Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 125
  1. #1

    Talking Project Saint van start

    helleuu ben hier vers op gitaarnet.nl ik volg een meubelmakers opleiding en vind het prachtig om met hout te werken, aangezien ik al zo'n 10 jaar gitaarspeel moest ik maar eens een gitaar gaan bouwen

    setup:

    semi Hollowbody
    hals: esdoorn (loopt door in de body)
    body: 2 vleugels aan de zeikant van de hals bevestigd van mahony honduras.
    top: carved, mahony (denk ik) met 1 f gat
    elementen: seymore duncan 59'
    tuners: grover locking tuners uitgevoerd in goud.

    zoiets wordt het foto's komen binnenkort ben nog steeds druk aan het sparen want het hout bij afh is achterlijk duur en vraag me af of het hout wel zo droog moet zijn om te kunnen gebruiken ben nu bezig om een stuk kunstmatig gedroogde esdoorn wat ik heb gekregen te bewerken tot hals om te kijken of het kromtrekt


    zo heel verhaal kan niet w88 om te beginnen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    welkom + succes! ambitieus voor een eerste projectje!
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Overijssel, Zwolle
    Berichten
    254

    Standaard

    Veel succes, k'ga deze zeker volgen...

    Oja en zorg voor een mooi kleedje als je foto's maakt, dat is hier beetje de standaard :P
    Gear:
    Squier Stratocaster
    Strat Neck
    Jackson neck
    No-name Body Strat vormig
    ----
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    Met een emg 81 in de brug verwacht ik toch wel het lawaai van een duitse soldaat met een afgeschoten voet ipv een geknevelde teletubbie

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Thumbs up

    Hout duur bij de Arnhemse? Da's natuurlijk relatief....
    Mijn ervaring is dat de combi kwaliteit en advies bij AF zeker niet duur is!!
    Leuk ontwerp, ga ik zeker volgen!
    Enne... het kleedje is verplicht een Schotse ruit!!!!!

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
    Hout duur bij de Arnhemse? Da's natuurlijk relatief....
    Mijn ervaring is dat de combi kwaliteit en advies bij AF zeker niet duur is!!
    Leuk ontwerp, ga ik zeker volgen!
    Enne... het kleedje is verplicht een Schotse ruit!!!!!
    De prijzen voor hout vallen best mee hoor, met jouw opleiding kan je gewoon ruw hout kopen. Je bouwt nooit 1 gitaar, dus koop grote balken.
    Voor €200 heb ik genoeg hout voor 3 strats met elzen body, esdoorn hals en esdoorn + ebben + palissander toets bijvoorbeeld.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    +1, als je een beetje zoekt hoeft het ook bij de AFH niet duur te zijn.

    Ik heb er een kwartiers stuk esdoorn gekocht waar ik 4 halzen uit kan halen voor euro 24,-. Dat is 6 euro per hals, hoezo duur? Voor een plank geschaaft afrikaans mahonie, genoeg voor 3 bodies (voor de gene die mijn topic's volgen, inderdaad na de FR-tele moet ik nieuw hout gaan halen, dan is de 3e klaar ) betaalde ik euro 54,-. Maar je moet gewoon goed zoeken, zeker op de 'hobby-zolder'.

    Daarnaast is de service erg goed, ze hebben alle tijd voor je, ook al is het stervens druk.

  7. #7

    Standaard buget

    daar gaat m'n buget moet ik ook nog een kleedje kopen naja ik heb een mailtje gestuurd en wil alles kwartiers gezaagd hebben en dit is wat ze mij terug stuurde:

    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw aanvraag !

    Ik heb voor u gekeken bij ons instrumenten hout en ik vond daar hetvolgende;

    Mahonie honduras: dosse gezaagde delen 600mm lang ca 400cm breed ca 47mm dik prijzen ca € 114,--
    kwartiers gezaagde delen ca 1200mm lang ca 200mm breed ca 47mm dik ca € 130,--


    Hard maple : kwarties gezaagde delen 900mm lang ca 130mm beed ca 47mm dik prijzen ca € 90,--
    dosse gezaagd halen we voor u uit onze ruwe houtvoorraad lengte ca 1200mm breedte ca 130mm dikte 52mm €42,--

    Ebben : gezaagde delen ca 700mm lang 80mm breed 7mm dik € 32,--
    dikkere delen beginnen bij 20mm.


    bij elkaar zo'n 250 euro :S voor 1 gitaar en zoveel hout heb ik wel nodig aangezien ik een extreem lange hals heb omdat hij doorloopt in de body

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    daarom is het goedkoper om in een grotere batch te kopen..

    heb je zelf wel meer werk maarjah

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IKHOUVANGITAREN
    daar gaat m'n buget moet ik ook nog een kleedje kopen naja ik heb een mailtje gestuurd en wil alles kwartiers gezaagd hebben en dit is wat ze mij terug stuurde:

    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw aanvraag !

    Ik heb voor u gekeken bij ons instrumenten hout en ik vond daar hetvolgende;

    Mahonie honduras: dosse gezaagde delen 600mm lang ca 400cm breed ca 47mm dik prijzen ca € 114,--
    kwartiers gezaagde delen ca 1200mm lang ca 200mm breed ca 47mm dik ca € 130,--


    Hard maple : kwarties gezaagde delen 900mm lang ca 130mm beed ca 47mm dik prijzen ca € 90,--
    dosse gezaagd halen we voor u uit onze ruwe houtvoorraad lengte ca 1200mm breedte ca 130mm dikte 52mm €42,--

    Ebben : gezaagde delen ca 700mm lang 80mm breed 7mm dik € 32,--
    dikkere delen beginnen bij 20mm.


    bij elkaar zo'n 250 euro :S voor 1 gitaar en zoveel hout heb ik wel nodig aangezien ik een extreem lange hals heb omdat hij doorloopt in de body
    Paar vragen:

    1 waarom alles kwartiers? De body hoeft echt niet kwartiers te zijn.

    2 body kan ook uit twee delen van 600mm x 200mm met een lijmnaad in het midden. Smallere delen zijn veel goedkoper.

    3 Ebben: voorgezaagd en geradiust is bij StewMac goedkoper dan een ruw plankje bij AFH.

    4 Doorlopende hals kan ook gelamineerd uit meerdere stroken dosse hout (heeft mijn voorkeur, met wenge fineer ertussen bijv. zie mijn topic: neckthrough strat)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IKHOUVANGITAREN
    helleuu ben hier vers op gitaarnet.nl ik volg een meubelmakers opleiding en vind het prachtig om met hout te werken, aangezien ik al zo'n 10 jaar gitaarspeel moest ik maar eens een gitaar gaan bouwen

    WElke op leiding? als ik vragen mag? Hout en meubilerings college toevallig? haha straks zit ik bij je op school.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top