Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Defecte Outputjack Line6 variax 300.

    Ik heb een vraagje ivm de output jack aan mijne Line6 variax 300,

    Een paar dagen geleden, merkte ik, dat bij het insteken van de kabel in de gitaar, er iets losser zat. Ik kreeg geen geluid meer uit mijn gitaar, en alleen als ik fel met mijn kabel rond en weer draaide( wat voordien nooit ging, dan zat de kabel stevig vast.) kon ik af en toe contact maken. Dan ging het signaal door naar de amp, maar viel zeer snel daarna weer uit, als ik de kabel ietsje bewoog. Nu komt zelfs het ijzeren omhulsel los dat boven de output jack zit.

    Omdat ik mijn digitale camera niet vind (-.-) heb ik 2 tekeningen in paint gemaakt om het duidelijk te maken.

    Tekening 1

    Waar het blauw omcirkelt is, zie je een grijze vijs, die komt bij mij los.



    Tekening 2

    Een schets, Die 2 stukken komen dus bij mij los...



    Is dit zelf te repareren? Ik heb ( zoals jullie wel kunnen merken) totaal geen kennis van de elektronica in mijn gitaar. Ik denk dat probleem zich vooral IN de gitaar afspeelt, want het "omhulsel" waar mijn kabel in moet, zit echt los, ik kan hem flink ronddraaien.

    Tekening 3

    Rode stipjes= schroefdraad
    volgens mij moet die grijze vijs in die jack gedraaid worden, maar het probleem is, die hangt veel te laag, ik kan er niet aan, percies of dat ie weggezakt is...




    Hopelijk is het probleem een beetje duidelijker, vooral Tekening 3 lijkt me wat vaag...Ik zal tegen morgen proberen wat echte foto's te maken als dat nodig blijkt te zijn.

    Alvast bedankt

    Maarten
    Laatst gewijzigd door Looke; 24 maart 2007 om 22:26

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    kwestie van outputje opnieuw vastzetten en solderen lijkt me?

    google er even naar en als je het niet ziet zitten: je plaatselijke gitaartoko kan je altijd wel even helpen lijkt me?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top