Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 124 EersteEerste 123451353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 1231
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvB
    Je kan t proberen...gewoon je gitaar stemmen zoals ik zei. Capo op 1ste fret en dan gewoon in E stemmen. Die stemming gebruiken ze, zoals ik al zei, live en op de albums Load, Reload, S&M, aantal nummers Garage Inc. en "The God That Failed" van The Black Album.
    Sad But True is wel in D btw (net zoals Seek & Destroy live geloof ik).
    De hele Load-era is toch zowat in D (ook heel veel live nummers zoals Seek & Destroy ja), net als Sad But True, The Thing That Should Not Be, en nog 1 of 2 Black Album nummers en misschien nog een paar?
    Niets is toch ooit hoger gespeeld dan E? (Omdat je zei gewoon E stemmen dan dan capo op 1ste fret, wordt 't toch hoger van?)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Ach, ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 'updated' St. Anger. Ongeveer hetzelfde geluid, maar iets meer melodie en Kirk zou wat solotjes spelen...
    Inderdaad, dat bedoel ik ook, die stijl van St. Anger gaat nog echt niet weg.
    Behalve dan de stemming ervan blijkbaar nu, wat het toch een beetje een ander verhaal maakt.


    Ik luister nu zo'n 7 jaar naar Metallica en het valt me op dat Kirk na het Black Album als gitarist veelzijdiger is geworden, maar ook een soort van gitarist die niet echt weet wat hij nou wil... en daardoor staat hij maar wat te kloten op het podium. Ik vind hem de laatste tijd echt bagger spelen, James speelt hem gewoon eruit... ik heb gelezen dat Kirk zich de laatste 10 jaar heel veel op het terrien van blues en jazz heeft begeven...maar of hem dat nou een betere gitarist heeft gemaakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ulrich, om nou te zeggen dat het nog steeds de stoere drummer van de jaren '80 en begin '90 is... hij lijkt ook steeds meer uit de maat te spelen. Hetfield vind ik daarintegen echt Hetfield, hij doet gewoon zijn ding (snoeiharde riffs spelen).
    Maar komop zeg, wie luistert er nog St. Anger? Het zal me niet verbazen als dat album straks compleet in de vergetelheid raakt.
    Ja, Kirk speelde zeker slecht (vooral de solos) live enzo toen ze weer het podium op stapte voor de Anger tours.
    Maar ik moet wel zeggen dat er zeker strakke opnames zijn van latere live shows, ze zijn wel weer wat ingekomen.
    Ze hebben ook zo'n motto van tevoren een show als ze samen zo'n "huddle" doen, zeggen ze van 'Make every note count.', en dat vind ik erg goed, maar dan moeten ze het ook waar maken, en zullen ze blijkbaar ook proberen.

    Maar Kirk heeft volgens mij echt Blues enzo gestudeerd in begin jaren '90 ofzo, en dat heeft hij zeker gebruikt op de Load-albums, dat is wat ik ook had gelezen.
    Verder tijdens de Anger sessies enzo heb ik 'm ook veel in andere muziek zien zoeken zoals... reggae... lol.
    Ik vind het erg jammer dat ie niet meer zo geweldig speelt, en vooral dat de hele totale MetallicA-sound vrij saai is geworden.


    ... nu hopen dat ze het tegendeel bewijzen en met een beter album komen Misschien dat die nieuwe bassist z'n (hopelijk niet rotte) ei ook kwijt kan. Een herboren Metallica lijkt me stug maar ze moeten toch wel nog eens een lekker nummer uitbrengen?
    Een herboren MetallicA is er al sinds ze opnieuw begonnen zijn in 2002/2003.
    Maar zoals je zal bedoelen, MetallicA zoals ongeveer de eerste helft, weinig kans dus.
    Dit is zoals ze zijn en daar gaat niet veel aan veranderen, in de jaren 80 en 90 waren ze ook gewoon zoals ze waren, dat het dan wat geliefder was, sjah...

    Robert Trujillo past zeker goed bij deze MetallicA, hij heeft een supersterke sound, hij is erg professioneel volgens de rest van MetallicA, hij is een aardig en rustig persoon enzo (behalve live natuurlijk ), geen wannabe ofzo maar gewoon zijn eigen stijl.
    Kijk anders maar eens naar Ozzy Osbourne Live At Budokan (DVD) ofzo (erg vette opname trouwens, qualitatief ook), je ziet diezelfde bassist nu gewoon terug in MetallicA (of andersom), hij is zichzelf.

    Trouwens naar mijn mening een groot verlies voor de Ozzy Osbourne band.
    Ik vond hem er goed in passen ookal zag ik de DVD nadat ik 'm al bij MetallicA had zien komen.
    En ik had dan de DVD ook echt niet om hem gekocht, gewoon toeval, maar wel leuk om te zien zo.
    Laatst gewijzigd door Damage Inc.; 24 maart 2007 om 01:30

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
    Niets is toch ooit hoger gespeeld dan E? (Omdat je zei gewoon E stemmen dan dan capo op 1ste fret, wordt 't toch hoger van?)
    Nee ik bedoel capo op 1ste fret en dan in E stemmen...en dan de capo eraf halen. 1 stap lager dus (d#g#c#f#a#d#).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
    net als Sad But True, The Thing That Should Not Be
    The Thing That Should Not Be is in drop D gestemd...dus alles in E alleen de lage E-snaar 2 stappen lager (dadgbe).

