Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68
  1. #1

    Music De gulde snede gitaar

    Doorkijkje Frankfurter Music Mess.

    In uiterste dynamiek is er globaal de volgende situatie ontstaan.

    Miljoenen goedkoop geproduceerde 'crap' gitaren.

    Versus

    Hoog geprijsde 'beleggingsobjecten'.


    Als we vanuit een ludieke 5 jaren planeconomie. De 'volksgitaren' zouden moeten bepalen in de bestaande markt.
    Welke gitaren zouden hiervoor in aanmerking komen en waarom? Nee geen 'Trabant' gitaar.

    Oftewel wanneer beginnen de 'echte ' instrumenten ?
    Laatst gewijzigd door shidan; 18 april 2007 om 23:06

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Locatie
    m'n huis woont in Lent
    Berichten
    869

    Standaard

    Mijn inziens gooi je hier een zut begrippen op een hoop zonder eerst werkelijk het punt duidelijk te maken waar je naar toe wilt.
    Ik begrijp er in ieder geval weinig van, maar economie vroeger dan ook niet mijn sterkste vak.
    Pluk de dag, maar donder niet van de ladder!
    in de aanbieding: Intellifex Blackface http://link.marktplaats.nl/307840738

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Shidan is in 1 of andere trip blijven hangen.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Als we vanuit een ludieke 5 jaren planeconomie. De 'volksgitaren' zouden moeten bepalen in de bestaande markt.
    Welke gitaren zouden hiervoor in aanmerking komen en waarom? Nee geen 'Trabant' gitaar
    Ben je een econoom of gitarist?

  5. #5

    Standaard

    Heel kaal opgetekend dan.


    Wanneer en welke gitaren kun je een muziekinstrument noemen.

    Even wat knuppels.

    (Het waarheids gehalte van de stellingen is grosso modo 67,77%)(genoeg dus voor grondwettelijke wijziging)


    Ovation gitaren zijn in 9.5. van de 10 gevallen geen muziek instrumenten.
    (wel lekker stabiel en een snelle toets)

    Een instrumentele Taylor gaat prijstechnisch 3 keer over de kop voor een productiegitaar.

    Heel veel Martin gitaren moeten het hebben van het Martin opschrift op de kop.

    etc. etc. U vult zelf maar aan.

    De vraag is welke instrumenten een mooie balans maken in klank prestatie en mogelijkheden, bouwstabiliteit en de vraag wat dan een redelijke prijs is.

    Zouden in het bestaans en verschijningsrecht van deze gitaren' possitievere processen' gestart worden?
    Laatst gewijzigd door shidan; 16 april 2007 om 11:58

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Wanneer en welke gitaren kun je een muziekinstrument noemen.
    De gulden snede ligt ten grondslag aan alle muziek, dus iedere gitaar waar je ook maar enigszins muziek uit weet te halen kun je een muziekinstrument noemen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    De gulden snede ligt ten grondslag aan alle muziek, dus iedere gitaar waar je ook maar enigszins muziek uit weet te halen kun je een muziekinstrument noemen.
    +1, al gebruik je m om te drummen. (behalve dat van die gulden snede, daar ga ik nog even over nadenken )

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Locatie
    m'n huis woont in Lent
    Berichten
    869

    Standaard

    Jezus shidan, waarom vraag je niet gewoon onze mening over de beste prijs kwaliteit verhouding van bepaalde acoustische gitaren. Je maakt het er niet makkelijker op en volgens mij is dat helemaal niet nodig
    Pluk de dag, maar donder niet van de ladder!
    in de aanbieding: Intellifex Blackface http://link.marktplaats.nl/307840738

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dePerik
    Jezus shidan, waarom vraag je niet gewoon onze mening over de beste prijs kwaliteit verhouding van bepaalde acoustische gitaren. Je maakt het er niet makkelijker op en volgens mij is dat helemaal niet nodig

    Dat is maar een deel facet van de weinig eenduidige vraag die ik stel . Ik realiseer dat de vraag behoorlijk weids is. Maar ik hoop dat via veelvuldige belichtingen van diverse musici een formulering kan ontstaan vanaf welk moment er muziek instrumenten ontstaan in de gitaarmarkt. Dit geeft tevens een leidraad aan al die zwemmers die recht hebbend op hun eigen proces en eerst door weet ik hoeveel crap moeten worstelen voordat ze een instrument in handen krijgen.(dit kan tevens voorkomen dat het accent op de productie van crapgitaren wordt voorkomen)

    Het is in principe in mijn optiek erg simpel om vast te stellen wanneer wij met een instrument te maken hebben. (zonder hier wetmatigheden uit de doeken te doen, hierbij mijn vrouwelijke gevoels benadering)

    Een Furch durango van (grosso modo 470,- Euro).Is een instrument die je elke beginner en middle of the road gitarist blind kan aanmeten. (Ja, als je enigzins serieus gitaar wil gaan spelen en je wilt jezelf ook een plezier doen is dat het financiele 'offer', als dat niet lukt om wat voor een reden dan ook. Ga dan lekker wat anders doen als je geen keuze's kunt maken. Maar laten we vooral niet stimuleren dat iedereen een gitaar moet hebben. Dit is hele 'gevaarlijke' onzin.
    Ik hoor al duizende keren :Ja, ik heb maar 160 euro te besteden voor een western (en die zal er dan ook komen).

    Hebben we meer van deze echt leuke instappers ?

    Popperiaanse benadering alsjeblieft wie heeft er voor het zelfde bedrag een beter instrument of voor minder de zelfde kwaliteit.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Locatie
    m'n huis woont in Lent
    Berichten
    869

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Popperiaanse benadering alsjeblieft wie heeft er voor het zelfde bedrag een beter instrument of voor minder de zelfde kwaliteit.

    Karl Raimund Popper (Wenen, 28 juli 1902 – Londen, 17 september 1994) was een Oostenrijks-Britse filosoof die algemeen wordt beschouwd als een van de grootste wetenschapsfilosofen van de 20e eeuw.

    Daarnaast was hij een belangrijk sociaal en politiek filosoof, een onversaagd verdediger van de liberale democratie en de principes van sociale kritiek waar deze op is gebaseerd, en een onwrikbaar tegenstander van autoritarianisme. Hij is het bekendst geworden door zijn weerlegging van het klassieke model van wetenschap als een proces van observatie en inductie, zijn pleidooi voor falsifieerbaarheid als criterium om wetenschap van non-wetenschap te scheiden en zijn verdediging van de 'open maatschappij'.

    ...Ik vond dat ik de lezers hier wel even een handje helpen moest in hun pogingen je eventueel nog enig inzicht bij te brengen op weg naar een zekere dood in dit moeras van weinig ter zake doend gewauwel....
    Ga liever op een filosofieforum over gitaren praten, wie weet levert dat wat op. En JA ook ik heb tentamen wetenschapsfilosofie gedaan als onderdeel van Onderzoeksmethodologie.

    Maar kom op nou, we hebben het hier over dat je een leuk instrument koopt en of dat een beetje is wat je tevreden stelt zodat je fijn gitaar kan spelen, oké?
    Pluk de dag, maar donder niet van de ladder!
    in de aanbieding: Intellifex Blackface http://link.marktplaats.nl/307840738

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top