Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    19 februari 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    58

    Standaard heb ik nou wel....of niet?

    Hallo beste mensen,

    De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen flauw idee heb of ik me al eens heb voorgesteld hier. Aangezien ik toch met enige regelmaat op dit forum rondneus lijkt me een korte introductie toch wel op z'n plaats. Beter laat dan nooit, toch?
    Ik ben Wouter, sinds de vroege jaren '90 al gitarist (en backing vocals) in allerlei voorlopers van mijn huidige bandje: foam (www.foamhome.nl).
    Destijds begonnen met mijn nog immer favoriete Hohner TE Custum, waarbij de prijs destijds (350 gulden) het enige argument was om deze Tele-imitatie te kopen. Enige jaren terug is er een oude jaren '70 Westone Thunder 1A (dus actief) bijgekomen. Voor de niet-kenners: een zwart rockbeest met blankhouten inleg, koperkleurige hardware, afkomstig uit de 'befaamde' Matsumoko fabriek, voorzien van 2 humbuckers die naar single coil te schakelen zijn.
    Qua amps bestaat er ook een sterke voorkeur voor 'oud spul'. Van oude Peavey's, een Sessionette 75, een Laney nep-buizerd uiteindelijk tot mijn huidige topjes gekomen: Een jaren '60 50W Dynacord Favorit II met transistor voorversterker en 2 x EL34 buizen eindversterker en een vol-buizen 50W Dynacord Eminent, eveneens uit omstreeks 1965. De Favorit II is letterlijk favoriet, vanwege de ongekend heldere cleane klank. Beide topjes worden gecombineerd met een 2 x 12" speakerkast van het merk 'Roy' en voorzien van speakers van onbekend fabrikaat (bouwjaar vermoedelijk ergens omstreeks 1965-1970). Het geheel wordt tot de meest uiteenlopende geluiden gedwongen door verschillende effectpedalen, waaronder een Boss turbo-overdrive, DS-1, AW-2, Boss delay/sampler, Ibanez Metal charger, Yamaha octaver, een Vesta Fire distortion en een Korg 1500g multi-effect (waarbij ik nog studerende ben qua mogelijkheden).

  2. #2
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Nou wouter, welkom dan maar. Je bent er ook pas sinds 2003 bij

    GOLDMEMBER

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    19 februari 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    58

    Wink tsja

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo
    Nou wouter, welkom dan maar. Je bent er ook pas sinds 2003 bij
    Zoals ik al zei..beter laat dan nooit...
    http://www.foamhome.nl

    Hohner TE Custom Tele '94
    Westone Thunder I-A '82
    Aria AW 200 BS semi-acoustic
    Dynacord Eminent '63 tube-amp
    Dynacord Hi-Fi Favorit II '68 tube-amp
    Roy 2 x 12" cabinet
    Laney TF300

  4. #4

    Standaard

    Je hebt je nog NIET voorgesteld trouwens, tenminste niet dat in je postgeschiedenis staat. Dus voor de eerste en laatste keer van mij: Welkom!

  5. #5

    Standaard

    mja, ik denk dat ik me over 2 jaar ook maareens ga voorstellen

    Welkom trouwens...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    138

    Standaard

    ...Beter langzaam en goed dan snel en verkeerd.... (goh, dat lijkt de omschrijving van Eric C wel....!!) En dan heet ik je welkom terwijl ik zelf pas sinds dit jaar lid op dit forum ben..... maar goed, welkom en zo, en mooie gear!

    gr, Pep
    Laatst gewijzigd door lifespan; 15 april 2007 om 15:20

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1973
    een Sessionette 75
    Superversterker!
    Denim and Leather brought us all together

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    19 februari 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    58

    Standaard helaas...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robbievangeenen
    Superversterker!
    Zeker, maar ik heb 'm wel verkocht intussen. Ben verslaafd geraakt aan de Dynacords.
    http://www.foamhome.nl

    Hohner TE Custom Tele '94
    Westone Thunder I-A '82
    Aria AW 200 BS semi-acoustic
    Dynacord Eminent '63 tube-amp
    Dynacord Hi-Fi Favorit II '68 tube-amp
    Roy 2 x 12" cabinet
    Laney TF300

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    138

    Standaard

    Oei...Dynacords......bij de meeste muzikanten redelijk verguisd merk...geheel ten onrechte overigens, want is absoluut topmerk! Denk nog vaak met weemoed terug aan de tijd waarin het PA bestond uit een stuk of drie 4-kanaals Dynacord versterkers....onverwoestbaar en een -zeker voor die tijd- beregeluid!!

    Pep

  10. #10

    Standaard

    ...ik speel nog steeds op een sessionette 75...heerlijk ding, geweldige prijs/kwaliteit....maar ik wil nou wel ns een buizendingetje voor m'n crunch zonder rare moderne fuzz invloeden

    welkom trouwens
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dai Bekijk bericht
    Mja, ik heb het twee jaar eerder eens geprobeerd, ook niet zo'n dikke. Maarja, je voelt je daarna toch wel 'één van de velen', snapje.. Alleen doen dus als je er zelf helemaal achter staat!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top