Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21

    Standaard

    Ik heb de 750HZ slider op mn mark III aardig naar beneden want ik vind het niet mooi met, alleen krijg je wel een beetje een dip in je geluid, met de eq uit gaat hij dan ook veel harder, misschien moet ik eens een grafische eq in de loop zetten om hem wat subtieler in te stellen ipv dat dal rond de 750 Hz. En eigenlijk zou dat ook prima gaan met een parametrische eq denk ik.

    Maar Ontopic: Ik zou ook zeker voor de quad gaan.
    Laatst gewijzigd door interessander; 27 maart 2007 om 14:36
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
    No shit!
    Die Quad klinkt ongelofelijk!! Niets wat ik me nog herinner van m'n oude mark Iv zit hierin lijkt me :s

    btw PM AART!

    T
    Ik denk toch dat je hem verkeerd instelde, want ze klinken echt meesterlijk, mits goed ingesteld.

    @ Michael: Als je goed oplet hoor je dat de gitaar heel vaak gedubbeltracked is op Black Album, maar de mids zijn niet echt scooped zoals idd op AJFA(daar hebben ze best rukgeluid btw). De gitaar is alleen zo vaak opgenomen dat het zo lijkt omdat ie ook iets meer op de achtergrond zit.

    Mara het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder scoopen verstaat.
    Marks hebben nou eenmaal van zichzelf nogal veel mid, dus een normale high gain riffing sound zonder de 750 Hz slider richting onderste streep te halen lukt niet.

    @ Ibbi Rules: Volgens mij zijn ze idd de uitvinder van de 'classic V'. Het wordt ook vaak de 'California Smile' genoemd.

    @Thomas: PM back.

  3. #23

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik betere clips van een quad heb gehoord, en die gast mag nog wel eens naar zn tabs van battery kijken.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  4. #24

    Standaard

    Maar ik vraag me nog een ding af....ik speel dus veel metal, en wat dat betreft krijg ik MIJN sound echt wel uit die quad
    Maar wat blues betreft, hoe klinkt het als je er een strat doorheen jaagt, want tot nu toe krijg ik het idee alsof dat ding gemaakt is voor humbuckers...en tot nu toe speel ik blues over mijn fake stratje (dat stiekem erg lekker speelt)...
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  5. #25

    Standaard

    ik speel op beide: zowel een charvel model 6 met tonezone en lil' screaming demon en met een fender highway1 strat met quarterpounder en SSL1 pikcupjes.

    hoe lekker alles communiceert hangt af van het kanaal en de instellingen (doh). zo is lead 1 in combinatie met mijn strat niet je van het voor hogere gain instellingen; te indirect, haal ik er een pak gain vanaf, zodat er een randje overblijft en er een mooie blues sound overblijft, zeg maar lichte overdrive, dan klinkt het weer super.

    eigenlijk vind ik mn stratje lekkerder klinken dan mn humbucker gitaar, maar dat ligt wel aan je instellingen.

    Harrald

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Laat ik het zo zeggen, Rhy 1 en Rhy 2 zijn perfect voor blues.

    Mesa Mark IIA like(Rhy 1 iets cleaner).

    Rhy 2 is lekker om zo'n donkere bluessound met een randje uit te halen op lage gain settings.

    Ik heb bijv mijn 1e Mark IV gekocht van een bluesgitarist. Die vond het wel grappig dat je er ook zware metal mee kon maken

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    Ik denk toch dat je hem verkeerd instelde, want ze klinken echt meesterlijk, mits goed ingesteld.

    @ Michael: Als je goed oplet hoor je dat de gitaar heel vaak gedubbeltracked is op Black Album, maar de mids zijn niet echt scooped zoals idd op AJFA(daar hebben ze best rukgeluid btw). De gitaar is alleen zo vaak opgenomen dat het zo lijkt omdat ie ook iets meer op de achtergrond zit.
    Die dubbeltracking is inderdaad zo, maar dat heeft geen tot weinig effect op het middengebied, meer op de druk en de volheid van de sound. Sterker nog, als je een scooped geluid dubbeltracked lijkt het meer aanwezig te zijn in het midden, maar dat is dus niet zo. Het tegenovergestelde van wat jij zegt is wat ik hoor, namelijk een meerdere keren opgenomen scooped sound.

    Mara het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder scoopen verstaat.
    Marks hebben nou eenmaal van zichzelf nogal veel mid, dus een normale high gain riffing sound zonder de 750 Hz slider richting onderste streep te halen lukt niet.
    Dat is waar, maar Metallica scooped dan ook nog eens met een parametrische EQ in de loop.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    Die dubbeltracking is inderdaad zo, maar dat heeft geen tot weinig effect op het middengebied, meer op de druk en de volheid van de sound. Sterker nog, als je een scooped geluid dubbeltracked lijkt het meer aanwezig te zijn in het midden, maar dat is dus niet zo. Het tegenovergestelde van wat jij zegt is wat ik hoor, namelijk een meerdere keren opgenomen scooped sound.



    Dat is waar, maar Metallica scooped dan ook nog eens met een parametrische EQ in de loop.
    Daar heb je opzich een punt ja. Je hoort wel duidelijk middengebied als je erop let, maar of dat dan aan het dubbeltracken of aan de amp zelf ligt is dan een beetje vaag.

    Load en Reload bijv, dat is recto met parametrische eq....

    Dat is pas scoopen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Ik heb destijds toen het Black Album uitkwam (en Metallica voor mij eigenlijk toch wel finito was, maar goed) een aantal interviews met de heren (vooral JH natuurlijk) gelezen waarin gemeld werd dat het nieuwe gitaargeluid te maken had met een minder gescooped geluid, waardoor de gitaren beter door de mix komen.

    Dat is natuurlijk ook wel logisch, je verliest toch een behoorlijk deel van je presentie als je mid weghaalt. Maar goed, ik dacht, ik meld het toch even.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #30

    Standaard

    Toch zijn nummers als Enter Sandman toch behoorlijk gescooped naar mijn idee.

    Maar ik had nog ff iets: voor blues zoek ik niet alleen clean met een randje, wat ik hier nu heel vaak lees, maar nog belangrijker: echt een volle crunch, denk aan Hendrix in Purple Haze en Kravitz in dingen als Are You Gonna Go My Way. Een lekkere volle crunch, krijg ik die ook uit die mesa gesleept?
    En zo niet, hoe reageert dat ding op marshall pedaaltjes? Want uit een BluesBreaker of een Guv'nor is dat wel te halen denk ik toch.
    Of moet ik voor zoiets toch echt naar een marshall kijken? En dat zou me weer terug brengen bij de vraag: is die JMP echt zo veel slechter dan de mesa? Maar beantwoordt deze laatste vraag vooral niet als het ook uit de mesa te halen valt

    edit: jezus man wat een absurde versterkereis eigenlijk...Kravitz en powermetal uit dezelfde bak...misschien kan ik toch beter voor een Engl screamer gaan....of niet?
    Laatst gewijzigd door a darker shade of grey; 27 maart 2007 om 20:13
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top