Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard

    Hoi,
    Kan iemand mij iets vertellen over de mogelijkheden om te componeren op de pc? Ik bedoel het maken van accoordenschema's en beluisteren enz. Wat heb ik dan nodig aan apparatuur en wat voor software kan ik het beste gebruiken om mee te beginnen?

    Groet, Ivy

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Eindelijk een reply op deze post.

    wat je nodig hebt om op je computer muziek te componeren is ten eerste de software, bij de Total Guitar van vorige maand zat de volledige versie van Logic audio..gratis en deze maand geven ze Cubase weg op de CD.
    dan heb je nog een soundcard nodig (eigenlijk eerst die soundcard, dán het programma)
    en een voorversterker.
    Om gitaar op te nemen moet je een voorversterkt signaal naar de computer sturen: voorbeeld 1: Gitaar-> Preamp/amp sim->Soundcard->Computer.
    alternatief-> Gitaar/zang/acoustisch gitaar->microfoon->preamp (18")->sound card-> computer.

    did that help you?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    ik heb ooit een programmatje gekocht heet JAMMER Professional (net als jammer hehe) maar jammer was het verre van, je kon eindeloos componeren en basisinstrumenten inspelen. Zo kon je bv een nummer maken en eindeloos je solo's oefenen. Om stem en gitaar in te spelen heb je dan wel Cubase nodig om WAV files te maken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    of cubase met een keyboardje

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik gebruik Buzz soms als drumcomputer of om met midi leuke compositietjes te maken.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 oktober 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    20

    Standaard

    ik vind dat stom. Pak een gitaar en hoor: muziek!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Tja..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    maar gaat het ook niet om het opnemen? da's best wel cool toch, 'k wou dat ík de benodigde apparatuur had man!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Als je cubase hebt kun je de nummers componeren, inspelen, bewerken als in een mini studio, Klinkt natuurlijk digitaal maar je krijgt er wel handigheid in, heb met zo'n eigen werkje zo'n jaar geleden nog Radio3 gehaald dus het hoeft niet eens belabberd te klinken.

    Betr. Jannekes opmerking natuurlijk pak gitaar, speel, luister. Maar vaak heb je zoveel dingen in je kop dan moet je het gewoon opnemen. Bovendien klinkt een compositie toch wel ff anders met een band. Minidisc is wat dat betreft ook een godsgeschenk bij repetities.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    11 november 2001
    Locatie
    Hollum (Ameland)
    Berichten
    70

    Standaard

    http://www.n-track.com
    is ook een leuk progje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top