Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21

    Standaard

    Janne, Dylan en Bert K.

    Dit wordt toch een lastige. Hoe kun je met droge ogen een 'gitaar' van 50 a 100 euro promoten afkomstig uit het OOSTEN.
    Het totale perspectief blijft verdomd moeilijk.
    Eastman gitaren die op dit moment onderweg zijn in een zeecontainer naar ons land komen ook uit China. Maar hebben jedoch een zuivere balans en daardoor een betere projectie.(kosten ook 1000 Euro)


    P.S. Hou Popper en Stalin in de gaten.

    P.S. Gevraagd nominatie's van type en merken gitaren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Die promoot ik ook niet, dat ze uit het oosten komen maakt me nog minder uit, en ik raad iedereen aan die het geld heeft een echte (goede) gitaar te kopen. Ik vind alleen dat die goedkope rotzooi ook een instrument is.
    Ik ken die Popper niet zo goed, maar ik neem aan dat in iedere wetenschapsfilosofie iets zit van "zelfreflectie", het blijven verifiëren van je stelling en die eventueel aanpassen, misschien zit er toch ergens nut in de goedkope gitaren?
    Enne, de gitaar maakt de muziek niet goed, dat doet de gitarist, een goede gitaar maakt iemand nog geen goede gitarist, en een goede gitarist klinkt (tot op zekere hoogte/diepte) ook goed op een goedkope gitaar.
    Ik ga gitaar spelen .

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    Een van de kernaspecten, zoals mij geleerd, van Popper is dat je een theorie welhaast niet kan valideren, maar wel falsificeren. Oftwel, neem een theorie & hoe bewijs je dan dat die ALTIJD geldig is. Lukt niet zegt Popper.
    zo ook met gitaren, hoe bewijs je dat het altijd waar is wat je zegt

    maar hulde aan de topicstarter, want met wat zweverige taal (niet falsificeerbaar want niet eens in meetbare zaken uit te drukken) ons aan het discussieren zet.

    maar shidan, dat iets uit het OOSTEN geen muziekinstrument KAN zijn (zoals jij lijkt te beweren) is natuurlijk westerse ape(n)kool

    ik stel voor dit geneuzel uit zijn lijden te verlossen
    MOD, kill
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Een simpele tegenvraag om de stelling te toetsen:

    Is mijn tweedehandse Ovation van 1100 euro wel een instrument omdat ik minder dan de helft (450) van de nieuwwaarde heb betaald, maar aangezien de gitaar nauwelijks gebruikt was deze nog wel de kwaliteit van een nieuwe bezit?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  5. #25

    Standaard

    Het is dan wel offtopic, maar ik vond dat ik Shidan wel na moet geven dat ie interessant z'n vragen stelt.
    Dat je er dan vervolgens geen ruk van snapt is een ander verhaal

  6. #26
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard


    Je kan niet zeggen dat het saai is in Akoestisch de afgelopen weken


    Goed. Even om dit soort topics niet te laten ontsporen, Peter (peter_Heijen, mede-mod in Akoestisch) heeft dit al eerder aangehaald en ik deel zijn mening.

    Shidan heeft een aparte manier van formuleren en dat kan vreemd overkomen,maar, hij wil zijn mening kwijt en daar is dit forum voor bedoeld. Of je wilt reageren of niet is geheel aan jezelf.Er worden geen regels geschonden.

    Voor Shidan, misschien een tip om wat oude topics door te lezen om te zien hoe de vraagstelling hier in het algemeen geformuleerd wordt. Een forum heeft, hoe gek het ook klinkt, ook omgangsvormen. Het is natuurlijk helemaal aan jou of je je daar aan wilt aanpassen.

    Goed on-topic maar weer!

    GOLDMEMBER

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    317

    chicken Tip van de dag.

    Denk eraan, in verband met de brandnetels, het meisje altijd onder tijdens het vrijen. Ben ik zelf opgekomen na vele keren..

    Betreft gitaren, Simon & Patrick, uit de Godin fabriek, hele goede gitaren voor weinig.

    Ongeveer gelijk in geluid aan een Martin HD28, niet betreft afwerking.
    En ik kan het weten want ik heb beiden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Locatie
    m'n huis woont in Lent
    Berichten
    869

    Standaard

    Zo.

    Kom ik terug na een dag....


    ...lijkt de strijd in het voordeel van shidan beslecht te zijn

    Nou aangezien de vlag er zo bijhangt doe ik ook maar een duit in het zakje:

    Ik heb leren spelen op een Contessa Spaanse gitaar uit OOSTELIJK KOREA! Via en uit die gitaar is mijn nooit uit te branden liefde voor muziek en gitaren geboren. Grosso modo mijn eigen crap proces zullen we maar zeggen.
    En vanuit dat zijnsperspectief het meest waardevolle instrument dat zowel falsifieerbaar als valideerbaar is in deze discussie betrekkende de belabberde projectie als het gaat om de balans in de opvatting.
    Met latere, veel kostbaarder gitaren is de verschuivig ontstaan naar het objectivisme, waarbij de beslissingscontext voortkwam uit een meer fenomenologische benadeing van de gitaarhermeneutiek: Ik ging ook electrisch gitaar spelen!
    Maar hoe paradoxaal ook, de erkenning van het bestaan ervan juist door acceptatie heeft tot integratie geleid.
    Kortom; ik speel nu zowel acoustisch als electrisch en dat bevalt me best. Hierbij ontstaat mij het instrument op de wijze waarop ik het denken kan. In mijn handen veranderd eender welke gitaar in een zichzelf uitleggend wezen dat zowel rechtdoet aan zijn eigen zijn als aan mijn 'Nacherleben'.

    Als je nóu nog geen antwoord op je vraag hebt.........
    Pluk de dag, maar donder niet van de ladder!
    in de aanbieding: Intellifex Blackface http://link.marktplaats.nl/307840738

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Jij bent tenminste helder!














    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Janne, Dylan en Bert K.

    Dit wordt toch een lastige. Hoe kun je met droge ogen een 'gitaar' van 50 a 100 euro promoten afkomstig uit het OOSTEN.
    Het totale perspectief blijft verdomd moeilijk.
    Eastman gitaren die op dit moment onderweg zijn in een zeecontainer naar ons land komen ook uit China. Maar hebben jedoch een zuivere balans en daardoor een betere projectie.(kosten ook 1000 Euro)


    P.S. Hou Popper en Stalin in de gaten.

    P.S. Gevraagd nominatie's van type en merken gitaren.
    Hmmm... Wat ik probeerde uit te leggen is dat je de kwaliteit van een gitaar in relatie moet zien tot de bespeler. De Staggs van 100 euro zijn goede instrumenten voor de eerste tien lessen, een Martin van 5000 euro kan het instrument zijn van een zeer gevorderd gitarist, maar komt totaal niet tot zijn recht in handen van een beginner.
    Waar een gitaar gebouwd wordt zal mij aan mijn anus oxideren, als hij maar doet wat je ervan verlangt.

    Popper ken ik niet, Stalin des te beter, hadden ze die maar wat beter in de gaten gehouden.

    Bedoel je soms Iggy Popper?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top