Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: compressor

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Op de US 122 zit wel een insert, dus daar moet ie in. Zorg wel voor het goeie snoertje, een insert is een heen-en-weer verbinding, mert aan de comp-kant twee pluggen, 1 voor in en 1 voor uit, en in de US122 een stereoplug, daar gaat zowel het heen als het terug signaal door.Dat moet prima werken, maar je kan je afvragen waarom je met compressie wil opnemen, zie ook de fvoorgaande posts.
    Eerlijk gezegd had ik het niet gecheked Was ook meer een vraag of het zo was (vandaar de "waarschijnlijk niet" in mijn post).
    quote "As one of the only small computer interfaces with analog inserts, you can use the US-122 to place hardware devices (compressors, etc.) into the recording signal chain"

    Maar breng dat kreng inderdaag lekker terug en koop er een plopfilter voor
    Die MIC is inderdaad geen wereld wonder maar zal voor jou voorlopig prima zijn!

    veel suc6

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    dank!

    wat zou de eerst volgende stap zijn kwa microfoon, één klasse hoger/beter?

    misschien dat ik mic (€89) + compressor (€109) omruil voor betere mic (€200 max)

    edit: http://www.feedback.nl/?id=26&a=88 (rotterdam)
    Laatst gewijzigd door -=JEROEN=-; 3 april 2007 om 10:41
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  3. #13

    Standaard

    Je zit sws in de budget range. Ik zou lekker een studioprojects/behringer B1 oid kopen, lees er goede dingen over en kost niet veel. Voor een beginner meer dan prima en je koopt je er geen buil aan. Ga eerst eens wat experimenteren, voor het zelfde geld neem je 1x op en laat je dan de boel de boel. Zonde van een duurdere mic.

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Je hebt nog niet verteld wat je wilt gaan opnemen, gitaar lijkt me voor de hand liggend op een gitaarforum, maar je weet het nooit hier.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #15

    Standaard

    Ik vind die akg perception200 met het spinnetje er erg mooi uitzien, maar helaas zegt dat nog niets over de klank. Die spin is trouwens erg fijn om ev contactgeluiden van de mic met de micstand die op je vloer staat te minimaliseren.

    Verder, moet de mic verschillende richtkarakteristieken hebben? Moet er een -10db schakelaar op? Wil je er een lowcut filtertje op hebben?

    Maar vooral kun je toch het allerbest eerst even testen in die prijsklasse: mic aansluiten, toonregeling op nul, gain inregelen, en luisteren. Met speakers en koptelefoon.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    is de behringer B1 beter dan wat ik nu heb?

    http://www.feedback.nl/?id=55&b=B1
    http://www.feedback.nl/?id=55&b=SCMH8BH

    bij die Superlux wordt een nogal goedkoop anti-trillings (shock-observer) ding van plastic bijgeleverd, en een knots van een koffer waar ik eigenlijk nix aan heb

    er staan er nog wel meer in deze prijsklasse, sommige met betere mogelijkheden / accessoires

    ik ga morgen terug om wat dingen om te ruilen (ik had beter eerst hier kunnen posten, maar was in Feedback en had net m'n no-claim terug gekregen )
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  7. #17

    Standaard

    Het zal elkaar niet veel ontlopen, de kwaliteit in die prijsklasse ligt dicht bij elkaar.

    Koop lekker een plopfilter, wat Roman voorstelde, das nuttig als je zang gaat opnemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #18
    GN content creator
    Geregistreerd
    30 september 2003
    Locatie
    Zaan
    Berichten
    540
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb met een superlux bijna onze hele cd van vocals voorzien, dat ding was 39 euro. Heb ook een rode nt1 en nog wat andere meuk liggen, maar die vond ik minder geschikt voor ons.

    Apart heh.

    Ik neem wel meteen met compressie op, met een focusrite voicemaster pro. Vindt het persoonlijk wel beter klinken als dat ik achteraf nog veel moet doen om er wat van te maken.

    Ieder zijn ding denk ik.

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    En nog steeds heb ik geen idee van wat je nou wilt gaan opnemen, terwijl microfoons toch echt hun verschillen hebben en hun verschillende toepassingsgebieden.

    Als je alleen akoestisch gitaar gaat opnemen zou ik je bijvoorbeeld een andere aanraden als wanneer je ook zang er mee gaat opnemen.

    Bijvoorbeeld.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    En nog steeds heb ik geen idee van wat je nou wilt gaan opnemen
    voornamelijk nylon/staalsnarig gitaar, en af en toe wat zang

    en heel misschien als we met de band hier 'unplugged' spelen


    en als die mic's elkaar niet zo veel ontlopen (rond de 100€) dan kan ik er beter één nemen met meer mogelijkheden, en misschien wat betere accessoires (spin?)
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top