Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuiTaR_AlcoholicA Bekijk bericht
    http://www.thomann.de/be/dunlop_dcr_...k_cry_baby.htm

    ik snap dit niet helemaal , wat kan deze dunlop crybaby rack verbeteren aan je wah-wah geluid?


    en voor wat dient een rack dan eigenlijk?
    Slash van Guns 'n Roses gebruikte de Rack wah op de grote podia in combinatie met 5 Expressie pedalen. Op alle uithoeken van het podium stond wel ergens een Expressie pedaal die met Midi de rackwah aanstuurde. Ideaal! Het gitaarsignaal blijft namelijk in het rack en nergens anders.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    even een tussentijdse update. De website is bijna af. De meeste FAQs voor de opstart van de site zijn geschreven. Ik ben alleen nog met de grafische kant bezig. Ik kreeg wat PMs van mensen die deze informatie wel op prijs stellen. Vandaar even deze update.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Update: FAQ mag wat mij betreft van de sticky af. Nieuwe locatie voor de FAQ, veel uitgebreider, veel meer grafisch en heel veel tips, zijn vanaf nu te vinden op http://www.midi-omni.com

    De website is nog niet compleet. Maar de FAQ en nog wat andere onderwerpen staan er al op vermeld.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Dude, tijd teveel?

    Mooie site man! Geen eigen forum erbij?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    als er behoefte aan is gaat die er wel komen denk ik. Die behoefte ga ik eens peilen!

    En hoezo tijd teveel, ik heb er sinds begin 2008 over gedaan om eens een site online te brengen.

    Kijk maar eens naar de datum in de FAQ sticky waar ik beloof een website te maken!

    Sinds gisteren staat er ook een beknopte introductie op voor gebruik van MIDI in VST/RTAS e.d.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Thumbs up

    Heeel mooi gedaan
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Fora moet je onderhouden hè. Ik weet niet hoeveel zin je daarin hebt. Volgens mij is een forum véél meer werk dan alleen een website.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Die website gaat ook nog heel wat energie in zitten als ik zo hoor wat mensen er allemaal nog graag op zouden zien. Ik ben nu bezig met een complete lijst van MIDI Footcontrollers. Ik krijg alleen niet alle gegevens gevonden. Zodra ik de lijst redelijk compleet heb zal ik hem posten, misschien kunnen mensen deze dan aanvullen.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  9. #29

    Standaard

    Ik weet niet of ik hier moet zijn maar laat ik het maar proberen. Ik speel op een Rivera TBR 1 versterker. Heb een Lexicon MPX 1 effectenprocessor en bestuur deze d.m.v. de Lexicon MPX R1 midi controller. Dan heb ik ook nog een Rocktron Patchmate. Mijn bedoeling is om de kanalen van mijn Rivera via de Rocktron Patchmate te schakelen dit i.c.m. met de presets van mijn MPX 1 en de losse pedalen. Het volgende is hier aan de hand:

    De footswitch van mijn Rivera heeft de volgende eigenschappen:
    The footswitch circuit has low-current, one-shot Schmitt Trigger Inputs, and all are latched. The switches are momentary contact and are normally open.

    De patchmate is latched.

    Ik heb Rivera gevraagd wat ik kan doen. Zij antwoorden het volgende:
    It's converting latching to momentary.

    De MPX R1 biedt mij wel de mogelijkheid om de kanalen van mijn Rivera te schakelen. De MPX R1 heeft namelijk een relay waar ik kanalen kan schakelen.
    Ik heb drie opties: Latching - Momentary normally open - Momentary normally closed. Wanneer ik voor de 2de optie kies kan ik de kanalen schakelen van mijn Rivera. Druk ik op switch 1 dan gaat mijn Rivera van kanaal A naar B. En als ik op switch 2 druk gaat die van kanaal B naar A.

    Wanneer ik het via de Patchmate laat lopen lukt dat niet. Stel ik heb kanaal A van mijn Rivera op loop 1 van mijn Patchmate geprogrammeerd. Nu ga ik naar Loop 4 en ga terug naar loop 1. Het volgende gebeurt dan: mijn Rivera schakelt van kanaal A naar B. Terwijl ik kanaal A in loop 1 heb geprogrammerd.

    Bestaat er een apparaat dat Latching naar Momentary normally open kan converteren. Wat ik bedoel is een apparaat die je tussen de Rivera en de Patchmate zet die de vertaalslag kan maken.


    Wie kan mij helpen of weet iemand een adres waar ik zoiets kan kopen of laten maken.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    ok, I know, erg oud draadje, maar wel sticky, en aangezien ik een vraag over midi heb toch maar in deze geplaatst.
    wat ik me afvroeg, ik gebruik veel apparaten, oa multi-effecten die worden geprogrammeerd en via midi worden geschakeld. Nou lees ik vaak dat je de settings extern kunt opslaan met termen als "bulk" "dump" etc. Maar hoe werkt dit nou precies en wat heb ik hier voor nodig? Zou fijn zijn als iemand hier wat meer over kan vertellen, alvast bedankt!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top