Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 94

Discussie: les heeft het nut ?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Helden
    Berichten
    2.720

    Standaard les heeft het nut ?

    IK zit nu een half jaar op les en vraag me echt af of het wel nut heeft ik speel met tegen zin al de akkoorden en de muziek rock muziek staad me niet (bedoel ik dus die hele oude liedjes zo als de monkeyz) aan thuis oefenen ik veel maar bijna nooit wat ik moet oefenen.
    Ik vraag me dan ook echt af of het zin heeft om door te gaan met les als ik later toch in de richting van de metal ga. (dus volgens mij geen akkoorden hoef te kennen) enige waar ik het nut van in zie is noten lezen.

    dus kan iemand mij vertellen waarom mijn leraar akkoorden zo belangrijk vind ? en waarom ik ze moet kennen want het wil gewoon niet.
    Laatst gewijzigd door Strangegun; 9 april 2007 om 20:56
    Te koop : Randall RG75 G3

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strangegun
    IK zit nu een half jaar op les en vraag me echt af of het wel nut heeft ik speel met tegen zin al de akkoorden en de muziek rock muziek staad me niet (bedoel ik dus die hele oude liedjes zo als de monkeyz) aan thuis oefenen ik veel maar bijna nooit wat ik moet oefenen.
    Ik vraag me dan ook echt af of het zin heeft om door te gaan met les als ik later toch in de richting van de metal ga. (dus volgens mij geen akkoorden hoef te kennen) enige waar ik het nut van in zie is noten lezen.

    dus kan iemand mij vertellen waarom mijn leraar akkoorden zo belangrijk vind ? en waarom ik ze moet kennen want het wil gewoon niet.
    Als je tegen je zin op les zit is het dus al helemaal fout. Maar kun je niet overleggen met je leraar dat je iets speelt wat je zelf mooi vind? Misschien kun je dan een soort middenweg vinden tussen spelen en theorie.

    Bij mij op les krijg ik altijd een beetje theorie, verder wat oefeningen (licks en riffs enzo) en 1 of 2 nummers die ik moet oefenen voor de volgende keer (die ik meestal zelf kies).
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  3. #3

    Standaard

    Hey, Ik heb zelf nooit les gehad, speel wel in een metalband, te beluisteren op www.numberonemusic.com/docile

    Wat het voordeel aan les is is techniek, zodra je een uurtje of 4 oefent met je band wil je dingen als kramp en pijntjes toch wel zo veel mogelijk voorkomen.

    Daarnaast als je bepaalde moeilijke accoorden na elkaar wilt pakken, maar je hebt ze nooit juist leren pakken kun je nog wel eens in de knoop raken met je vingers.

    Ik gebruik in de metal echt wel accoorden, veel juist. en dingen als solo's moet ik over het algemeen jammergenoeg aan de andere gitarist overlaten. waarom? Omdat ik dacht dat ik het mezelf wel allemaal aan kon leren, dus dingen als toonladders die ik veel te saai vond heb ik maar achterwege gelaten.

    Je kunt je zelf veel leren, maar van een ander altijd meer

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Helden
    Berichten
    2.720

    Standaard

    Nou ik ben van plan om te zeggen dat ik er na dit seizoen tot 14 mei mee stop. Omdat ik mezelf niet kan overhalen om liedjes te spelen die ik helemaal niet leuk vind. en ik denk dat ik me zelf genoeg kan leren ik speel best veel op een dag maar ik heb deze 2 weken nog niet is in dat boek gekeken.... dus heeft het weinig zin en moet mijn leraar dus weer teleur stellen terijl ik wel heel graag gitaar speel.


    Dus kan iemand mij zeggen hoe ik dit het beste moet aanpakken.
    Laatst gewijzigd door Strangegun; 16 april 2007 om 18:26
    Te koop : Randall RG75 G3

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Kan je hem niet gewoon vragen voor andere nummers ofzo?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Helden
    Berichten
    2.720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasper159
    Kan je hem niet gewoon vragen voor andere nummers ofzo?
    Zal die dat doen denk je ?? want dan is het niet meer via het boekje
    Te koop : Randall RG75 G3

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Tuurlijk, hij wordt ervoor betaald!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2007
    Locatie
    Noord Overijssel
    Berichten
    214

    Standaard jazeker

    zonder theoriekennis vd muziek zul je ook nooit een goede metalgitarist worden. leer eerst maar een jaar of wat noten lezen en kinderliedjes spelen, en ga daarna pas bezig met accoordenschema's, toonladders en aanslagtechnieken.
    succes



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strangegun
    IK zit nu een half jaar op les en vraag me echt af of het wel nut heeft ik speel met tegen zin al de akkoorden en de muziek rock muziek staad me niet (bedoel ik dus die hele oude liedjes zo als de monkeyz) aan thuis oefenen ik veel maar bijna nooit wat ik moet oefenen.
    Ik vraag me dan ook echt af of het zin heeft om door te gaan met les als ik later toch in de richting van de metal ga. (dus volgens mij geen akkoorden hoef te kennen) enige waar ik het nut van in zie is noten lezen.

    dus kan iemand mij vertellen waarom mijn leraar akkoorden zo belangrijk vind ? en waarom ik ze moet kennen want het wil gewoon niet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strangegun
    Dus kan iemand mij zeggen hoe ik dit het beste moet aanpakken.
    Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde nu. Van de leraar waar ik bij ben begonnen heb ik enorm veel geleerd en ik vind mn lessen altijd erg leuk, alleen al omdat het een toffe gast is. Maar nu ik intresse begin te krijgen in een specifieke muziekstijl, en nu ook van een andere leraar les krijg die daar les in geeft, ben ik heel erg gedemotiveerd bij mn eerste leraar.
    Ik vind het klote om de lessen op te zeggen. Maar eigenlijk begrijpt elke leraar dat soms leerlingen zich zo ontwikkelen, dat ze meer baat hebben bij een andere leraar. Ik zal het wel missen in ieder geval.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Helden
    Berichten
    2.720

    Standaard

    Heb het erover gehad met hem
    En hij vroeg van wat heb je allemaal gedaan dan ik zei enter the sandman maar toen kwam ik er toch achter dat ik het helemaal verkeerd deet. Maar volgende week moet ik zeggen hoe ik het dan wel wil. En ik denk dat ik er gewoon helemaal voor ga want daar heb je later alleen maar profijt van
    dus gewoon uit het boek en dan soms een liedje wat ik leuk vind er tussen doen.
    Te koop : Randall RG75 G3

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top