Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Effectloop ofzo? :S

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    lees ik net in een ander forum.. versterkers ofzo dat een metal zone beter klinkt als je em inplugt in effectloop ofzo.. nou ben ik niet zo bekend met effecten en heb ook NOG geen metal zone (komt dus wel) maar als ik em dan wil inpluggen.. hoe doe ik dit? heb ik speciale kabels nodig? of iets anders maybe?

  2. #2

    Standaard

    wat voor versterker heb je? als het een beetje een grote versterker is zit er aan de achterkant waarschijnlijk een "FX LOOP". Je hebt hier geen speciale kabels voor nodig. En als je 't op de manier wilt gebruiken zoals iceman beschreef moet je gewoon je kabel in de FX return steken ipv de normale gitaarinput

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    In mijn versterker aan de achterkant staan 2 dingen: onder effect loop staat return, en send

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    enne bedankt heh :smile:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH DOE HET NIET!

    je metal zone klinkt nog steeds kut in je effectloop......

    een effectloop is gemaakt om bijv. je modulation pedalen na je voorversterker te zetten. dus dan krijg je eerst dist. (die van je versterker) en daarna bijv. chorus, flanger etc. dit klinkt mooier als eerst chorus en daarna dist....

    misschien klinkt een metalzone mooier in de loop als je m gebruikt met je dist. van je versterker...(tip...gebruik dan je metal zone als volume boost ofzo....:grin

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    In mijn tip beschrijf ik gewoon om alleen de eindtrap te gebruiken door de Metalzone in de return te gooien zonder de voortrap te gebruiken. Elke willekeurige voorversterker of distortionpedaaltje kun je zo in de effectreturn (dus de eindtrap) pluggen. Ben zelf overigens geen fan van distortionpedaaltjes, haal mijn megavette en strakke metallica sound gewoon uit de versterker zonder enig pedaaltje.

  7. #7

    Standaard

    Ja maar jij hebt waarschijnlijk dan ook een megavette metalversterker hè... Dat kan natuurlijk niet iedereen betalen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    Op 2003-01-06 13:07, schreef Ic3gl0vE:
    Ja maar jij hebt waarschijnlijk dan ook een megavette metalversterker hè... Dat kan natuurlijk niet iedereen betalen
    juist.. ik heb idd geen vette distortion

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    owja.. ik speel ook geen metal dus heb dat helemaal niet nodig maar voor een beetje sterkere distortion doe ik metal zone.. omdat ik vooral veel punk speel

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Vind vette distortion bij punk ook mooi, hoor. Heb idd een Rectifier, maar haal ook een vet geluid uit een Valvestate 8100, of een Randall RG80 of een Crate buizentop. Allemaal goedkopere versterkers. Check ff het topic "Dit ziet er stom uit" in Randapperatuur, daar komt iemand erachter dat zijn GT3 beter klinkt in de ffloop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top