Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 62

Discussie: Welke preamp

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    25 mei 2006
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    75

    Amp ! Welke preamp

    Ik heb hulp nodig, want ik ben het spoor een beetje bijster,

    Ik ben al een half jaar opzoek naar een preamp met het geluid dat ik zoek:
    Rytmn: -dik, bruut, vol en rond terwijl het laag mooi en strak blijft.
    Lead: -petrucci geluid

    Bij deze zoektocht ben ik op het schoor gezet van een MESA QUAD preamp. Na wat zoeken heb ik er 1 tekoop gevonden in de buurt en ben ik daar gisteravond naar gaan luisteren...
    Ik vond het echt slecht klinken! Een losse E klonk net alsof ik op een deur aan het kloppen was. Nu weet ik dat de verkoper de buizen had afgestemd op een Santana geluid en dat de eindtrap, de speaker, de gitaar etc. ook niet waren afgestemd op het geluid dat ik wil... maar dan nog... Dit is niet DIK, totaal niet BRUUT en al helemaal niet vol. Het was iel!

    Mijn setup:
    -Ibanez Jem 90-Ham met DiMarzio Evolution's
    -Charvel M6 met DiMarizio ToneZone

    -Line6podxtpro (die dus vervangen moet worden voor een nieuwe preamp)
    -Rocktron Replifex fx-unit
    -Mesa Boogie 50/50 poweramp

    -ENGL 2x12 cabinet met vintage30 speakers

    Dit alles onderling verbonden met monster cable's.
    Wat raden jullie mij aan?

    Alvast enorm bedankt voor elk reactie die ik hierop krijg!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Wat is je budget?

    Zonde dat je niet met je eigen spullen hebt getest, kan nogal eens een vertekend beeld geven.

    succes met zoeken.
    Laatst gewijzigd door Jimwoud; 12 april 2007 om 12:32
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    25 mei 2006
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    75

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Wat is je budget?

    Zonde dat je niet met je eigen spullen hebt getest, kan nogal eens een vertekend beeld geven.

    succes met zoeken.
    Budget = tot 1200 euro.
    Koop het bij voorkeur 2de hands.

    Ja dat is idd wel balen, de mogelijkheden voor testen met eigen materiaal waren er achteraf ook niet echt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Mesa Triaxis misschien, zitten erg veel sounds in. Kun je zeker een Petrucci sound uit halen.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    25 mei 2006
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    75

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Mesa Triaxis misschien, zitten erg veel sounds in. Kun je zeker een Petrucci sound uit halen.
    Heeft de Triaxis wel genoeg Gain en 'bruutheid' voor het geluid dat ik graag wil?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Markn
    Heeft de Triaxis wel genoeg Gain en 'bruutheid' voor het geluid dat ik graag wil?
    Ik ken hem niet eigenlijk, maar er zit volgens mij een rectifier mode op. De gitaristen van Evergrey spelen erop. Die hebben opzich wel een gaaf geluid. Denk dat het qua gain wel goed zit, maar of hij echt bruut is weet ik niet.

    Maar met dat budget zou ik hem zeker eens testen.

    Engl heeft ook nog 2 midi preamps, daar zit zeker gain genoeg in. Ze hebben een volledig programeerbare en een 'analoge' uitvoering. Die zijn wel bruut en hebben genoeg gain, maar moet wel je smaak zijn.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    25 mei 2006
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    75

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Ik ken hem niet eigenlijk, maar er zit volgens mij een rectifier mode op. De gitaristen van Evergrey spelen erop. Die hebben opzich wel een gaaf geluid. Denk dat het qua gain wel goed zit, maar of hij echt bruut is weet ik niet.
    Thx voor het advies man!
    Evergrey heeft zeker wel een gaaf geluid!
    Is qua lead ook wel bruut genoeg voor mij.

    Ik weet dat de red-mode van de triaxis 2.0 iig iets van een rectifier weg heeft, maar hoe dat met de 2.1 en de 3.0 zitten weet ik niet. Weet iemand dit?

    Kent er iemand nog meer band waarmee met een triaxis gespeeld wordt?
    Of zijn er ergens goede soundsamples te horen?


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Wat bevalt er niet aan je PodXT Pro dan ? Kan die geen brute vette geluiden maken, of een goede Petrucci-imitatie ? Heb je niet gewoon last van GAS ?

  9. #9

    Standaard

    Metallica speelt Triaxis

    Is dat ook bruut genoeg? Volgens mij heb je gain te over in een triaxis, die is nog midi ook
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  10. #10

    Standaard

    je zou de triaxis en de quad eens naast elkaar moeten horen... qua gain heb je in beide gevallen meer dan genoeg... de triaxis heeft ook nog eens als voordeel dat je uit veel geluiden kan kiezen.

    de vraag is echter of je dat nodig hebt. met de quad heb je deze mogelijkheden minder, maar jouw eisen zeggen gewoon dat je 2 goede sounds nodig hebt, en met een quad is dat makkelijk te bereiken (en mogelijk zelfs beter dan de triaxis naar ik heb horen zeggen). de setup met quad die je hebt gehoord zal vast wat mis mee zijn, want een quad heeft een dikke crunch tot zijn beschikking en je kan er qua lead makkelijk petrucci achtig mee klinken (tot en met 2doit, want daarna ging petrucci op rectifiers spelen).

    ik zou je bijna uitnodigen om eens bij mij te komen spelen... ik heb ook een quad, alleen met een peavey 50/50 als eindtrap. wedden dat ie vet klinkt?(heb eveneens een charvel model 6 met TZ in de brug).

    Harrald

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top