlezen en dan met dezelfde settings eindigd.

    Hope it helps.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Thx voor het meedenken. Heb lang gedacht dat je dit voornamelijk op een sequencer opslaat maar kan me voorstellen dat tegenwoordig een pc veel eenvoudiger is. En inderdaad, ik wil eigenlijk gewoon alle settings van mijn midi apparaten opslaan. Zou er eens wat gebeuren dan kan ik ze altijd terugzetten. Ik zal eens in MIDI-ox duiken om te kijken of ik daar uitkom.
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #34

    Standaard

    Het is weliswaar een oud topic maar als ik het zo zie zijn alle plaatjes verdwenen. Jammer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top