Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 124 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 1231
  1. #11

    Standaard

    bovenstaande verhaal klinkt in ieder geval veel belovend.
    Gibson ES335, Vox AC30HW2

    Te Koop: Marshall 6100LM Head. PM me voor de prijs.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Is een goeie plaat dan afhankelijk van gebruikte versterkers?

    Niet per se. Maar het was meer hopen naar de good old days, toen hun sound ok was.

    Al vond ik st. anger niet per se slecht, maar de sound had beter gekunt(en gemoeten) en ze hadden het niet zo moeten afraffelen, dan had het best een goede plaat kunnen worden.

    En dat ze weer in E gaan spelen klinkt goed. Black Album vind ik nog steeds hun beste plaat. Ik heb een hekel aan de trend dat de stemmingen bij metal steeds lager moeten. Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.

    @ Danieldg: ik vind the Black Album hun beste plaat, en die is bob rock, maar daarna kregen bob rock en metallica het in hun bol. Ze hadden hem toen moeten dumpen, alhoewel load en reload nog wel enkele goede nummers hadden.

    Terug naar hun jaren 80 muziek hoeven ze niet, dat wil ik ook niet. Als ze alsmaar dezelfde muziek hadden gemaakt hadden we ze nooit gekent omdat ze nog steeds een stel trieste schreeuwende pubers waren.

    Maar een melodisch goede plaat met nummers in metallica stijl zou niet misstaan.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    ...Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.

    ...
    +1

    en nog eens 1
    Gibson ES335, Vox AC30HW2

    Te Koop: Marshall 6100LM Head. PM me voor de prijs.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.
    St agree. +1
    prut...

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    Niet per se. Maar het was meer hopen naar de good old days, toen hun sound ok was.

    Al vond ik st. anger niet per se slecht, maar de sound had beter gekunt(en gemoeten) en ze hadden het niet zo moeten afraffelen, dan had het best een goede plaat kunnen worden.

    En dat ze weer in E gaan spelen klinkt goed. Black Album vind ik nog steeds hun beste plaat. Ik heb een hekel aan de trend dat de stemmingen bij metal steeds lager moeten. Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.

    @ Danieldg: ik vind the Black Album hun beste plaat, en die is bob rock, maar daarna kregen bob rock en metallica het in hun bol. Ze hadden hem toen moeten dumpen, alhoewel load en reload nog wel enkele goede nummers hadden.

    Terug naar hun jaren 80 muziek hoeven ze niet, dat wil ik ook niet. Als ze alsmaar dezelfde muziek hadden gemaakt hadden we ze nooit gekent omdat ze nog steeds een stel trieste schreeuwende pubers waren.

    Maar een melodisch goede plaat met nummers in metallica stijl zou niet misstaan.
    Hmm terug naar de jaren 80 dan bedoel ik vooral Ride The lightning (Fade To Black, Ride The Lighting en The Call Of Ktulu = melodisch) dit waren zeer goede nr's, the Black album vind ik ook 1 van de beste, zowel als solo's en riffs, maar toen had Bob Rock ook nog niet veel te zeggen, ik vind het een goede zaak dat ie weg is.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    ideetje

    Ik ben een groot MetallicA fan, maar volgens mij ga je echt geen "oude MetallicA" meer terughoren, niet dit album in ieder geval.
    Volgens mij waren ten eerste die 2 nieuwe nummers die live waren gespeeld ook nog in Drop C zoals St. Anger.
    (Maar wel goed om te lezen dat ze misschien wel weer in Standaard E spelen, maar wat is Eb? Ze hebben toch meestal in Standaard E en Standaard D gespeeld?)
    En alles wat ze de laatste jaren spelen is een beetje gemixt met wat punk-stijl ook ofzo.
    Ze zijn in ieder geval vrijer gaan spelen, en zomaar wat heavy riffs en melodieën gaan zoeken.
    Kirk gaat dan wel weer wat solos spelen, maar het is echt niet zo evil enzo als het was.

    MetallicA is alweer in iets van hun 3de staat ofzo, je had de "oude" van begin tot zeg maar iets van 1994, toen verandere al de sound (vóór Load nog), werd al een beetje droge sound live enzo.
    Toen kreeg je die "nieuwe MetallicA" al, nieuw logo, haar deraf, nieuwe sound, nieuwe stijl, de album-fotos zijn wat overdreven, maar live zoals up Cunning Stunts waren ze gewoon nog kick ass ookal was het wat anders.
    En op de Load-albums staan (ook naast de meest bekende) toch heel wat goede nummers als je goed luisterd.
    Veel zijn dan ook geweldig uitgevoerd en supermooi op de S&M opname, waar ze ook superheavy op klinken.

