Nog twee PTA's en dan zit mijn laatste PTA ronde van de middelbare school erop! Voordat ik ga studeren wil ik toch nog even snel een andere versterker halen.

Ik heb echt al veel te veel tijd erin gestopt in de zoektocht naar een nieuwe versterker. De Fender Blues Deluxe die ik nu heb is veel te schel en ik wil toch liever een 'vintage rock' versterker met twee kanalen. Ik blijf uiteindelijk toch maar bij Marshall aankomen. De gitaristen die ik wil benaderen (niet evenaren haha) spelen allemaal op Marshall...nouja op één na dan maargoed.

Ik kwam uit bij een Marshall DSL en bij een JCM900. Het geluid wat ik zoek is een mooi smoothe overdrive a la Thin Lizzy/Gary Moore en Tom Scholz van Boston (kent iemand die gitarist trouwens? die vent is echt zwaar ondergewaardeerd!). In de richting van het jaren '70 rockgeluid dus eigenlijk. Gary Moore gebruikt de DSL50 sinds de introductie van deze versterker. Zijn geluid ligt ook aardig dichtbij het geluid van Tom Scholz, alleen gebruikt de laatste een chorus om het nog wat smoother te maken. Ook Scholz gebruikt Les Pauls trouwens, dat maakt het verschil nog wat kleiner.

Na veel (overwegend positieve) meningen over de DSL serie, wil ik deze eens gaan testen. De keuze ligt tussen de DSL401 (combo) en de DSL50 (head). Ik neig wat meer naar de top, omdat deze EL-34 buizen ipv EL-84 heeft... die vind ik wat lekkerder klinken. Maar maken die buizen nou echt zo'n verschil? Het prijsverschil is toch wel flink... de top kost al een derde meer en dan moet je ook nog een cabinet!

Hoe verhoudt zich qua sound dan de combo met de top?

Iemand raadde me ook een JCM900 (combo of top) aan, maar deze klinken over het algemeen toch wat moderner toch? P.s. kom niet aan met die dure Plexi's, 1959SLP en dergelijke. Die kan ik niet betalen!