Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1

    Standaard Marshall JMP-1 vs Mesa quad

    Nou kijk het zit zo: ik wil een nieuwe versterker en was heel lang aant kijken naar combo's en tops. Maar ik raakte steeds meer geïnteresseerd in rack vanwege de flexibiliteit. Preamp bevalt je niet meer: nieuwe erin. Dat gaat bij een top wat moeilijker :P

    Ik heb wat gespeurd op marktplaats en gitaarmarkt en er vielen mij twee preamps op, die twee uit de titel dus.
    Ik wil mooie clean voor rock en blues, mooie crunch voor rock en blues, mooie distortion voor rock en hard rock, en superhoge gain voor metal (metallica via dream theater tot CoB achtige riffjes en solo's, behoorlijk wat gain dus).

    Welke van de twee is meer geschikt? Ik heb tot nu toe lichte voorkeur voor de marshall, want die heeft midi. Maar toch nu al een mesa hebben is ook erg aanlokkelijk.

    En zijn er wellicht andere preamps die net zo duur en misschien nog wat beter zijn?

    Dank!
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Mesa Quad:

    +Goede Clean
    +Goede clean met een randje voor blues
    +Geweldige high gain sounds

    -Geen midi(wel external switching jacks om een MS 4 aan te hangen>MIDI)
    -Groot
    -Geen 'britse' rocksound, hij behoudt zijn amerikaanse karakter in het crunch kanaal.


    JMP:

    +Goede britse rocksound
    +Gata voor een marshall redelijk high gain
    +Compact
    +Midi

    -Geen echte Metallica sound, het blijft brits.
    -Clean valt tegen.

  3. #3

    Standaard re

    je hebt ook quads met midi opties

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirk19
    je hebt ook quads met midi opties
    haha, nog geen 250 in totaal. Veelal gemaakt voor eigen markt(VS dus).

    Als je al een exportversie met MIDI vindt zul je ze eerst nog hierheen moeten krijgen.
    Ik weet er eentje in Italie en een in Finland, in NL heb ik ze nog nooit gezien.
    En waarschijnlijk gaat het in europa om enkele tientallen.

  5. #5

    Standaard

    Okee....2-0 voor de mesa dus...
    Maar kijk hier eens naar! Al die filmpjes van die gast zijn gemaakt met een JMP-1, in combinatie met een BBE sonic maximizer.
    Maar slechte clean is wel een afknapper!
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    de sonic maximiser speelt daar ook een grote rol in he.

    maar de quad heeft een hele andere scheur.

    zoek wel even wat goede voorbeelden.

    edit: http://forum.grailtone.com/viewtopic.php?t=11360

  7. #7

    Standaard

    Dat zijn wel hele vette clips! Dank daarvoor! Klinkt erg goed! Maar ik hoef niet precies te klinken als tellica, ik gebruik ook mn eigen sound, metallica speelt met scopped mids, ik speel vaak met treble rond 3 uur, mid rond 1 uur en bas varierend tussen 11 en 2 uur. Maar ik weet nu al zeker dat ik míjn sound uit die quad kan halen!

    en edit: wel misschien f belangrijk: ik begin niet meteen met een dure pwr-amp. Ik ga eerst ff een rocktron velocity erbij halen, goedkoop, transparant, maar solid state, schijnt toch wel aardig te zijn. Koop ik daarna wel een keertje een mesa 20/20 ofzo. Als cab zat ik te denken aan de framus classic 212, met vintage 30 dus. Is dit wat?
    Laatst gewijzigd door a darker shade of grey; 26 maart 2007 om 20:25
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Okee....2-0 voor de mesa dus...
    Maar kijk hier eens naar! Al die filmpjes van die gast zijn gemaakt met een JMP-1, in combinatie met een BBE sonic maximizer.
    Maar slechte clean is wel een afknapper!
    Vette sound! wist niet dat die JMP-1 zo vet was, maar die BBE zal ook wel veel invloed hebben.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Dat zijn wel hele vette clips! Dank daarvoor! Klinkt erg goed! Maar ik hoef niet precies te klinken als tellica, ik gebruik ook mn eigen sound, metallica speelt met scopped mids, ik speel vaak met treble rond 3 uur, mid rond 1 uur en bas varierend tussen 11 en 2 uur. Maar ik weet nu al zeker dat ik míjn sound uit die quad kan halen!

    en edit: wel misschien f belangrijk: ik begin niet meteen met een dure pwr-amp. Ik ga eerst ff een rocktron velocity erbij halen, goedkoop, transparant, maar solid state, schijnt toch wel aardig te zijn. Koop ik daarna wel een keertje een mesa 20/20 ofzo. Als cab zat ik te denken aan de framus classic 212, met vintage 30 dus. Is dit wat?
    Metallica speelt zeker niet met scooped mids hoor. Misschien op load en reload, maar black album en daarvoor zeker niet, let maar eens op.

    Je kan de mids op een Mark series amp trouwens nauwelijks scoopen.
    De JMP zal met zware gain settings minder mids hebben dan de quad.

    BTW: mocht je de quad testen: vergeet alles wat je weet van amps instellen en lees de manual door. Marks hebben een hele andere manier van de werking van de knoppen dan andere amps.

  10. #10

    Standaard

    ik heb al 5 jaar een quad en dat ding gaat ook niet meer weg... hands down beste amp die ik ooit heb gehad. je kan dr ook gewoon alles uit halen warme clean, wat je te horen krijgt op die clips als clean klinkt gewoon te kut voor woorden, voor een mooie clean moet je dan maar eens hier komen luisteren . de drive sounds zijn ook niet zoals ik het heb staan. het klinkt niet slecht, maar er is beter uit te halen.

    ik zou zelf voor een quad gaan als je m kan krijgen. ik wil der zelf nog een soldano bij voor de over the top marshall sound, maar thats it.

    Harrald

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top