Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Fretten/Linkerhand

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Aah zo bedoelde hij dat.

    En ik zou zeggen marlene voeg deze leuke draadjes bij elkaar!!
    bla

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    ik denk dta ie het zo bedoelde hoor :P

    en als marlene onze mod is: ja doe maar
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Nog even voor ons klaasje:

    Ik weet niet hoelang je de bas al hebt maar ga eerst gewoon lekker spelen en je eigen manier van spelen leren.
    Gewoon spelen en dan vind je al die dingen vanzelf wel uit, ook snelheid enz komt doordat je gewoon even lekker veel moet spelen.
    bla

  4. #14

    Standaard

    Sorry als ik het niet duidelijk omeschrijf.

    KIjk b.v. je hebt fret 1, is het dan zo dat je altijd de E snaar met de wijsvinger pakt, de A snaar met je middelvinger, D met de ringvinger en G met de pink?

    Of is het dat je de eerste fret al de 4 snaren met je wijsvinger pakt, de 2e fret alle 4 de snaren met je middelvinger, de 3e fret alle 4 de snaren met de ringvinger etc etc.

    Ik heb de pas nu een week, het is inderdaad in begin moeilijk, maar het oefenen is erg leuk :-)

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Onderwerpen samengevoegd.

  6. #16

    Standaard

    Op dit moment gebruik ik voor mijn linkerhand om de snaren in te drukken op alle snaren en fretten alleen mijn wijsvinger omdat ik dat makkelijker vind, de pink bijvoorbeeld kan ik nauwelijks erop begwegen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Met mijn Ringvinger en pink kon ik in het begin ook nog niet veel, dat komt wel met de weken dat je aan het spelen bent.
    Gewoon die oefening die Sickpunk poste gaan oefenen.

    En het is niet altijd zo dat je de e snaar met je wijsvinger pakt en de a snaar met je middelvinger enz. Hierin moet je gewoon je eigen techniek leren hoe jij het het makkelijkst vind spelen de 1 schuift weinig met zijn hand en laat die in 1 positie staan omdat hij bij de tonen kan komen die hij nodig heeft en de ander vind het makkelijker om iets te schuiven met zijn hand en een andere vingersetting te doen.

    Nogmaals gewoon veel spelen en dan komt dat allemaal wel goed, niet te veel over nadenken
    bla

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    geloof me: het gaat ook nog wel een tijdje duren voordat je je pink fatsoenlijk kan gebruiken...probeer zoveel mogenlijk AL je vinger te gebruiken, des temeer train je ze... en als je dat truukje gebruikt(vorige pagina) dan train je al je 4 je vingers, ja het is saai... maar doe het 5 minuten per dag en uiteindleijk gaat het van zelf en hoe fje het niet meer te doen...
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  9. #19

    Standaard

    Ik zal de oefeningen elke dag gaan doen, ik weet dat je veel moet oefenen enzo, maar mijn wil om het goed te doen is groot.

    Ik wil iedereen ebdanken voor hun goeie en snelle reactie`s hier op dit forum, en bedankt voor de vingeroefeningen, ik heb hier veel aan!

    Thnks

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top