Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
    http://www.taylorguitars.com/see-hea...Loops_High.wmx

    Met dank aan sebastiaan hier op het forum.
    Super praktische handleiding!
    Inderdaad heel goede handleiding.

    Het is wel geen rack-systeem, maar ik heb tóch een aardlus vraag voor deze sticky. Zie de illustratie:


    OK.
    Ontstaat hier een aardlus?
    De GT5 is (zoals te zien is) niet geaard. Als ik de goede uitleg in deze sticky begrepen heb, zou de aardlus onderbroken worden als de GT5 wél geaard was.

    Is het een oplossing als ik van de 2 fx-loop kabels de aardes losmaak? OP dat moment heeft de aarde 1 lijn.

    Heb ik het allemaal goed begrepen?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Volgens mij krijg je een loop omdat de massa van de send gt 5 (naar input amp) en de massa van de send/return (tussen preamp en poweramp) samenkomen op het chassis van de gt5, en omdat dit chassis niet geaard is je dan een loop krijgt. Eigenlijk zou dit eigenaardig zijn omdat het chassis van je gt5 ook op aardpotentiaal ligt omdat hij op de grond ligt. Weliswaar wat verwijderd van de aardpen die bij jullie in huis ligt.
    Tis moeilijke materie, zelfs voor een toekomstig ingenieur EM

    Wat betreft de aarding van huizen; alle huizen in Belgie zijn VOLGENS WET aangesloten op een TT stelsel, wat impliceert dat ze allemaal een eigen aardpen in de grond geslagen hebben. TN en TS stelsels worden enkel gebruikt door bedrijven, dit omdat er daar sneller lekstromen zouden kunnen ontstaan die aan de installatie zelf ligt waardoor de differentieel constant afspringt. Dit is natuurlijk niet bepaald wenselijk...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    @Paul: Je krijgt daar geen aardlus, want de massa van de GT-5 is niet aangesloten op de aarde van het stopcontact. De massa van de GT-5 is in deze opstelling gelijk aan de massa van de versterker, omdat de kabels de massa van de versterker koppelen aan de massa van de GT-5. Als de GT-5 een eigen aarde had zou je wel een brom kunnen krijgen, zeker als de versterker zijn massa ontkoppeld van de aarde heeft.

    Overigens zal deze opstelling wel het een en ander aan ruis en storing veroorzaken, maar dat heeft vooral te maken met de lengte en hoeveelheid van de gebruikte kabels. Goede afgeschermde kabels en zo kort mogelijke kabels schelen aardig wat. Zeker de aanwezigheid van tl-balken en licht dimmers zijn hoorbaar, maar niet problematisch nardukkelijk.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard Schok van microfoon

    Hee peepz... ik krijg regelmatig een optetter van mn mic.. nu las ik dus hier dat dat met mn aarde te maken heeft.. oftewel het potentiaal dat onstaan is... en zich ontlaad via mn mond OUTCH! zeer irritant... maargoed.. ik heb dus..
    CAE3+ (Ground lifted output of main output)
    MESA50/50 (met groundlift switch)
    Lexicon MPX1 (balanced outs)

    Ze zitten idd op dezelfde groep als de PA 9vd10x
    Moet ik beide groundlifts gebruiken.. of moet de mixer losgekoppelt worden van aarde ofzo:S

    Kind regards

    Sebas
    Laatst gewijzigd door sebastiaan88; 5 december 2008 om 13:11
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Erhens van d'ee tot 'ontenisse
    Berichten
    1.094

    Standaard

    Zelfde verhaal als ierboven zo ongeveer.

    Marshallstackje, me50, mic met geestige voeding oid...

    Zou het helpen de zooi niet te aarden, behalve de mic die altijd geaard is?
    Hello, hello-oooo! (ola!)

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles Bekijk bericht
    Zelfde verhaal als ierboven zo ongeveer.

    Marshallstackje, me50, mic met geestige voeding oid...

    Zou het helpen de zooi niet te aarden, behalve de mic die altijd geaard is?
    sinds wanneer speel jij over een marshall stackje???
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb twee dingen. Ten eerste hetzelfde als de vorige posts (van vorig jaar). Ik speel in een huurstudio en de stopcontacten zitten daar blijkbaar niet in dezelfde groepen. Daardoor krijg ik geregeld een tik van de microfoon, omdat de aarding van mijn versterker net iets meer of minder is. Is er een simpele manier om dit op te lossen? Een draadje meenemen en microfoon aan mijn amp knopen?

    Tweede: ik heb geen geaarde stopcontacten in mijn kamer en iemand raadde me aan een draadje aan de verwarming te knopen. Als ik dat draadje vervolgens aan mijn rackbehuizing knoop (een schroefje waar alle rackonderdelen ook vastzitten) heb ik dan een stargrounding gemaakt? (waar morris het over had) Of werkt het gecompliceerder dan dat?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Ik ben aan het crossposten geweest in het rackfoto's thread

    Ik had van het weekend in de oefenruimte met mijn set een geweldige brom in het systeem.
    Daar ging alles in een geaard stopcontact.
    Daarna thuis alles aangesloten (geaard blok in ongeaard stopcontact) en geen brom.

    In deze thread staat een hoop technische info, maar wat zijn nou praktische stappen om dit op te lossen?

    Daarnaast de vraag hoeveel effect wel of niet geshielde kabel hierop hebben.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Heb je in de studio meerdere stekkers naar het stopcontact lopen? Ik heb thuis ook geen aarde en heb een draadje aan de verwarming geknoopt. Volgens mij heb ik op die manier 'steraarding' gecreëerd (maar zie mijn laatste post :P). Wellicht kun je dat ook met je stekkerdozen doen, door de aarde te verwijderen en om te leiden.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Heb je in de studio meerdere stekkers naar het stopcontact lopen? Ik heb thuis ook geen aarde en heb een draadje aan de verwarming geknoopt. Volgens mij heb ik op die manier 'steraarding' gecreëerd (maar zie mijn laatste post :P). Wellicht kun je dat ook met je stekkerdozen doen, door de aarde te verwijderen en om te leiden.
    Duidelijk, maar het gaat me er meer om dat ik tijdens optredens geen brom ga hebben.
    Hoe los ik dat op?
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top