Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Gripmaster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard Gripmaster

    vanmiddag eentje gekocht op aanraden van men gitaarleraar. kwestie van wat meer kracht en snelheid in de vingers te krijgen. er staat op het ding light tension

    ik krijg er met men pink godverdomme geen/amper beweging in
    was dat ff een rot moment. ik maar denken dat ik toch een beetje macht had met men pink

    nog mensen die deze spulletjes gebruiken, en de hemel inprijzen? of juist afkeuren...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    vanmiddag eentje gekocht op aanraden van men gitaarleraar. kwestie van wat meer kracht en snelheid in de vingers te krijgen. er staat op het ding light tension

    ik krijg er met men pink godverdomme geen/amper beweging in
    was dat ff een rot moment. ik maar denken dat ik toch een beetje macht had met men pink

    nog mensen die deze spulletjes gebruiken, en de hemel inprijzen? of juist afkeuren...
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ben altijd eerder bang dat je er iets mee forceert. Gewoon veel spelen. Zoveel kracht heb je nu ook weer niet nodig, het is meer coordinatie die je moet hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    ik heb de medium tension. veel gebruikt. vooral ook ervoor gezorgt dat als ik de pink indrukte dat m'n ringvinger niet ook automatisch meeging. krijgt er wel betere controle door maar veel spelen op je instrument is eigenlijk veel belangrijker. Je vingers worden er wel ietsjes sterker door.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    veel spele is zeker belangrijk. maar ik gebruik het op de bus enz, wanneer je moeilijk een gitaar kunt bovenhalen, kan ik toch iets doen aan mn enorm zwakke pink
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  5. #5

    Standaard

    Bedoel je zon ding:




    ik heb er ook zo eentje, en had em eerst bijna nooit gebruikt, en laatst vond ik hem terug, en wou het nog even proberen, en kreeg idd ook mijn pink niet naar beneden, teminste niet zo ver.

    Maar joh, je hoeft bij een gitaar je snaren ja ook niet zo hard in te drukken ja!
    wel goed voor de kracht in je vingers mischien!,

    maar je kunt op het moment van dat beter gaan spelen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    het is ook goed om snelheid te kweken. en je kan niet altijd op je gitaar zitten spelen. daarom heb ik het gekocht. vooral om mijn pink te trainen, en om algemeen meer snelheid te krijge en kracht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  7. #7

    Smile

    lekker veel op een western gtr spelen werkt beter!!!

  8. #8

    Standaard

    Ik ken een zuur verhaal uit de klassieke muziek. Robert Schumann was een jonge begaafde pianist, zo rond 1850. Hij had zelf een soort Gripmaster gemaakt door gewichten met touwtjes om zijn vingers te binden, daar trainde hij mee. Na een jaar of vijf waren al zijn gewrichten versleten en kon hij pianospelen wel op zijn buik schrijven. Gelukkig was het ook een goeie componist.

    Ik vraag me af wat moderne fysiotherapeuten vinden van onbegeleid Gripmasteren?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Locatie
    Mijn huis woont in Gent.
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    het is ook goed om snelheid te kweken. en je kan niet altijd op je gitaar zitten spelen. daarom heb ik het gekocht. vooral om mijn pink te trainen, en om algemeen meer snelheid te krijge en kracht

    Gewoon even een vraagje... hoe kan je hiermee snelheid trainen? Om snelheid te trainen moet je toch wel kunnen spelen op een gitaar om toonladdertje te spelen? Of ben ik helemaal fout? Kracht kan je hier zeker mee krijgen. En meer kracht in je vingers staat toch niet gelijk aan sneller kunnen spelen. Coördinatie van de vingers op het fretbord is toch eerder cruciaal om snel te spelen.
    WORDS AINT FREE LIKE YOU AND ME

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Ik ben er niet zo'n fan van eigenlijk... Kans op overbelasting van gewrichten en zo...
    Alleszins niet constant doen zou ik zeggen !!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top