Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 63 van 63

Discussie: Digitech GSP 1101

  1. #61
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Mario, kan jij later is vertellen hoe hij zich verhoudt tot een gsp2120/2101/2112.
    Je hebt ze beide dus ik ben erg benieuwd, vooral het geluids verschil.
    Ik mag hopen dat de bediening sowieso beter is.

  2. #62

    Standaard

    Mijn belangrijkste machine voor mijn GSP1101 was de GSP 2101. Totaal andere processor. Ik vond het pluspunt van de oude 2101 de open structuur; de mogelijkheid eigen algoritmes te maken. Dat mis je totaal bij de 1101. De volgorde van de effecten is in serie (gewoon achterelkaar) en je kunt dus maar 1 effect uit 1 groep kiezen (dus geen flanger + chorus). Verder vind ik de delays vrij karig, maar bij Digitech hebben ze aangegeven brood te zien in een multitap delay.

    Qua klank zijn ze ook niet te vergelijken. De 1101 is veel meer een (uitgebreide en IMO beter klinkende) variant op een POD en aanverwante. Ik vind de oude 2101 meer een "poor man's Eventide" met een pre-amp. Ik heb indertijd de 2101 aangeschaft toen ik veel ambient maakte (zie mijn MySpace pagina... da's allemaal 2101). Ik denk niet dat dit mogelijk is met de 1101, maar daar heb ik 'm ook niet voor aangeschaft.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    Mario, kan jij later is vertellen hoe hij zich verhoudt tot een gsp2120/2101/2112.
    Je hebt ze beide dus ik ben erg benieuwd, vooral het geluids verschil.
    Ik mag hopen dat de bediening sowieso beter is.
    WOW
    wat een apparaat.
    Heb 'm een dagje goed aan de tand gevoeld, helaas niet de meest ideale opstelling.
    Heb al mijn amps en speakerkasten in de oefenruimte staan, dus nu thuis een opstelling gemaakt met de GSP1101, een Marshall 8008 solid state eindtrap en een homemade 1x12 cabinetje.
    En dat klinkt al geweldig !

    Ik ben zelf iemand die niet te ingewikkeld wil doen, heb ik het geduld niet voor. Dus aansluiten, inpriken en de presets doorlopen. Voor de verandering eens een keer normale fabriekspresets, direct bruikbaar.
    Beetje draaien een de knopjes om te kijken wat er allemaal gebeurt, en verdomd, zonder de handleiding in te kijken kan ik verder. Wat dat betreft dus een absolute vooruitgang met zijn voorgangers.

    Zaterdag en zondag maar eens aansluiten op mijn "echte" speakerkasten, ben ook wel benieuwd hoe het verschil is met mijn MESA 50/50 eindtrap en die Marshall 8008. De GSP1101 is een moddeling apparaat, wat ik nog weet van mijn Line6 is dat je dan beter een neutrale eindversterker kan gebruiken ?

    Kort samengevat: heerlijk simpel te bedienen, klinkt (nu al) erg lekker..
    en verder ben ik niet zo kritisch. Geen idee of de JCM900 mod ook klinkt als een echte JCM900, en eigenlijk interesseert het me ook niet





 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top