Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    999

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de ideeen, ik ga binnenkort eens even wat proberen.
    Ik zoek een Firebird uit '63 of '64

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Deze is ook heeeel cute en slechts €189 bij Music-Store.de. Geen idee hoe ie klinkt, 6" speakers is klein en zal ook zo klinken maar met een 2 x 12" cabinet eronder zou dat best wel eens wat kunnen zijn voor in de studio.

    Fender Champion 600



    Model Name Champion 600
    Model Number 2330106900 230V EUR
    Series Vintage Modified
    Type Tube Amplifier
    Output 5 watts
    Ohms 4 ohms
    Speakers One 6", 4-ohm Special Design driver with ceramic magnet Channels Two (Instrument and Microphone)
    Features Tube Preamp and Tube Power Amp (One 12AX7 tube; One 6V6 tube).
    5 watts into a 6" Special Design speaker.
    High-gain and low-gain inputs; hotter preamp circuit than the 1950 original for warm natural overdrive when turned up.
    Single volume control.
    External speaker output.
    Brown and blonde vinyl covering; vintage-correct 1950 "two-tone" cosmetics.
    Leather strap handle.
    Red jewel pilot light.
    Controls Volume
    Covering Brown and blonde vinyl covering; vintage-correct 1950 "two-tone" cosmetics.
    Weight 15 lbs. (7 kg)
    Dimensions Height: 11" (28 cm)
    Width: 12" (31 cm)
    Depth: 7.5" (19 cm)
    Power Handling N/A
    Tube Complement 1-12AX7A + 1-6V6 (diode rectifier)
    Cover Uses Cover, p/n 0073700000, $35.00, (Not Included)
    Accessories None
    Introduced 1/2007
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    999

    Standaard

    Thanks, Ik ben al een tijdje op zoek en heb een Cornell Romany en een Romany Plus gekocht vorig jaar. Inschakelbaar op 10, 5 en 1/2 watt ofzo.
    (Oude versie staat op http://www.proguitar.de/ProGuitarPre...reisliste.html)

    Helaas, speel ik toch te veel op mijn oude marshalls die veel te groot, duur en luid zijn.

    De tweed is toch niet wat ik zoek, ik zat te kijken naar een 18 watt, maar die zijn ook nog veels te luid.
    Ik zoek een Firebird uit '63 of '64

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    999

    Standaard

    @ peevee, ik heb trouwens ook nog een oude versterker van jou, een bassman export.
    Ik zoek een Firebird uit '63 of '64

  5. #25

    Standaard little willie

    de ATT Little Willie is een mooie twangy 15W buizenbak met 2 EL84s en 2 ax7a (US army) buizen. 200 exemplaren. vintage look. ooit verkocht bij Kees Dee in Amersfoort. Eigenaar noemt zich nu tube amp doctor.de

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    THD univalve niks?
    of een reussenzehn single-ended bakkie?
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    vraagje brainstorm/vraagje

    Na wat 2e paasdag gesoldeer even hard op nadenken :

    Net 'n 12 Watt Single Ended versterker praktisch voltooid. Door de voicing en trafo's gaat ie gewoon net zo hard (zo niet harder) dan menig (moderne) 15-20 Watter. Voor thuis spelen of in gelegenheden waar het volume echt niet hard kan en mag heb ik zelf goede resultaten behaald met 20 en 50 Watt amps met 'n goed circuit, top-trafo's en 'n goede mastervolume-regelaar.

    Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat op 10/11 spelen imho.

    Mijn ervaringen:

    "Vet scheurende" 5 Watt is te hard voor thuis en net te weinig voor gigs. 10-15 Watt is goed voor de meeste gigs, zeker met goede monitoring. 20-50 Watt met goed circuit, goede trafo's en 'n goede mastervolume is praktisch overal meer dan goed toepasbaar, 100 Watt is handig op buitenpodia.

    Ik heb zelf meegemaakt dat 'n gemodificeerde (12 Watt) tweed Deluxe met Celestion Alnico Blue speaker over 'n 50 Watt Bassman top met twee Greenbacks heen knalde en ik heb diverse keren de (toegevoegde) mastervolume op (22 Watt) DeluxeReverbs moeten terugdraaien bij jamsessies, zelfs naast 'n TwinReverb met JBLs..... [lag niet aan het spel, ha ha].

    Gewoon ff hardop denkend/postend... wat zijn jullie meningen/ervaringen?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Na wat 2e paasdag gesoldeer even hard op nadenken :

    Net 'n 12 Watt Single Ended versterker praktisch voltooid. Door de voicing en trafo's gaat ie gewoon net zo hard (zo niet harder) dan menig (moderne) 15-20 Watter. Voor thuis spelen of in gelegenheden waar het volume echt niet hard kan en mag heb ik zelf goede resultaten behaald met 20 en 50 Watt amps met 'n goed circuit, top-trafo's en 'n goede mastervolume-regelaar.

    Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat op 10/11 spelen imho.

    Mijn ervaringen:

    "Vet scheurende" 5 Watt is te hard voor thuis en net te weinig voor gigs. 10-15 Watt is goed voor de meeste gigs, zeker met goede monitoring. 20-50 Watt met goed circuit, goede trafo's en 'n goede mastervolume is praktisch overal meer dan goed toepasbaar, 100 Watt is handig op buitenpodia.

    Ik heb zelf meegemaakt dat 'n gemodificeerde (12 Watt) tweed Deluxe met Celestion Alnico Blue speaker over 'n 50 Watt Bassman top met twee Greenbacks heen knalde en ik heb diverse keren de (toegevoegde) mastervolume op (22 Watt) DeluxeReverbs moeten terugdraaien bij jamsessies, zelfs naast 'n TwinReverb met JBLs..... [lag niet aan het spel, ha ha].

    Gewoon ff hardop denkend/postend... wat zijn jullie meningen/ervaringen?
    Ik heb dezelfde ervaringen. Dacht dat een 1,5 watt ECL82 versterkertje leuk was voor 's avonds..... Ging ook nog te hard met een 12", met een laag rendement 6" was het nog te doen.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    trafo's en 'n goede mastervolume-regelaar.

    Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat op 10/11 spelen imho.
    Moet dat geen 500 milliwatt zijn? 1/2 watt? Dat is idd zat om thuis te brullen.
    Ik kreeg net een gek idee toen ik dat Fender ampje zag. Hoe zou een 1/2 watt ampje klinken over een 4X6" ? Compacter krijg je het niet...

    Of een combootje met 6" en een subwoofer eronder? Ik noem maar wat gekke ideeën
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Moet dat geen 500 milliwatt zijn? 1/2 watt? Dat is idd zat om thuis te brullen.
    500 milliwatt is 2 x harder dan 50 milliwatt (volume en vermogen lopen logaritmisch). Zodra je overdive/distortion krijgt klinkt het geluid zowiezo al harder dan clean met hetzelfde vermogen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Ik kreeg net een gek idee toen ik dat Fender ampje zag. Hoe zou een 1/2 watt ampje klinken over een 4X6" ? Compacter krijg je het niet...

    Of een combootje met 6" en een subwoofer eronder? Ik noem maar wat gekke ideeën
    Leuk idee!
    (Ik ga 'ns brainstormen...)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top