Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Stevie Ray Vaughn sound op een Tele?

    Ik heb een jaar terug een G&L ASAT Tribute classic (Telecaster model) tweedehands voor een klein prijsje kunnen overnemen en ben er altijd zeer tevreden over geweest. Voelt lekker zwaar aan en een lekker geluid voor een gitaar uit die prijsklasse.

    Ik begin echter steeds meer Texas blues te spelen en dan vooral Stevie Ray Vaughn "Hangblues".

    Nu wil ik proberen om met mijn gitaar een sound te krijgen die de SRV sound zo dicht mogelijk benaderd. Is dit mogelijk, het is en blijft een tele. Daarnaast heb ik geen supergroot budget. Ik heb zitten kijken naar Texas Special Fender pickups voor een tele...zou dit een goede stap zijn?


    Dus eigenlijk de vraag, hoe kan ik met een Telecaster toch een lekkere Strat SRV sound krijgen?
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    voornamelijk op het hals element spelen, daar komt met goeie versterkersettings echt een lekker blues soundje uit.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    It's all in the fingers boy

    Ik denk dat iets hottere pickups je wel kunnen helpen, evenals een versterker die je d.m.v. een booster (Tubescreamer) wel boost zodat je een lichte crunch krijgt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    hottere pups is niet in eerste instantie nodig denk ik...
    je moet vooral zorgen dat je niet al teveel gain in je sound draait, dan vermoordt je je bluessound IMO.
    vooral texas blues hoort imo clean met een erg vet randje te zijn, meer niet.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Ff 'n side-note:

    check of je hals-element-pooltjes onder de "virtuele" 24e fret-positie zitten. Bij "normale" Telecasters is dat niet zo (meer richting de hals) waardoor je 'n bepaalde sparkle mist.

    Op "The House is rocking" gebruikte SRV naar mijn weten 'n Esquire of Telecaster.

  6. #6

    Standaard

    hmm dus die Texas Special pickups zijn niet nodig?...ik heb nu die standaard pickups erin zitten. Heb ook zo'n pedaaltje waar zo'n tubescreamer chip inzit gekregen van m'n vriendin . Zit nu alleen met een armzalig roland microcube 16w versterkertje...heb inmiddels gereageerd op een Line6 Flextone III XL voor rond de 400,-
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Speel je nog andere muziekstijlen?

    Anders kan ik je echt een Fender buizencombo aanraden...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    idd, liever een fender buizenbak dan een flextone met 100.000 sounds waarvan je er maybe 2 kunt gebruiken.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad, als je dat geluid wilt hebben kun je voor 400 ballen ook wel wat anders leuks vinden waar je naast SRV overigens ook nog heel wat andere dingen op kunt spelen.

  10. #10

    Standaard

    Okay de versterker verdient dus heroverweging hoewel ik die line6 erg geschikt vind...tuurlijk kan het niet tippen aan een buizenbak...maar ik wil eigenlijk nog niet aan een buizenversterker...maar nog even over die pickups...zijn die G&L Tribute stock pickups niet beetje karig? Zat zelf te denken aan of die Texas Specials of
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top