Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Threaded View

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie
    wauw! ik snap het nog niet helemaal. maar, ik probeer hier uit te komen:

    ik wil een drumprogramma kopen om met mee te spelen ( Ez drummer, van toontrack).

    daar hebben ze het ook steeds over MIDI, nu snap ik die bedoeling nog niet helemaal.

    en soms drum programma, kan je die over je gitaar amp laten versterker. en hoe:O?, of heeft dat juist weer met Midi te maken.

    alvast bedankt voor jullie reactie's
    EZ drummer zelf is volgens mij alleen een programma dat sampletjes laadt, zoals Battery ook doet.

    De midi waar je het hier over hebt is niet echt vergelijkbaar met hoe het in deze FAQ is uitgelegd maar de techniek is wel hetzelfde.

    Als je midi-noten opneemt met een keyboard, heb je in principe een 'kale' song met midi noten. Je verstuurt midi-messages zoals je dat met je footcontroller zou doen in een rack, maar ipv het wisselen van presets zijn het tonen. Voor de verschillende tracks in een midi bestand kun je standaard verschillende instrumenten kiezen. Als je hier wat meer inzicht in wil (of misschien weet je het al) moet je Guitar Pro eens proberen en daarin een GP5 bestand openen. Je kunt dan ook een midi track als een ander instrument laten klinken.

    Wat je met EZ-drummer met bijv in combinatie Drumkit from Hell dan doet, is een midi track uit een midi file in je Cubase (oid) laden, of een nieuwe midi track beginnen met behulp van bijv een piano roll zoals dat in Cakewalk Sonar kan. Die track zal dan gewoon als midi noten klinken tot je het midi kanaal wat aan die track hangt verbindt met een VST-plugin zoals Drumkit from Hell. De plugin (die zich dan zal bevinden in een audio-track, niet in een midi-track) reageert dan op het midi kanaal van de midi-track als je dat zo instelt. Zo wordt dan een drumkit gesimuleerd.
    Laatst gewijzigd door Raffel; 15 mei 2007 om 12:18
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top