Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    6

    Standaard Slide / open stemming G

    Hoi Ik speel sonds kort wat slide op mijn akoestische gitaar.

    Ik doe dit in de open G stemming DGDGBD Nu heb ik enkele vragen. Er bestaan nogal wat gebruikte stemmingen voor slide. Wanneer speel ik in welke stemming Waar is dat van afhankelijk?

    Is er een site waar je accoorden schema's kan vinden voor deze open G stemming?

    Zijn er ook snaren die beter of slechter te bespelen zijn met een slide?

    Alvast bedankt!!!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bats-slide
    Ik doe dit in de open G stemming DGDGBD Nu heb ik enkele vragen. Er bestaan nogal wat gebruikte stemmingen voor slide. Wanneer speel ik in welke stemming Waar is dat van afhankelijk?
    Verschilt wat je speelt, bepaalde stukken staan in G, maar je hebt ook tabs die andere slide tunings gebruiken. Verder bij improviseren moet je zelf kijken wat je het prettigst vind. Ik stem zelf naar E(minor of major), weet nie of dat oke is maar het werkt voor me. Wel is het zo dat je uiteraard wanneer je een mineus akkoorden progressie speelt beter naar een mineur akkoord kan stemmen dan naar een majeur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bats-slide
    Zijn er ook snaren die beter of slechter te bespelen zijn met een slide?
    Dikke snaren is het beste, liefst snaren beginnend bij .013 hoewel ik .012 doe zelf (Dus iig niet extra slinky .009 snaren bijvoorbeeld). En dan een hoge actie zodat wanneer je je snaar een beetje indrukt met je slide, je niet meteen tegen je frets aanzit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top