Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Buizenprobleem, resonantie?

    Hey medeforummers.
    Ik heb een vraagje over mijn ENGL Thunder. ENGL-bezitters weten dat er zo'n metalen clip bij de eindbuizen zit om de buis op zijn plek te houden. Bij een van mijn eindbuizen is dit clipje kapot (2e hands gekocht, kwam ik later achter) en de betreffende buis trilt zélf nu. Dit is dus terug te horen op de versterker. Als ik bijv. tegen de buis aantik hoor ik dit niet terug in de versterker. Eerst resoneerde het ook alleen bij een B-toon, nu zit de brom er standaard in.
    De brom wordt niet harder als ik het volume hoger draai.
    Nu lijkt het mij voor de hand liggen dat het komt doordat dat clipje kapot is, zo ja, iemand énig idee waar ik zoiets kan halen?
    Waar ik ook aan zat te denken is nieuwe buizen, misschien dat dat ook het probleem oplost.
    Meer mensen met hetzelfde probleem?

    Alvast bedankt,
    Arjan

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    even Chris vragen!
    doe hem even de groeten van me!

  3. #3

    Standaard

    Ik zou er eerst eens gewoon een nieuw klipje inzetten. Dit is niet duur en niet moeilijk. En dan is je probleem heel goedkoop en makkelijk opgelost
    Gitaren
    Ibanez js 1200
    LTD EC-1000 vintage black
    Washburn X-series X10

    Versterker
    Engl powerball

    www.fervidchain.nl
    www.myspace.com/FervidChain

  4. #4

    Standaard

    Dit is een bekend probleem, microfonische eindbuizen. Die klipjes zoals jij ze noemt doen in dit geval trouwens ook niet veel. De veertjes yoals in een Fender werkt veel beter, omdat die om het glas zitten. Deze schroef je er ook zo in en kosten bijna geen kont!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top