Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Opnemen met laptop in de oefenruimte

    hallo allemaal

    Ik speel een tijd in een band nu en we willen is gaan opnemen (vooral om wat op myspace te kunnen zetten)

    Nu zei iemand dat je dat heel goed kan doen met een laptop

    onze drummer heeft er 1tje dus dat komt mooi uit!

    Mijn vraag is alleen wat voor programma('s) moeten we dan draaien en wat voor een mic moeten we erbij kopen?

    We zijn een driemansband met bas, gitaar, drums en zang.

    We zijn alle drie arm maar met een goedkope (geschikte) mic en gratis softeware zijn we tevreden.

    gr joris
    Laatst gewijzigd door Jorisch; 31 maart 2007 om 12:15

  2. #2

    Standaard

    We hebben trouwens wel beschikking over gewone microfoons (voor de zanginstallatie)

    Kan je die niet met een tussenstukje ofzo aansluiten op een laptop misschien?

    Het idee is dan dat je dan een stuk of 4 mics opstelt en die aansluit op je laptop

  3. #3

    Standaard

    Mixertje moet je dan kopen lijkt mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard

    Wij hebben gister in de oefenruimte wat proberen op te nemen. We hebben helemaal niks qua opname spullen dus het was een beetje improviseren..

    Wat we gedaan hebben is een microfoon opgehangen in de oefenruimte en die naar de PA, en de zangmic ook in de PA. De monitor output van de PA hebben we naar de lijn ingang van mijn macbook gestuurd en in Garageband gewoon 1 spoor opgenomen. Het werkt opzich wel redelijk, alleen het is erg kloten met de volume's. De zang is velen malen harder, waardoor die zachter moest. Het probleem daarvan is weer dat mijn zanger zichzelf niet zo goed kon horen waardoor die niet zo goed zong.

    Qua plaatsing van de roommic moet je gewoon ff een beetje kloten. Wij hadden m eerst vrij in het midden, maar later wat verschoven zodat de drums wat minder hard doorkwamen en de bass en gitaren wat beter. Vooral de bass was lastig om de goed door te krijgen.

    De volgende keer ga ik proberen om de mics naar een mengpaneeltje te sturen, en dan de zang door te sturen naar de PA. Misschien is het ook mogelijk om gewoon de Roommic de zang via de PA op te laten pikken, maar ik weet niet of dat gaat werken. Misschien dat het met een goede condensator microfoon wel werkt..
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

  5. #5

    Standaard

    ohja dat klinkt goed!

    wat voor software heb je gebruikt? en had je een blokje ofzo die de tulpstekker van de PA omzette naar usb ofzoiets/audiopoort

    ik had al op het forum gezocht maar kon niet vinden wat ik wou weten maar ik weet onderhand dat het ook werkt door een mixer op je laptop aan te sluiten

    ik hoorde iets over een BOSS van 200 euro

    Heeft iemand goede tips hiervoor

    als ik een mixer heb wat kan je daar mics op aansluiten ofzo? of je PA

    Gr joris

  6. #6
    vinni
    Guest

    Standaard

    Is zo'n Edirol R-09 niets voor jou?

    Vinni

  7. #7

    Standaard

    Dat is een mooi apparaat ja ik ga is op het forum zoeken naar reacties erop

    wel duur trouwens, maargoed dan heb je ook wat

    thnx!

    gr

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
    Wij hebben gister in de oefenruimte wat proberen op te nemen. We hebben helemaal niks qua opname spullen dus het was een beetje improviseren..

    Wat we gedaan hebben is een microfoon opgehangen in de oefenruimte en die naar de PA, en de zangmic ook in de PA. De monitor output van de PA hebben we naar de lijn ingang van mijn macbook gestuurd en in Garageband gewoon 1 spoor opgenomen. Het werkt opzich wel redelijk, alleen het is erg kloten met de volume's. De zang is velen malen harder, waardoor die zachter moest. Het probleem daarvan is weer dat mijn zanger zichzelf niet zo goed kon horen waardoor die niet zo goed zong.

    Qua plaatsing van de roommic moet je gewoon ff een beetje kloten. Wij hadden m eerst vrij in het midden, maar later wat verschoven zodat de drums wat minder hard doorkwamen en de bass en gitaren wat beter. Vooral de bass was lastig om de goed door te krijgen.

    De volgende keer ga ik proberen om de mics naar een mengpaneeltje te sturen, en dan de zang door te sturen naar de PA. Misschien is het ook mogelijk om gewoon de Roommic de zang via de PA op te laten pikken, maar ik weet niet of dat gaat werken. Misschien dat het met een goede condensator microfoon wel werkt..
    Mischien kan je vanaf de pa ee nstereodraad naar je laptop gebruiken. dan zet je de room mic helemaal rechts en de zang links, en kan je daarna de volumes aanpassen!

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.216

    Standaard

    als de mengtafel een of 2 effect send heeft kan je die ook naar de laptop sturen. Je bent dan onafhankelijk van de totaal volumes.
    Vriendelijke groet,

  10. #10

    Standaard

    oke zoiets dacht ik ook

    moet ik dan een blokje hebben die een stereodraad (is dat zo'n tulp ding?) op de audiokaart van de laptop kan aansluiten?

    en wat voor software moet ik dan gebruiken?

    sorry dat ik echt een complete leek ben op dit gebied : p

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top