Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    Chris Winsemius heeft ook een paar van die kleine buizenbakkies gemaakt dacht ik...
    moet je hem eens contacten...
    Klopt, naast talloze amps ter modificatie hier ben ik nu bezig met 'n single-ended voor Mitch en 1tje voor NLM in Almere.

    Qua "mini Plexi sounds met voldoende clean" heb ik zelf de beste resultaten behaald met 1x12AX7 en 1x6L6 + eigen circuit, David Hollestelle was behoorlijk onder de indruk (en hij heeft 'n waanzinnige plexi uit '67). Ging van jazzy/country/bluesy clean tot deep purple style crunch, ook met de volume-knop op de gitaar als de amp voluit stond.

    Als het hier misschien 'n beetje rustiger wordt bouw ik er weer eentje maar die voor NLM is ook behoorlijk plexi-achtig.

    Qua formaat: de laatste 2 zijn niet echt mini maar ik kijk zowiezo even naar 'n kleinere behuizing, ook bier is belangrijk.
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 4 april 2007 om 17:18 Reden: typo

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Hey Chris,

    wat zijn de wattages voor de verschillende amps die ja daar noemt. Een klein buizentopje lijkt me ook nog weleens leuk, des te meer als ik ergens Deep Purple lees. hehe

    gr Jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Music

    Hoi Jim

    M'n huidige single ended amps met 1 x 6L6 of 1 x EL34 zitten tussen de 10 en 15 Watt RMS maar zijn zker net zo luid als vele moderne massa produktie (push-pull) 15-20 Watters.

    Qua toepassing: studio-gebruik, jamsessies en optredens in [bruine] kroegen en doorversterkt op reguliere podia met niet te luide drummers.

    Van 1 type wil ik 'n "produktie-model" gaan maken, hoop deze zomer het "uiteindelijke prototype" af te hebben. Je mag me altijd contacten indien nodig.

    mVg!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Niet om t een of ander maar doe eens een search op google of ebay naar 1/2 amp van Lovepedal.
    En daarna op www.gearpage.net.

    http://video.google.com/videoplay?do...edal+1%2F2+amp
    Witte pedaal is de amp, recht in cabinetje.
    Lovepedal maakt ook een plexi-versie
    Laatst gewijzigd door Dirtypool; 5 april 2007 om 01:02
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    of waarom niet Matamp Minimat. Keuze uit 6V6 of EL84, met ECC83 als pre-amp en record out.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, ik denk ook aan Matamp (kant en klaar), Madamp (kit) en die Nederlandse bouwer, ben effe zijn naam kwijt maar hij werd hier al genoemd geloof ik

    Voor als het echt zacht moet kunnen met tóch een lekkere crunch zou ik inderdaad liever onder de 10W blijven...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    3 words... Orange Tiny Terror... Absoluut de max wat dit beestje van een dijk aan sound neerzet. En even duur als bv. de Z-vex nano.
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Je zou ook een tweed Champ kit van TAD kunnen overwegen maar dan met een 12" cabinet (zelfde formaat als 5E3). Je hebt dan ong. 5W vermogen met de warmte van een 12", helaas alleen met volume regeling. Ik heb ooit een tweed Princeton (feitenlijk gelijk aan Champ maar met tone regeling) gebouwd in zo'n cabinet en dat was erg lekker. Ik ben op het moment voor een kennis bezig met bouwen van zo'n tweed Champ/Princeton circuit echter gebouwd in een 5E3 tweed Deluxe chassis. Die heeft nl. 2 x volume en 1 x tone, bovendien kan daar een extra preamp buisje in. Eindtrap is een class A single ended eindtrap (5 a 6 W), preamp krijgt gain, tone en een mastervolume. Als aardigheidje zit er een "normale" (tweed Fender) preamp in met de gebruikelijke 2 gainstages OF een Marschall achtige preamp met 3 gainstages (er wordt feitenlijk een extra gain stage bijgeschakeld) >> afhankelijk van welke input je gebruikt. Zijn ideale bakkies voor in de studio, erg stil, van clean tot een venijnig tweed randje, en in de andere high gain input dus JMP MV / JCM800 (high input) achtige preamp. Zo'n tweed Champ/Princeton achtig ampje is vrij gemakkelijk zelf te bouwen. Ik zou (voor gitaar) dan wel altijd gaan voor het grotere 12" cabinet ipv kleine Champ cabinetje met 8" speakertje. Het circuit zoals hierboven beschreven wil ik best voor je uittekenen, is feitenlijk combinatie van verschillende bestaande circuits. PM of email voor meer info.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    die madamps gaan IMO al enorm hard met hun 15 watt...
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top