Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Krimpen a/d IJssel
    Berichten
    51

    chicken

    Bedankt voor de reacties ik ga gewoon dingen proberen! rjong999 ik bedoelde het niet op de manier zoals als jij het opvatte maar ja dat is nu eenmaal met getypt materiaal je kan het op verschillende manieren lezen. dus bij deze mijn fout! En j. augustus een juig kan ik me niet echt herinneren misschien was het mijn broertje die vaag deed. Tuurlijk ben ik blij als ik weer wat verkoop maar een juig nee niet echt. Ik ben blij dat jij tevreden bent met de jmp-1 en terecht want het is en blijft een goede preamp voor zijn geld en die combinatie met de jfx zou ik ook wel is willen horen dus al speel je een keer vlak bij met deze setup dan kom ik graag een keer luisteren.
    Samson PB 10 <> Mesa Triaxis <> Rocktron Replifex <> Mesa stereo 2:90 <> Mesa 4x12 Stiletto!!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Heldere uitleg. Het roept wel meer vragen op, zoals: waarom zou het centraal aarden van je rack dan helpen, en waarom zit er eigenlijk randaarde aan al die apparaten...maar ik snap in eider geval waarom het brom op kan leveren.

    Is het in dat kader dan niet zinvol om bijv. je gehele rack met een dunne laag metaal folie te bekleden en die te aarden ? Als een soort van kooi van Faraday, dus ?

  3. #13

    Standaard

    He hebt gelijk. Ik heb een puntje in het geheel gemist. Waarom werkt centraal aarden dan beter:? Omdat een lus als een betere antenne voor brom werkt en dus aanzienlijk meer oppikt dat een rechte losse draad.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Ik ga dan nog even verder...ik heb veel verschillende soorten en typen apparatuur in mijn rack, heb er nooit veel aandacht aan besteed en heb toch totaal geen last van brom. Is dat een kwestie van puur mazzel ?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Ik heb ook een keer een aarde probleem gehad.Het was bij mij een inputkabel ,die van voor naar achter liep en was ,waarschijnlijk door vervoer of zo 5 cm verschoven.Had echt alles losgehaald ,maar niets hielp.

    Het was een Rockman XP100 voor de info.Verder heel goed spul ,het werkt na 20 jaar nog perfect.

    Keesie ,ik voelde mij niet lullig of zo.Ik vond het grappig.Ik had ook reden tot juigen.ik had het apperaat wat ik echt wilde hebben op nog geen 100 meter van mij huis.Als ik t raam open zet en ik zet mijn bak echt open kun je mij horen spelen.Is dat cool of niet????
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Krimpen a/d IJssel
    Berichten
    51

    chicken

    Dat is zeker Cool! Laten we een keer over en weer jammen als het wind stil is! haha Maar even over je gehele rack aarden. Moet ik dan bij mijn skb flightcase de alluminium rand aansluiten op de aarde die naar het stop contact toe gaat en dan de stekkers van mijn apperatuur in een niet aardende (platte stekkerdoos) stoppen of is dit niet de manier?
    Samson PB 10 <> Mesa Triaxis <> Rocktron Replifex <> Mesa stereo 2:90 <> Mesa 4x12 Stiletto!!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Mijn broer heeft een brom met een jmp>jfx>mesa 50/50.

    Ik kijk even om met plastic ringen en plastic borgringetjes de zaak te isoleren .En natuurlijk plastic plakken.

    Je hoort nog van mij.
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Boyz, Ik gebruik al jaren een rack. Gebruik ook de humfrees en heb zelfs de schroeven waar het spul me vast zit deels afgetaped. Maar om nou al je aarde draaden los te gooien en 1 apparaat te aarden in je rack ????? mmmm ???? Bij mij zit ook allez met randaarden en al op een beveiligd stekkerblok aangesloten (zo'n ding bij de gamma vandaan) en ik heb helemaal geen last van brom of ruis. Ik het verleden is het wel eens voorgekomen dat er wat stond te brommen. Heb toen alles los gehaald en opnieuw opgebouwd om zo te kijken welk apparaat of kabel het probleem veroorzaakte. Misschien dat het aan een rotte kabel is. Dus bij deze bezuinig nooit op aansluitkabels, adaptors of andere voedingen etc. En misschien ook erg handig om een goede 19" powerconditioner in je rack te monteren die ieder 19"apparaat voorziet van konstante en schone stroom........Suc6 ermee. Ik speel al jaren bromenruisloos.

  9. #19

    Standaard

    Om een aardlus te krijgen moeten de twee aardes op 2 plaatsen met elkaar in contact komen. Bijvoorbeeld in een apparaat aan het begin van een dubbele (2xjack) verbinding en bijvoorbeeld in een pedaal aan het eind. Of bijvoorbeeld een aarde verbinding die tussen 2 metalen apparaten in een 19"kast ontstaat EN ook nog eens door een kabeltje daartussen. Ook een dubbele aard verbinding. Die 2 aardes vormen een cirkel. Een cirkel werkt als een spoel (=pick-up) en een spole pikt brom op van transformatoren in de buurt.

    Haal je de aarde van de een los is de brom weg en het ene apparaat wordt geaard door de aarde van de ander(ze hebben immers contact omdat je anders geen aardlus krijgt).

    Met dank aan Aart

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2006
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    38

    Standaard

    om even in te pikken op het hele aardlus gebeuren... ik heb ook 'n rack met eindversterker, boss gx-700 en een wireless. Als ik zonder de wireless speel heb ik totaal geen ruis, maar eens ik via de wireless wil spelen krijg ik 'n gigantische brom. Het rare is dat maar 1 apparaat (de eindversterker) geaard is, en toch zit ik met die brom. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top