Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    9.681

    Standaard Ashdown MAG c115-300 waar te bespelen?

    Hey,

    Aangezien er geen apart basversterkers-sectie is, zet ik het hier maar neer.
    Ik ben op zoek naar een bascombo. Ik heb eigenlijk de Ashdown MAG c115-300 op het oog, omdat ik er veel positiefs over gelezen heb en heb binnen mijn budget valt. Helaas is het blijkbaar niet zo makkelijk om er ergens een te vinden om eens over te spelen zodat ik weet hoe ze klinken. Weet iemand er in de omgeving van Alkmaar 1 te staan, zodat ik er eens over kan spelen? Als iemand ervaring heeft met deze of andere ashdown bassamps hoor ik het graag, ik ben niet een ervaren bassist, dus ik kan alle hulp gebruiken.

    Ik heb een Ibanez SRX355 5 snarige basgitaar, en zal eigenlijk alleen metal gaan spelen.

    Akira

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    jij hebt ook echt helemaal geen geduld he

    we gaan zaterdag wel weer wat rijden
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    9.681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
    jij hebt ook echt helemaal geen geduld he

    we gaan zaterdag wel weer wat rijden
    Ik zou graag willen, maar ik kan zaterdag helaas nie :-(

  4. #4

    Standaard

    Ashdown is een hele goede keus. Ik heb zelf de zwaarste practice amp,
    de 5-15 100Watter. Deze komt in de oefenruimte goed mee en geeft een fraai gedefinieerd gekuid af. Wat mij betreft een aanrader.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Heej Akira!

    Ik heb zelf in oktober 2006 de Ashdown mag 300h gekocht. Dat is dus alleen de versterker, ik heb er zelf via marktplaats een ander cabinet bij gekocht. Maar de versterker is volgens mij het zelfde.

    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier super tevreden mee ben (en dat is niet alleen omdat ik hem toevallig zelf heb en het voor mijn doen een dure koop was, want dat was het cabinet ook en daarover ben ik eerlijk, die is kut)

    Wat mij bevalt aan de versterker is dat hij eigenlijk meteen goed staat. (hoeft niet eerst aan de knoppen te klieren om er een goed geluid uit te krijgen). Het is een lekker zwaar geluid (naar mijn idee wat zwaarder als bijvoorbeeld een Hartke).

    Ik heb hem tijdens optredens gebruikt, en daar had iedereen het ook over een goed bas geluid.

    In de oefenruimte waar ik altijd repeteer met mijn band (het viaduct in Groningen) hebben ze ook een paar van deze versterkers. Daar heb ik hem eerst geprobeerd. Later heb ik hem ook nog geprobeert in de muziekwinkel (tonika in groningen). Hier heb ik hem vergeleken met de Hartke Ha3500. Deze vergelijking is zeer de moeite waard en als ik jouw was zou ik hem ook nog even proberen omdat hij bij enkele zaken (bijvoorbeeld westerhaven in groningen) even duur is als de Ashdown mag 300.

    De Hartke heeft een veel grotere equalizer en veel meer functies. Kwa geluidskwaliteit verschilt het niet veel. Alleen de Ashdown heeft dus net een iets ander geluid (moet je denk ik horen) maar het is iets zwaarder dus. Persoonlijk heb ik niets met grote equalizers (kan ik gewoon niet mee overweg en ik vind het teveel gepiel) en in de Hartke zitten buizen en meer techniek, kortom daar kan meer kapot aan gaan als bij een Ashdown.

    In de winkel heb ik ook verschillende speakercabinetten geprobeerd, waaronder een Ashdown 15' zoals die in de combo zit. Persoonlijk ben ik niet zo weg van 1x15'daarom heb ik er verder niet heeeeel veel naar geluisterd. Wel heb ik andere speakers van Ashdown en Hartke gehoord, en tijdens een optreden ook nog een Behringer. Over het algemeen valt mij op dat je wel heel goed moet luisteren wil je kwaliteitverschil horen. Zelfs de Behringer kwam (voor mij onverwacht) goed mee. Wat dat betreft zit je ook wel goed dus!

    Al met al dus een goede versterker. Eenvoudig te gebruiken, en klinkt meteen goed. De speaker heeft ook een prima geluid. Wel kan ik aanraden toch ook de Hartke te proberen, want de prijs is bijna gelijk, en het is heel persoonlijk welke van de 2 je fijner vind. Ik weet niet waarom je voor een combo kiest, maar ik kan je toch aanraden om ook naar een losse top en cabinet te kijken. Persoonlijk vind ik dat namelijk makkelijker te vervoeren (bij een optreden staat er vaak toch wel een basversterker/cabinet en in dat geval kan je er voor kiezen om alleen je eigen versterker mee te nemen en het cabinet te gebruiken wat er al staat waardoor je niet veel hoeft te slepen, maar wel je eigen gewenste geluid en instellingen makkelijk hebt) Bovendien is dat makkelijk als je je later bedenkt en toch een andere speaker wilt, bijvoorbeeld een 4 x 12' (daar kwam ik zelf namelijk later wel achter).

    En ooooooowjah voor ik het vergeet, tijdens een van mijn bandrepetities speelden we een nummer in drop D, Ik kan mij nog herinneren dat de meter van de versterker ernstig ver uitsloeg richting het rode. Ik weet alleen niet meer zeker of ik toen ook op een Ashdown speelde, of dat ik toen een andere versterker had. Het kon trouwens ook nog aan de instellingen liggen. Anyway, als je de versterkers gaat proberen, let hier dan even goed op! Test even of ze die extreem lage tonen ook wel aankunnen!


    Voor de rest: Rock on! (jezus wat een lange post!)

    Een plek waar je bij jouw in de buurt kunt proberen weet ik helaas niet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    9.681

    Standaard

    Bedankt voor de reactie(s). Dan toch maar eens verschillende merken proberen. De reden dat ik ga voor een combo is dat het qua prijs in mijn budget valt. Ik vermoed stevig dat een losse top met een cab duurder word dan een combo met dezelfde versterker erin?

  7. #7
    Dude
    Guest

    Standaard

    Hij staat hier in schiedam in mijn studiootje dus als je in de buurt bent ben je welkom.

    Wereld versterker voor een wereldprijs imo. Groovefactory heeft hem volgens mij nieuw het goedkoopst en bezorgt tegenwoordig ook gratis las ik in een promomailtje van ze.

    Nou veel succes, ashdown is qua gitaarversterkers niet veel soeps geloof ik, maar qua basspul echt bang for the buck ! Zie ze ook vaak bij grote bands en gigs op het podium staan.

    Ciao

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Oe ik zie nu pas dat de prijs van zo'n Ashdown combo een stuk gedaald is! Dat scheelt ineens €190,- tussen een combo of los. Snap ik meteen waarom je voor een combo gaat. Toen ik hem kocht was het verschil €50 vandaar

    Succes met testen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    9.681

    Standaard

    Ik ben vandaag wezen luisteren, het word de Asdown MAG300 210T, deze:



    Omdat deze twee keer 10" speakers heeft en een tweeter, klonk het geluid voller en mooier dan met een enkele 15" speaker.
    Helaas pindakaas is deze amp pas weer vanaf 10 mei leverbaar met dan nog 1 week levertijd, dus ik moet nog even geduld hebben

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Goede keuze! De 210T cabinet kende ik niet maar is wel super praktisch. Mooi ding!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top