Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Gitaar gilt erg veel.

    Sinds afgelopen zaterdag is mijn gitaar (cort evl-k4 met EMG81/85) niet meer stil te houden! telkens als ik aan sla begint hij enorm te gillen wat eerst nooit was, ik heb al vanalles geprobeert, snaren meerdere malen opnieuw gestemt, de elementen in hoogte verstelt en mijn action meerdere malen verstelt zelfs alles opnieuw aangesloten maar niets helpt... eerst dacht ik dat het aan me versterker lag (marshall vs100) maar met een cube30 was het ook.
    ik wil wel naar de muziek winkel gaan om er naar te laten kijken maar als hier iemand nog meer ideeen heeft zou me dat een hoop geld besparen.

    iemand ideeen? zou ik erg fijn vinden!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Ik heb niet veel ervaring met actieve elementen, maar kan me voorstellen dat wanneer de batterij bijna leeg is er ongewenste klanken worden geproduceerd. Wat misschien weer resulteerd in feedback ?

  3. #3

    Standaard

    er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
    misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w0rm
    er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
    misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.
    Toch zou ik het eens proberen om die batterij te vervangen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, toch?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w0rm
    er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
    misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.
    Normaal gesproken hoef je die batterij niet telkens te vervangen. Werkt heel anders dan bijv. met pedaaltjes. Die zijn direct leeg.
    Een batterij voor EMG's kan jarenlang mee.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w0rm
    er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
    misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.
    aan je potmeter ligt t absoluut niet. t kan zijn dat je pups microfonische trekjes hebben, of gewoon dat t feedbackt. maar op een cube30 lijkt me dat stug...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    aan je potmeter ligt t absoluut niet. t kan zijn dat je pups microfonische trekjes hebben, of gewoon dat t feedbackt. maar op een cube30 lijkt me dat stug...
    Microfonische trekjes van een EMG 81/85 set, grappenmaker!!

    ff zonder geintjes, blijkbaar is er toch iets mis met de elektronica, probeer eerst eens een ander/nieuw batterijtje en mocht dit niet helpen kan je even kijken of alles nog correct aangesloten is en/of er nergens een probleem is met kortsluiting of iets dergelijks. Mocht dit niet helpen zou ik er niet al te veel aan prutsen en hem gewoon even naar een winkel brengen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  8. #8

    Standaard

    Heb je die EMG's er zelf ingezet? Want hij komt met Hz-elementen, passief dus?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    ideetje

    De batterij voor EMG(s) ging volgens mij iets van een jaar mee naar mijn research (volgens mij gewoon uit de handleiding).
    En ik heb ook gehoord dat het geluid zou kraken ofzo als de batterij (bijna) leeg zou zijn, zoiets als een draadloze koptelefoon met lege batterijen als je dat kent (ik wel).

    Tip voor als je het nog niet weet:
    Trek de kabel uit je gitaar als je klaar bent met spelen, anders loopt de batterij leeg.

    Maar volgens mij komt dat gillen (je bedoelt gepiep/feedback?) daar niet door.
    Heb je wel een noise gate of staat die wel goed genoeg ofzo?
    Of misschien dat er iets rond de electronica is gelegd dat je spullen laat storen?

    Probeer het anders ook zonder je pedalen of iets anders ertussen (als je dat hebt), dus de gitaar direct in the versterker.
    Want misschien ligt het aan een pedaal, batterij leeg of kapot ofzo...

    Misschien anders een kabel kapot, scherp dubbelgetrapt, los getrokken plug misschien.

    Of ja, het kan ook zijn als je andere gitaren hebt dat het bij die niet is...


    - Damage Inc.
    Laatst gewijzigd door Damage Inc.; 21 maart 2007 om 11:23

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
    Microfonische trekjes van een EMG 81/85 set, grappenmaker!!

    ff zonder geintjes, blijkbaar is er toch iets mis met de elektronica, probeer eerst eens een ander/nieuw batterijtje en mocht dit niet helpen kan je even kijken of alles nog correct aangesloten is en/of er nergens een probleem is met kortsluiting of iets dergelijks. Mocht dit niet helpen zou ik er niet al te veel aan prutsen en hem gewoon even naar een winkel brengen
    ja, ik vind het zelf ook discutabel hoor... maar dat is een van de weinige dingen die ik kan bedenken.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top