Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 27 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 264
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    de drummer van mijn band heeft vorige week een Fender Strat van 15 jaar oud verkocht voor 500 euro, zonder pickups, met een stuk uit de headstock, en heel veel beschadigingen in de verf.
    de jongeman was op zoek naar een Fender made in USA...

    mijn stagg is mss niet de beste gitaar qua afwerking, daar ken ik niet veel van, maar de gibsons van 3000 euro vind ik ook maar een klote afwerking hebben. in keulen was ik echt teleurgesteld van de wine red. irl is het een lelijke gitaar!

    mijn staggje zal ik een dezer als ik wat tijd heb eens volledig opkuisen, en dan laten afstellen. het logo van de kop, alles wat mooi maken. en een kapje op de neck pickup. er zullen niet veel mensen nog zeggen dat het een slechte gitaar is
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazylay
    afgelopen herfst heb ik deze Alvarez RD20S gekocht.

    Klik hier

    dit is echt een topper!, en niet duur.
    fototje:
    Dag

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Amalio Burguet 2a 1985 dus een vroege want hij startte in 1984. Samen met mijn gitaarleraar destijds gekocht.

    Martin m36 1979
    zoals deze maar niet zo mooi:

    Ibanez v302 zoals deze maar dan zwart:


    Ik zocht voor dit threadje op internet naar de Burguet. Andere prijzen tegenwoordig.
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 20 april 2007 om 12:54
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  4. #104

    Standaard

    Ik heb niet echt een acoustische collectie. Ik speel zowel acoustisch als electrisch, en behalve gitaar speel ik ook bas (zowel gefret als fretloos). Er is dus wel een (bescheiden) collectie, maar breder dan alleen acoustisch.

    Sinds een paar jaar heb ik een zwarte Yamaha CPX5, welbekend uit de diverse reclameblaadjes maar kortgeleden door Yamaha uit productie gehaald en vervangen door een nieuw type. Vanaf het begin dat ik 'm had, heb ik er erg veel mee gedaan. Hij is lekker handzaam, speelt fijn, alles werkt probleemloos en hij klinkt goed voor zijn geld, zowel onversterkt als versterkt (ik versterk 'm via een Yamaha AG Stomp en dan naar de PA).



    De CPX heeft ook minpunten, maar dat komt vooral doordat ik me op acoustisch gebied verder ontwikkeld heb. Ik speel steeds meer met de vingers van mijn rechterhand in plaats van met een plectrum en dan valt mij op:

    - de snaren staan voor rechterhandtechnieken net iets te dicht op elkaar;
    - de toon wordt wel erg braaf en valt snel dood met vingeraanslag; als ik 'm voor zijn broek geef met een plectrum, zingt het allemaal veel meer.

    Maar je moet ook niet vergeten dat hij maar rond de 500 euro gekost heeft. Voor zijn geld een erg goeie koop. Toen ik 'm kocht, beschouwde ik 'm als het goedkoopste ding uit de winkel dat echt wat voorstelde.

    Verder heb ik op acoustisch gebied een Wehkamp-achtige spaanse gitaar die mee mag op vakantie en waar mijn dochter (15) tegenwoordig op oefent. Ik heb 'm ooit zomaar gekregen van iemand die zijn zolder opruimde. Voor serieuzer werk zou ik de verzameling willen aanvullen met een nylonsnarige electrisch versterkte gitaar (zie ook mijn oproep voor advies: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91843).

    Tot slot heb ik een paar apparaten waar ik eigenlijk niks mee doe:
    - een ukelele made in china (ook leuk om mee te ping-pongen);
    - een staalsnarige Wehkamp-achtige die mijn dochter heeft mogen beschilderen en die nu op haar kamer staat.
    - een soort acoustische jazzgitaar van het beroemde (?) merk Famos met zowel een rond klankgat als f-gaten. Je kunt erop spelen maar hij werkt niet echt mee. Als je rariteiten verzamelt, doe een bod!


    Groeten, Frits
    Laatst gewijzigd door oorzaak; 13 mei 2007 om 22:44
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

  5. #105

    Talking en nu ... hier zijn mijn schatjes !



    in volgorde van links naar rechts :
    1. m'n oudste en op rust : een Hoyer uit 1966 m'n eerste gitaartje voor m'n 18de verjaardag
    2. een Larrivee D-05 1998 van vrouwlief voor m'n 50ste verjaardag
    3. een Cuenca model 30 uit 1992: een klassieke studiegitaar
    4. een Santa-Fee Takamine EF-508C voor optredens, op vakantie en als huis-tuin-keukengitaar
    5. een Taylor 814 CE uit 2004 : uit de lucht gevallen, bijna voor niets verkregen (150,00 euro !!!) ... een indianenverhaal !
    6. een Motion akoestische bas : als het tijd is om vingerstrekoefeningen te doen!
    7. misschien voor volgend jaar ... nog even mouwvegen bij vrouwlief ... ik wordt dan 60!
    Laatst gewijzigd door Fingerpick; 26 juni 2007 om 00:31

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard




    Heb zo even geen betere foto (batterijen plat)

    En met de gitaar ben ik al lang blij, zeker voor het geld.

  7. #107

    Standaard

    Ik heb geen ak. Collectie. Speel alleen Elec. gitaar.

    Deze toch nog.






  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fingerpick


    in volgorde van links naar rechts :
    1. m'n oudste en op rust : een Hoyer uit 1966 m'n eerste gitaartje voor m'n 18de verjaardag
    2. een Larrivee D-05 1998 van vrouwlief voor m'n 50ste verjaardag
    3. een Cuenca model 30 uit 1988: een klassieke studiegitaar
    4. een Takamine EF-508C voor optredens, op vakantie en als huis-tuin-keukengitaar
    5. een Taylor 814 CE uit 2004 : uit de lucht gevallen, bijna voor niets verkregen (150,00 euro !!!) ... een indianenverhaal !
    6. een Motion akoestische bas : als het tijd is om vingerstrekoefeningen te doen!
    7. misschien voor volgend jaar ... nog even mouwvegen bij vrouwlief ... ik wordt dan 60!
    Nummer 1 vind ik een echt schatje, hoge aaibaarheidsfactor.
    Maar nummer 5 slaat alles.
    Dat indianenverhaal wilik wel eens horen!!!
    En geen krasje overgehouden na het uit de lucht vallen???
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    vraagje

    Jaaaaa, dat indianenverhaal wil ik ook wel horen!

    Vertel, vertel, vertel snel!
    Een dikke streep is ook een lijn.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2007
    Locatie
    Turnhout (België)
    Berichten
    188

    Standaard

    Ik wil dat indianenverhaal ook nog wel eens horen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top