Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
  1. #41

    Standaard

    Ik zag laatst op YouTube iemand, die had zijn preamp gewoon voor een Epi ValveJr gehangen. Ik vind dit eigenlijk wel een meesterlijk plan! Prima voor thuisgebruik, toch buizen en het kost geen drol!
    Is dit aan te raden, of is die Epi echt geen match met die mesa of die marshall?
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    dan heb je 2 preamps, de kans is groot dat het voor geen meter klinkt. Hoewel de preamp van de valve jr natuurlijk wel nihil is qua regeling
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    dan heb je 2 preamps, de kans is groot dat het voor geen meter klinkt. Hoewel de preamp van de valve jr natuurlijk wel nihil is qua regeling
    Daarom...geen tonecontrols...alleen volume
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Ik denk,dat het een kwestie is van een combinatie.

    Ik speel met een setje JMP1 ,jfx en een 9200 eindversterker.Ik heb ook een eindtrap uit de 9000 serie en dan heb je een compleet andere sound.

    Mijn broer speelt met een combi van een JMP 1 ,een Roland effect en een Boogie eindtrap en dat klinkt gewoon heel anders.Niet slechter of beter ,maar wel anders.

    Ik ben persoonlijk geen fan van Boogie.Het geluid heeft gewoon geen ballen.Clean is het wel verrassend.Maardan klinkt Fender eigenlijk beter.

    Dit heb ik met een jmp een jfx en een 9200 opgenomen.Het geluid is vervormd door een volume overload,maar dit is wat ik zoek.En een boogie doet dit niet.

    http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...oid=2020384726
    Laatst gewijzigd door j.augustus; 18 april 2007 om 11:05
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.augustus
    Ik ben persoonlijk geen fan van Boogie.Het geluid heeft gewoon geen ballen.



    Op welke Boogies is dit gebaseerd dan?

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Rectifiers hebben sowieso ballen. Misschien niet de mooiste ballen in alle situaties, maar er groeit in ieder geval flink wat haar op.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Ik vond die single rectifier echt heel erg goed.Het vervormde kanaal dan.Clean was niet helemaal wat ik zoek.

    Toen dacht ik:"Die triple zal wel echt heel goed klinken".Dat was echt een grote tegenvaller.Ik kon er niet uit halen wat in mijn hoofd zat.

    Ik heb die mark 1V ook even gehad en het clean vond ik heel mooi.Overdrive in lage standen was OK.In de hogere gains mij te vlak.

    Die rectifiers100 en 150 watt)reageren trager of zo ik weet t niet.

    Ik heb een ENGL blackmore en daar kan ik in mijn Pink Floyd tribute groep heel goed mee uit de voeten.Maar met snelle solo's volgt ie mijn handen niet snel,maar het ding heeft een hele mooie toon.
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Dat clipje van je is alleen maar ruis en gebrom, en in de verte nog wat gitaargepiel. Betere opname zou helpen, nu kan ik er niks mee.

    En een Mark IV heeft zeker wel ballen, maar het is geen amp voor pink floyd dingen.

    Metallica, Lamb of God, Chevelle. Dat soort dingen moet je van een Mark IV verwachten.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Ik weet t ,toen ik t clipje uploadde vervormde het als de hel.Thuis niet .Ik heb geen idee hoe t kwam,maar het gaat om het idee.Ik maak nog even een nieuw filmpje ,dan hoor je de sound beter.Het is natuurlijk persoonlijk,maar dit is echt mijn sound de high gain in ieder geval).

    De combi ,daar gaat het om.Je kunt een goede pre amp hebben bv een Engl.Maar zet er de verkeerde power amp achter of een verkeerd effect en het geheel klinkt niet meer.

    En ik ben er van overtuigd ,dat de 9200 op de JMP-1 is is ontworpen.En ik heb er een major tussen fgehad en de tone was way gone.
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.augustus
    Ik weet t ,toen ik t clipje uploadde vervormde het als de hel.Thuis niet .Ik heb geen idee hoe t kwam,maar het gaat om het idee.Ik maak nog even een nieuw filmpje ,dan hoor je de sound beter.Het is natuurlijk persoonlijk,maar dit is echt mijn sound de high gain in ieder geval).

    De combi ,daar gaat het om.Je kunt een goede pre amp hebben bv een Engl.Maar zet er de verkeerde power amp achter of een verkeerd effect en het geheel klinkt niet meer.

    En ik ben er van overtuigd ,dat de 9200 op de JMP-1 is is ontworpen.En ik heb er een major tussen fgehad en de tone was way gone.

    Denk dat je uploaader verder comprimeert, dan krijg je dit, net zoals met youtube.

    Over die poweramps: als je het echte geluid van de preamp zoekt wel, maaar het kan soms ook verassend goed klinken(wel anders ofcourse).

    Je hebt btw pm terug.
    Laatst gewijzigd door AART; 18 april 2007 om 16:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top