Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    1.065

    Standaard

    No shit!
    Die Quad klinkt ongelofelijk!! Niets wat ik me nog herinner van m'n oude mark Iv zit hierin lijkt me :s

    btw PM AART!

    T

  2. #12

    Standaard

    Ja het lijkt me ook een erg leuk ampje! Maar ik kan de jimi-sound en de kravitz-sound natuurlijk wel vergeten? Die speelden immers allebei marshall...maar daar kan ik natuurlijk ook een guv'nor pedaaltje voor kopen.

    Nog een vraagje: is die quad nou 2 of 4 HE? (ik kan het ook opzoeken, maar er zijn vast mensen die het direct weten, zoals ibbi rules )

    En nog een: kun je twee preamps op 1 pwr-amp aansluiten?
    En kun je een stereo power-amp mono aansluiten op 1 cabinet, zonder dat je het geluid van alleen rechts hebt ofzo?

    Nogmaals dank!
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Ja het lijkt me ook een erg leuk ampje! Maar ik kan de jimi-sound en de kravitz-sound natuurlijk wel vergeten? Die speelden immers allebei marshall...maar daar kan ik natuurlijk ook een guv'nor pedaaltje voor kopen.

    Nog een vraagje: is die quad nou 2 of 4 HE? (ik kan het ook opzoeken, maar er zijn vast mensen die het direct weten, zoals ibbi rules )

    En nog een: kun je twee preamps op 1 pwr-amp aansluiten?
    En kun je een stereo power-amp mono aansluiten op 1 cabinet, zonder dat je het geluid van alleen rechts hebt ofzo?

    Nogmaals dank!

    het is een lomp groot ding van 3 HE. dat betekent wel een overzichtelijke lay out. je hebt gewoon 2 bedieningspaneeltjes van een mark 1,2 of 3 boven elkaar zitten.

    natuurlijk kan je er geen marshall sound uithalen, want het is een mesa, maar eigenlijk moet je dat ook niet willen. kanaaltje rhytm 2 is misschien een kanaaltje (claimt mesa trouwens ook) dat een beetje marshallachtig kan klinken maar dat red je nooit. hoeft ook niet, want de sounds zelf zijn al gewoon goed zat.

    bij de meeste cabinets zit er wel een mono stand op. let alleen op de ohmages: die moeten gelijk zijn op de speaker en de amp.

    Harrald

  4. #14

    Standaard

    Ik heb zelf een Quad en vind hem super. Het is inderdaad een 3HE.

    De amp is opgedeeld in 2 kanalen met daarbinnen Rhythm en Lead. Je heb dus 4 kanalen + nog 2 EQ's dus 6 kanalen. Een JPM kan er echt niet tegenaan.

    En qua poweramp. Ik heb een peavey 50/50, veel beter dan de mesa poweramps, waaraan ik 2 preamps kan koppelen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PJWB
    Ik heb zelf een Quad en vind hem super. Het is inderdaad een 3HE.

    De amp is opgedeeld in 2 kanalen met daarbinnen Rhythm en Lead. Je heb dus 4 kanalen + nog 2 EQ's dus 6 kanalen. Een JPM kan er echt niet tegenaan.

    En qua poweramp. Ik heb een peavey 50/50, veel beter dan de mesa poweramps, waaraan ik 2 preamps kan koppelen.

    haha, veel beter zou ik niet direct zeggen , ze zijn anders. ik heb zowel de 50/50 als de 20/20 van mesa gehad en ik ben het met je eens dat de peavey lekkerder klinkt, in ieder geval naar mijn oren en daarom hangt die tegenwoordig ook onder mn quad. waarschijnlijk dat die nog wordt vervangen door een mesa 2:90 ooit eens als dat nodig mocht zijn.

    het is gewoon maar net wat je zoekt... de peavey is neutraler en heeft wat mij betreft een mooiere sprankel in het geluid wat de mesa niet heeft: die drukt er gewoon een mesastempel op, iets wat de peavey gewoon nalaat, waardoor je flexibeler bent in je sounds

    h.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    Metallica speelt zeker niet met scooped mids hoor. Misschien op load en reload, maar black album en daarvoor zeker niet, let maar eens op.
    Euhm, Metallica is echt wel scooped. Black album is juist een voorbeeld van een scooped sound en And Justice For All al helemaal.

  7. #17

    Standaard

    waren zij niet een beetje de uitvinder van de V voor de mesa amps?

    harrald

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    waren zij niet een beetje de uitvinder van de V voor de mesa amps?

    harrald
    Een high gain sound zonder V is wel heel erg vervelend bij een mesa amp, en met V heb je nog mids zat.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    waren zij niet een beetje de uitvinder van de V voor de mesa amps?

    harrald
    Dat ook, maar dan heb je meestal nog wel mids te over. Alleen Metallica gebruikt nog eens een parametrische EQ in de studio om....jawel...de mids te scoopen.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander
    Een high gain sound zonder V is wel heel erg vervelend bij een mesa amp, en met V heb je nog mids zat.
    valt best mee... ik heb mn midden niet gescoopt, alleen een iets meer bas en treble op de EQ. mid is neutraal en toch heb ik best aardige high gain sounds in mn amp zitten... al zeg ik het zelf

    Harrald

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top