Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard speelt iemand wel eens pyramids?

    heb een tijdje geleden een paar pyramid 0.10 snaren gekocht.dacht...waarom niet, 3 setjes voor de prijs van 2.normaal speelde ik gewoon ghs.
    maar ben er nu achter gekomen wat een verschil er tussen zit.
    moet eerlijk zeggen dat ghs vergeleken met die pyramids als een setje aanvoelt wat al 2 jaar erop zit.
    die pyramids voelen veel beter met bends(up) en resoneren beter.voller van klank.

    nou is dit mijn mening maar spelen er hier meer met pyramids?zijn ze beter voor een bepaalde muzieksoort(blues ofzo)?
    hoor die naam niet al te vaak.nauwelijks eigenlijk.

    ik vind ze top in ieder geval.

  2. #2
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Als ik naar die naam kijk denk ik aan flatwounds...Heb je het daarover?

    Zo ja, ik heb er nooit op gespeeld, maar ik hoor van Jazz gitaristen dat ze voorkeur hebben voor deze.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb nu een setje op een strat zitten, vind ze wel ok.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    denk dat het roundwires zijn maar kan het niet garanderen


    yep,het zijn roundwires
    Laatst gewijzigd door orreltak; 29 maart 2007 om 23:39

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Waarschijnlijk hebben ze verschillende typen snaren (zowel roundwounds als flatwounds), net als alle andere (grote) merken...
    Die Pyramids schijnen erg populair te zijn bij mensen die op semi-akoestische gitaren spelen, oude stijl Blues, Rock 'n Roll en Jazz dingen enzo...
    Ik heb ze zelf op mijn Strat gehad en ik vond ze in combinatie daarmee niet helemaal super, een beetje te geknepen...
    Wel beter dan Ernie Ball (die klinken nog geknepener), maar D'Addario's blijven toch mijn favoriet omdat die het meest helder klinken, die GHS snaren vind ik ook erg goed klinken maar die zijn naar 1 keer spelen al helemaal verroest bij mij...
    Oh ja, helemaal te gek vond ik trouwens John Pearce snaren, klinken echt fantastisch, jammer dat ze zo duur zijn en dat ze bij mij ook snel verroest waren, anders zou ik die op mijn gitaar hebben zitten...
    Van De Haar is trouwens de importeur van die Pyramids, ze zijn bij niet zo veel winkels te krijgen, ik heb ze wel bij Sound Plaza gezien...
    Die John Pearce snaren hebben ze bij Sacksioni...

  6. #6

    Standaard

    ik vind ze ook echt goed, heb ze leren kennen doordat ze standaard op mijn haar telecaster zitten,en ze voelen echt lekker aan, klinken ook lekker vol.
    Speelde ervoor met d'addario xl maar heb een beter gevoel bij de pyramids,
    plus ze zijn helemaal niet duur!

  7. #7
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Wat kost een pakje en waar krijg je ze. Ik wil ze weleens proberen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top