Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 122
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard Kerel

    eej kerel echt een tè gaaf project! ik ben nog redelijk nieuw op dit forum.. ik ben zelf ook bezig aan een custom gitaar; wat mss een oorzaak zou kunnen zijn van ruis is dat jou shielding niet sluitend genoeg is.. verder zie ik dat jou soldeerwerk wat strakker mag! namelijk hoe meer metaal (tin in jou geval) je aanbrengt, hoe meer dat als attenne gaat werken en ruis opvangt..

    dus beter isoleren( bv zelfvulkaniserende tape) en minder bloot metaal. En verder, zoals ik zou doen, solderen met zilver voor een betere geleiding..

    succes!
    Laatst gewijzigd door Georgy; 5 mei 2008 om 23:45

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    wat ik aan het schema niet snap is dat je tonepot op de middelste lug/poot van de volume uitkomt.
    kan daar mis in zijn maar meestal gaat die toch naar dezelfde plaats als waar de hot uitkomt vanaf de switch.

    wat betreft shielden, ik hoop dat je een multimeter hebt en kunt meten of je contact hebt tussen de potmeter behuizing en de shield

    (wat voor shield materiaal heb je gebruikt, zelf plakkende alu tape of alu folie uit de supermarkt)

    zorg er voor dat blanke stukjes draad niet onbedoeld de shield raken.
    zie bij de switch een rode draad met een lang blank stuk voordat hij vast zit op de switch.
    is er kans dat die de shield raakt, dan of opnieuw solderen of er een isolatie tapje onder plakken
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 28 april 2008 om 11:28

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    @ no 1 hops& georgy: Bedankt voor de tips! Ik zal die dingen eens gaan proberen. Heb al wat opniew gesoldeerd ruist nu wel veel minder al. Hij is in ieder geval zo goed als af, moet alleen die ruis er nog ff uit en de snaarhoogte nog ff goed stellen. Hier nog ff wat fotos die ik vanmiddag heb gemaakt.



    Blijf het echt mooi hout vinden dat padouk(&wenge).





    Die lichte rand naast de belly curve, dat is geen slijtage.. maar min of meer een per ongeluk relic lol. Had door de eerste 2k lak laag teveel geschuurd, tot op het hout, en toen met andere lak deroverheen, en dat gaf dit effect. Ach ja weet ik ook weer voor de volgende gitaar . Nog geen idee wat dat gaat worden.. ik vind die gibson ess dingen wel echt supervet. En ik wil nog een keertje eentje maken met zon spalted maple top een strat ofzo. Maar dan komt er wel weer een nieuw topicje



    Grtz Geert
    Laatst gewijzigd door -geert-; 5 mei 2008 om 22:41

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey,

    Erg mooie gitaar geworden hoor! Hoe klinkt ie? Is het ook een beetje de sound wat je ervan had verwacht?

    vr.gr.

    Branko

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    Dank je !! Hij klinkt wel beetje zoals ik verwacht had,wat onverwacht was, zit best wel een beetje een fenderachtig geluid in op 1 stand wat ik wel cool vind. En 3 andere standen die zijn nu nog beetje te scherp vind ik. Maar moet nog een weerstand in, als het goed is haalt dat een beetje de hoge tonen weg. En 1 stand werkt nog niet, moet ik nog ff hersolderen . Maar zit een jeff beck hb dus had het 'scherpe' geluid al een beetje verwacht. Ik upload binnekort nog wel een keertje een geluidsbestandje ervan op voor de fun.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    hoi Geert,

    ik vind dat je een erg mooie gitaar hebt gebouwd. alles is op elkaar afgestemd, behalve de cover van de elctronica ruimte, die valt naar mijn mening uit de toon. ik had dat bij mijn laatste gitaar ook: een mahonie body met een essen top en daar had ik een cover van essen op gemaakt met de nerf bijna haaks op de nerfrichting van de body ( foutje ) . ik heb deze vervangen voor een mahonie plaatje. veel meer in balans.

    groeten Pasqual.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    tenks man! Ik vind het zelf ook niet de mooiste oplossing met deze cover, ik had helaas niet genoeg mahony meer om een covertje van te maken. Dit was een deksel van een oud kistje wat ik in de schuur vond achterkant uitgezaagd en cover van gemaakt. Bij mn volgende houtaankoop dan kijk ik ook ff voor een stukje mahony, kan ik em nog ff vervangen. Heb dan alleen geen doorlopende nerf ook, maar iig wel dezelfde houtsoort.

    Geert

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vind een stuk zwarte plastic eigenlijk mooier dan die houten covers. voor mij mag het duidelijk zijn waar de ingang naar de machinekamer is

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    Ik vind het allebei wel mooi, mooi stukje gelakt hout is wel sjiek natuurlijk. Maar plastic is ook niet lelijk. Was ook de opzet, had een prullebak aan barrels gezaagd voor een cover, maar dat was toch net ff te dun/flexibel vond ik. Nouja dan maar ff zo he

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -geert-
    had een prullebak aan barrels gezaagd voor een cover, maar dat was toch net ff te dun/flexibel vond ik. Nouja dan maar ff zo he
    dat ken ik: heb in mijn eerste zelfbouw oude koelkastschuif in stukken gezaagd voor de binding en het slagplaatje is stuk deksel van verfemmer geworden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top