Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 27 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 264
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nauwelijks de naam "gitaar" waardig, maar kom...


    Stagg Akoestische


    Keiper DRW/12 12-string


    Beschamend eigenlijk, maar voor 90€ voor beide gitaren tezamen sukkel je toch niet hoor (die Keiper heeft werkelijk een "killing-low-buzz-free-ultra-light"-actie/feel, wat je echt niet voor die prijs zou verwachten, klinkt ook verrassend open & helder, en heeft nog een goede ruisvrije pre-amp. Die Stagg... jah Da's gewoon een kampvuurgitaartje... Die 12-string bespeel ik echt veel!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2007
    Locatie
    Oss, Noord brabant
    Berichten
    154

    Standaard



    Zo!

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    tja.. kan het toch niet laten..:



    Sitka spruce bovenblad, tasmanian blackwood voor de zij en achterkanten, ebben toets, fretwaves en een AER AK15 preamp..!

    De eerste keer dat ik op deze gitaar speelde was ik verliefd.. (ong anderhalf jaar geleden) Nu is tie eindelijk mijn eigendom!

    (voor meer info: www.degiergitaarbouw.nl -> modellen -> progression)

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Gaaf, heb je ook nog zelf wat aan die gitaar gedaan, gezien je daar werkt toch?

    En ook eindelijk plaatjes van de mijne, een Tanglewood TW170 AS-CE. Alle gitaren bij Feedback uitgeprobeerd, incl de duurdere Taylors ed, en ik kwam toch uit bij deze gitaar, helemaal mijn ding zeg maar.

    Ohja, het is de linkse, die oranje is trouwens ook helemaal hol

    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Locatie
    Weert
    Berichten
    188

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gvink
    tja.. kan het toch niet laten..:


    Tjonge da`s echt een mooie!!!!!!!!!!!
    Hoe klinkt ze??

    Ik zou ze zelf ook wel eens willen uitproberen, enig idee waar dit kan??

    Prachtig, veel plezier ermee!

    Frank
    Niet zeiken ! Spelen !!!

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Locatie
    Weert
    Berichten
    188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanskemink
    Gebruikt Martin Gotoh 1:21 delta 510 standaard op deze lijn?
    Ja, er staat 510 achter op de mechanieken.
    Die werken overigens geweldig!
    De rest ook trouwens...........

    Frank
    Niet zeiken ! Spelen !!!

  7. #127
    Banned
    Geregistreerd
    21 november 2007
    Berichten
    142

    Standaard

    Mijn FG-180 die ik eerder heb gepost ligt momenteel bij de gitaarbouwer en krijgt nieuwe frets + topkam. Heeft 0.010 snaren en dat blijft zo omdat het bovenblad anders bol zou kunnen trekken. Het is echt een fingerpicker en ik neem 'm dan ook voor wat ie is...0.011/0.012 mis ik totaal niet op deze gitaar. Hij speelt als 'vanzelf', de noten vloeien in elkaar over zonder daarvoor echt druk te hoeven zetten, waarschijnlijk omdat hij zo goed ge-aged is en vanwege het lichte gewicht, de bouw en de houtsoorten.

    Nog steeds een van de indrukwekkendste gitaren die ik tegen het lijf gelopen ben met een heel heldere, gebalanceerde warme klank (eigenlijk zoals een goede, vintage Martin D-18 zou moeten klinken en dat is zonder overdrijven).

    Eergisteren heb ik een oude Tokai (Cats Eyes) CE-1500 akoestische gitaar uit Japan op de kop kunnen tikken voor 700 euro, inclusief ingebouwde Highlander element. Volledig massief van hoogwaardige kwaliteit en verkeerd in heel goede staat, originele staat. Erg goede gitaar (vergelijkbaar met 'Blueridge') maar mist de gebalanceerde klank van de FG-180.
    Laatst gewijzigd door Godfather; 29 december 2007 om 09:49

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boom-chick-Franky
    Tjonge da`s echt een mooie!!!!!!!!!!!
    Hoe klinkt ze??

    Ik zou ze zelf ook wel eens willen uitproberen, enig idee waar dit kan??

    Prachtig, veel plezier ermee!

    Frank
    Thanks!

    Je kan altijd langskomen in Schiedam (zie sig), maar laat het even weten want de laatst gebouwde is nu dus mijn eigendom..
    (we hebben er nu geen meer hangen in de winkel)

    De gitaar klinkt erg warm, maar toch helder. Een mooi diep en vol laag met een rijk hoog en een flinke sustain. Als je rustig wat fingerpicking doet heb je een mooie gebalanceerde klank, met een plectrum kan je d'r best laten 'grommen'..
    De kast is niet eens zo diep maar toch komt er een aardig volume uit en zoals gezegd een mooi diep laag. De hoge snaren 'knallen' niet maar zijn toch 'fel' genoeg, voor mijn smaak. Al met al een mooie gebalanceerde, diepe, volle, warme klank.. Zo, meer superlatieven heb ik niet..
    Enne, 't is geen spam.. 't is gewoon zo..!

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    Gaaf, heb je ook nog zelf wat aan die gitaar gedaan, gezien je daar werkt toch?
    't enige wat ik er nog aan gedaan heb is dat ik er een (ongekookt) benen topkam op gezet heb. Daarnaast heb ik er ook nog een AER AK15 preamp ingebouwd. (die overigens echt te gek klinken!)
    En uiteraard de afstelling nog wat naar mijn smaak aangepast.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik ben terug naar nog maar 1 acoustische. De ColeClark Fatlady 1 met de waanzinnig goede electronica er in. In combinatie met de AER een absoluut podiumbeest.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top