    Toen had je nog wat jaren dat ze zo doorgingen na 1999, en toen ging Jason weg, James in rehab, MetallicA was half weg gevaagd, Some Kind Of Monster werd opgenomen zonder dat ze wisten wat er stond te gebeuren, zelfs over de docu zelf.
    Toen was James weer terug, voelde zich beter dan ooit.
    Ze zijn in de studio gaan zitten en probeerden een heleboel spul uit, die Drop C stemming was er blijkbaar al voordat James weg was en ook met 1 of 2 niewe nummers op S&M.
    En van daaruit zijn ze weer opnieuw gevormd, nieuwe verfriste band, 1 nieuwe bassist, nieuwe sound weer, nieuw logo, en daar heb je het, een en al heaviness van MetallicA, je houdt ervan of niet...


    Ik vind persoonlijk St. Anger wel vet, het is dus weer iets nieuws van ze, het is eigenlijk gewoon Nu-Metal, maar je hoort wel dat het MetallicA is.
    Maar om constant naar die muziek te luisteren, nee..., het begint toch wel saai te worden na een paar nummers laat staan 70 minuten.
    Ja ok, ik luister soms wel een het hele album, maar daarna toch een tijd niet meer, die sound word gewoon "bleh" na een tijd.

    En ik was ook echt niet onder indruk van de Ecstasy Of Gold cover, dat hadden ze echt rond de Justice-era ofzo moeten doen, dan was het veel Epischer enzo geweest.
    Nu is het een soort van jam-versie...

    Het is gewoon overduidelijk dat MetallicA zo ongeveer als op St. Anger blijft, wel wat medolieuzer enzo ok, want er komen ook nog nieuwe nummers.
    Heel erg misschien zouden ze ooit nog terug vallen naar wat oude stijlen, maar misschien hebben ze zelf dit nieuwere ook liever.
    Ik verwacht wel een vet album doordat Rick Rubin er is, omdat hij ook SOAD en SlipKnot enzo heeft gedaan (dus verwacht ook maar veel mid en minder bass om een of andere reden).
    Maar Rick Rubin vind alles goed zeggen ze zelf dus natuurlijk maakt MetallicA nog het meest uit.


    - Damage Inc.
    Laatst gewijzigd door Damage Inc.; 22 maart 2007 om 15:24

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
    Maar wel goed om te lezen dat ze misschien wel weer in Standaard E spelen, maar wat is Eb? Ze hebben toch meestal in Standaard E en Standaard D gespeeld?
    Eb (es) is wat ze live spelen. "1 stapje lager" dan E. Dat hebben ze ook gedaan op de Load, Reload en S&M.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvB
    Eb (es) is wat ze live spelen. "1 stapje lager" dan E. Dat hebben ze ook gedaan op de Load, Reload en S&M.
    Is dat een halve noot lager dan?
    Ik dacht dat ze, toen ze "in de 2de stage waren", veel of alle nummers in Standaard D speelden.
    Dus dezelfde vorm als Standaard E, maar dan 1ste en 6de snaar in D, enz.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ach, ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 'updated' St. Anger. Ongeveer hetzelfde geluid, maar iets meer melodie en Kirk zou wat solotjes spelen...

    Ik luister nu zo'n 7 jaar naar Metallica en het valt me op dat Kirk na het Black Album als gitarist veelzijdiger is geworden, maar ook een soort van gitarist die niet echt weet wat hij nou wil... en daardoor staat hij maar wat te kloten op het podium. Ik vind hem de laatste tijd echt bagger spelen, James speelt hem gewoon eruit... ik heb gelezen dat Kirk zich de laatste 10 jaar heel veel op het terrien van blues en jazz heeft begeven...maar of hem dat nou een betere gitarist heeft gemaakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ulrich, om nou te zeggen dat het nog steeds de stoere drummer van de jaren '80 en begin '90 is... hij lijkt ook steeds meer uit de maat te spelen. Hetfield vind ik daarintegen echt Hetfield, hij doet gewoon zijn ding (snoeiharde riffs spelen).
    Maar komop zeg, wie luistert er nog St. Anger? Het zal me niet verbazen als dat album straks compleet in de vergetelheid raakt.

    ... nu hopen dat ze het tegendeel bewijzen en met een beter album komen Misschien dat die nieuwe bassist z'n (hopelijk niet rotte) ei ook kwijt kan. Een herboren Metallica lijkt me stug maar ze moeten toch wel nog eens een lekker nummer uitbrengen?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
    Is dat een halve noot lager dan?
    Ik dacht dat ze, toen ze "in de 2de stage waren", veel of alle nummers in Standaard D speelden.
    Dus dezelfde vorm als Standaard E, maar dan 1ste en 6de snaar in D, enz.
    Je kan t proberen...gewoon je gitaar stemmen zoals ik zei. Capo op 1ste fret en dan gewoon in E stemmen. Die stemming gebruiken ze, zoals ik al zei, live en op de albums Load, Reload, S&M, aantal nummers Garage Inc. en "The God That Failed" van The Black Album.
    Sad But True is wel in D btw (net zoals Seek & Destroy live geloof ik).
    Laatst gewijzigd door RvB; 23 maart 2007 om 17:34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top