Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 124 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1231
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard Nieuwe metallica plaat opnames

    Metallica left the comfort of HQ this week to descend upon the greater Los Angeles area to begin recording their 9th original album. This is the first time they've recorded outside of the Bay Area since they spent an eternity at One-On-One Studios recording The Black Album in '90 and '91. The last couple days have been devoted to each band member working out the right sounds, including Lars who remembered to turn on the snare and Kirk who played a solo! The big, shiny red button was finally pushed today - and the wait begins.

    bron: http://metallica.com/index.asp?item=600185



    Godzijdank heeft Lars snaren onder zijn snare gestopt en gaat kirk weer jengelen!
    En wat zie ik: Enkele triaxissen met Strategy 400 En een stapeltje V4's.

    Er verschijnt een sprankeltje hoop op een goede nieuwe plaat

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    Godzijdank heeft Lars snaren onder zijn snare gestopt en gaat kirk weer jengelen!
    En wat zie ik: Enkele triaxissen met Strategy 400 En een stapeltje V4's.

    Er verschijnt een sprankeltje hoop op een goede nieuwe plaat
    Dat dacht ik ook toen ik dat bericht las laten we hard gaan hopen op een goede plaat

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Is een goeie plaat dan afhankelijk van gebruikte versterkers?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4

    Standaard

    Metallica had voor hun Bob Rock tijdperk is een zeer lekker strak geluid, toen veranderden ze van gear en hun lekkere sound was weg, net als de goede solo's, en goed drumgeluid. Laten we idd hopen dat ze terug hun jaren 80 geluid krijgen, en hun creativiteit van toen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ja, alles wel. Maar hun creativiteit is toch niet afhankelijk van de sound die ze hebben?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6

    Standaard

    Ja, maar dat bedoelde ik niet Ik zei dat ik hoopte dat ze naast hun jaren 80 geluid ook terug de creativiteit van toen hebben

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik verwacht er niet al te veel van. Die livenummers dat ik gehoord hebben trokken al op weinig en volgens mij is metallica sowieso niet meer wat het geweest is. Hopelijk vergis ik me en wordt dit de nieuwe master of puppets.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban
    Hopelijk vergis ik me en wordt dit de nieuwe master of puppets.
    Daar wil ik wel op mijn blote knietjes voor bidden als het moet.
    prut...

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    16

    Standaard

    Heb toen the new song in gelredome gehoort, klonk nergens naar..


    Volgens mij kunnen we ons beter voorbereiden op een st.sucker album.
    www.myspace.com/sculptureband

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Vergeet niet dat Rick Rubin de nieuwe producer is. Hier wat fragmentjes uit een interview van Eddie Trunk met Lars:

    How is this process as opposed to the process you went thru during the St. Anger writing?

    Lars: the process is opposite of the SKOM method, no movie crews, no dr's, just 4 guys having fun, it's pretty chilled, no drama or any kind of stuff. This whole go-round has been really chilled, out everyone's getting along, the spirit of our work is pretty much the way it was back in the day.

    Rick's big thing is to have all these songs completely embedded in our bodies, so next monday we can just go in an execute them. Don't gotta spend to much time in the studio, creating and analyzing and fixing errors blah blah. You just go in there and take care of business, kinda like playing a gig.

    In closing again, regarding the new album:

    Solos and snare drums back on, lot of raw energy, lot of fast pummeling metallica stuff, Rick is making us work hard for it, like he should. We're pulling out a lot of good stuff, Rick's doing a lot of great stuff with Hetfield and with his vocals, it's really exciting!

    In de Rolling Stone van februari staat het volgende:

    Rubin has challenged them to play in different tunings, particularly regularE and not Eb like they have done in the past 12 years. He said James Hetfields voice sounds better when they play in E.


    Lars Ulrich praat ook over een "World exclusive" als het album uitkomt..

    Ik denk dus dat iedereen nog heel even stil moet zijn met speculaties en vooroordelen totdat het album daadwerkelijk uit is.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top