    Sad But True is wel totaal in D gestemd (dgcfad).
    Laatst gewijzigd door RvB; 24 maart 2007 om 17:54

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvB
    Nee ik bedoel capo op 1ste fret en dan in E stemmen...en dan de capo eraf halen. 1 stap lager dus (d#g#c#f#a#d#).
    Ohhh ok!
    Mja, ik doe dat gewoon met stem apparaat, meteen direct naar de goede noten stemmen.
    Maar je moet ook voor iedere stemming opnieuw intoneren anders klopt de hele stemming niet meer.


    The Thing That Should Not Be is in drop D gestemd...dus alles in E alleen de lage E-snaar 2 stappen lager (dadgbe).

    Sad But True is wel totaal in D gestemd (dgcfad).
    Hm, nou ik heb ze nooit met 1 vinger over 3 snaren zien spelen zeg maar, gewoon in de Standaard D vorm alleen, dus een power-akkoord met 3 vingers.
    Drop D is veel te Nu-Metal om vroeger door MetallicA gebruikt te zijn.
    Niet dat ik dat "vind" ofzo, maar vroegen gebruikten ze alleen maar de Standaard vorm (in E en D dus) volgens mij.
    Dus niet dat je een power-akkoord met 3 open snaren kan aanslaan.

    Aan de andere kant spelen ze nu al jaren nieuw materiaal in Drop C dus.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
    Hm, nou ik heb ze nooit met 1 vinger over 3 snaren zien spelen zeg maar, gewoon in de Standaard D vorm alleen, dus een power-akkoord met 3 vingers.
    Ik heb t nog eens bekeken en ze spelen idd in D. Maar ik speel m altijd in drop D, gaat ook prima.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    tjah

    ik kan niet wachten op het nieuwe album

    zeker tijdens de escape the studio tour waren ze echt weer in goeie vorm! st. anger tour begon zwak (maarjah, wat wil je na een tourbreak met een hoop shit van 3 jaar en een nieuwe bassist)... maar tegen de tijd dat ze in de arena stonden was het goed aan het gaan!

    Al moet ik toegeven dat ik op de bootlegs van de shows in the us of a be ze beter vind dan in europa! Zuid afrika was ook erg gaaf!

    Metallica zal altijd in mijn hartje blijven, elk album wat ze hebben gemaakt heeft hun + en -tjes, zelfs st. anger draai ik nog regelmatig!!!



    Ik ga het nieuwe album zeker weten kopen, ik ga zeker weten naar werchter (kaartjes net besteld) en ik blijf zeker een fan

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    over robert trujillo gesproken,

    ik zit nu op youtube het filmpje van mr crowley live in Budokan te kiekeren...

    bij metallica komt hij meer tot z'n recht, hij heeft nu een betere sound en live is ook wat opener, ook omdat bij ozzy het oogcontact tussen de bandleden minimaal is (iedereen staat z'n eigen ding te doen, kan ook) maar bij metallica loopt hij lol te hebben met de rest

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    over robert trujillo gesproken,

    ik zit nu op youtube het filmpje van mr crowley live in Budokan te kiekeren...

    bij metallica komt hij meer tot z'n recht, hij heeft nu een betere sound en live is ook wat opener, ook omdat bij ozzy het oogcontact tussen de bandleden minimaal is (iedereen staat z'n eigen ding te doen, kan ook) maar bij metallica loopt hij lol te hebben met de rest
    Ja zijn sterke sound zal zeker nog beter bij MetallicA passen.
    En MetallicA is inderdaad meer... mja, zo'n soort van fun jam band ofzo.
    De leden zijn ook iets meer gelijk in MetallicA altijd, ookal zouden ze Jason "pesten", live deed hij toch erg veel.
    En zoals in Ozzy Osbourne staat dus Ozzy en ook Zakk meer naar de voorgrond.
    Rob en Mike meer op de 2de rij, en John (keyboards) zie je nooit eens.

    Maar je moet echt de volledige kwaliteit van de Budokan show horen, echt de DVD ofzo.
    De nummers zijn echt goed gespeeld ook, de editing heeft heel veel vette stukjes van iedere speler (die drummer is een agressieve gast trouwens), en Rob zie je daar ook z'n ronddraai-ding doen zoals met Seek & Destroy .
    Trouwens ook apart om die Japanners te zien, veel net gekleedde mensen enzo...


    Ik zal trouwens ook altijd een fan zijn, ookal is het van die mensen zelf whaha.
    Ik bedoel, het zijn goeie gasten, ik vind de persoonlijkheden van artiesten ook erg belangrijk.
    Ik koop het album zeker, en ik was al naar een Escape-showgeweest, Sick-show niet omdat het niet in Nederland is, ik wacht wel tot de officiele album-tour.
    Laatst gewijzigd door Damage Inc.; 24 maart 2007 om 23:51

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    ik zal er eens naar kijken!

    Rob was overigens in suicidal ook erg sterk!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    ik zal er eens naar kijken!

    Rob was overigens in suicidal ook erg sterk!
    Dat moet ik ook nog eens kijken, die ken ik volgens mij echt helemaal niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top