Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 69 van 69
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2003
    Locatie
    Havana aan de Waal
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Ik heb gewoon een POD xt live voor thuis en JCM 800 (icm de pod voor fx) voor gigs.. no problemo!
    Schikken is voor bloemisten.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Ik heb een Mark IV voor thuis en een Mark IV voor jammen/repeteren.

    heerlijk, zo'n bak met 99.999 functies.

    kan van 15W via 30, 50 en 70 naar 85W.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Ik zal even proberen te verwoorden wat ik ervaar bij het spelen op laag/hoog volume.

    Als ik op mijn slaapkamer speel, wordt mijn tone dunner. Minder oomph. Het hoog krijgt ook een wat neuziger randje met een soort gruis/rafel erin. Ook niet erg veel sustain.
    Op hoger volume merk ik meteen dat het laag strakker en dikker wordt, dat de hoge tonen smoother klinken en dat ik meer sustain krijg.

    Ik speel vooral stevige rock en metal, en schuw zowel de chugga chugga als af en toe wat lead werk niet. Wat is nu het probleem? Voor mijn tone-voorkeur, worden er gewoon geen leuke low-powered dingen gemaakt. Ja, je hebt modeling en transistorversterkers, maar ik mis daar gewoon de buizenfeel en buizenwarmte. Ja, je hebt low-wattage tube amps, maar die zoeken het meer in de vintage hoek, en daar krijg ik geen bevredigend beukende metalsound uit.

    Dus, moest er iemand een versterker op de markt brengen die doet wat ik ervaar met mijn versterker (Marshall DSL100 op een 4x12) op hoog volume, maar dan op relatief laag volume (eigenlijk speel ik best hard thuis), en dit combineren met een vette rock/metal sound, dan kocht ik dat ding meteen, en daar wil ik best wat geld voor betalen.

    Als zo'n dingen bestaan ben ik uiteraard geinteresseerd... Momenteel kijk ik stilaan uit naar iets dat 'meer high gain' is dan mijn DSL, simpelweg omdat zegmaar Engl's, Powertone's en dergelijken er toch in slagen om meer te beuken op laag volume (als in: dik klinken en palm mutes strak en vol uit de verf doen komen). De DSL staat best zijn mannetje, maar op hoger volume komt er pas echt body in de sound en verdwijnt dat ranzige hoog meer en meer in de achtergrond om plaats te maken voor een brute brul. De vraag is ofdat ik met een echt gain beest (niet in de zin van extreem veel gain, maar in de zin van heavy rock en metal-georienteerde voicing) dit ga bereiken...

    Ik moet erbij zeggen dat ik deze nadelen liever erbij neem (want al bij al zijn het subtiele details) dan op bijvoorbeeld de Roland Cube 30 te moeten spelen die ik hier ook heb staan (cleane simulaties zijn best geod, maar overdrives klinken erg dun en de recto simulatie is gewoon een berg fuzz).

    Kortom: iemand die een versterker weet die onder high gain toepassingen: vol, smeuig, beukend, smooth bij leadwerk enzoverder kent: laat horen!
    Laatst gewijzigd door andoni; 16 april 2007 om 19:40
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Mijn ervaring is, dat ook al speel je op laag volume, en gaat de sound van je amp een beetje verloren, het klinkt nog steeds beter dan al die gare simulaties, en ik heb een veel besproken jcm900 waar ik zelf ook niet tevreden over ben maar nog steeds beter vind dan line6 rommel,
    maarja tis wel handig met oefenen, je hoeft niet alles aan te sluiten en het neemt niet veel plek in + je krijgt een best aardige sound voor simulatie van "echte" sounds

    Dus de keuze is aan jou, ik woon vrijstaant, en mag van mams em altijd wel redelijk stevig aanhebben dus no problemo voor mij
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    999

    Standaard

    Ik ben al een jaar opzoek naar een kleine buizen versterker. Tot nu toe heb ik zo (geloof het of niet) het beste geluid:

    Lp-> Marshall (50 watt uit 1969) -> Koch loadbox (op 4x12 direct out) -> Korg sporenrecorder -> Sennheiser headphone.

    Helemaal stil, kan de marshall vol open zetten en de hele nacht doorspelen terwijl mijn kleine baby ligt te slapen. De reverb van de recorder is heel goed omdat hij na de versterker komt denk ik en ik kan opnemen wanneer ik wil.

    Natuurlijk klinkt het niet zo goed als de marshall vol open op een echte 4x12, maar het is beter dan de enkele 10" (of sommige 12") speakertjes.

    Het liefst heb ik een kleine versterker maar hij moet het geluid hebben van mijn 50 watter.
    Ik zoek een Firebird uit '63 of '64

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Locatie
    m'n huis woont in Lent
    Berichten
    869

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
    Die magneet wordt ook wel onder drumkrukjes geschroeft en doet het ook goed onder bioscoopstoelen.

    Geluid in je kont beleven als het ware. Het komt er op neer dat er in plaats van een conus iets anders in beweging wordt gezet. Die bass podia werken goed met in combinatie ear monitoring. Die grap die je maakt, moet eens wetenschappelijk worden onderzocht. Ik heb jaren popcursus gegeven en de vrouwen kozen na de introductie langs gitaar drums bas keyboard heel vaak voor de bas.
    Vrouwen zijn gevoelstypes. Letterlijk en figuurlijk. Ken je die scene uit de film over Howard Stern (dé US deejay)? Laat een vrouw klaarkomen door haar op een box te zetten en heel hard in de mike te toeteren. Giel Beelen heeft het ook ooit geprobeerd. Geen idee of dat een succes was, maar in die film was het echt hilarisch
    Pluk de dag, maar donder niet van de ladder!
    in de aanbieding: Intellifex Blackface http://link.marktplaats.nl/307840738

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
    Die magneet wordt ook wel onder drumkrukjes geschroeft en doet het ook goed onder bioscoopstoelen.

    Geluid in je kont beleven als het ware. Het komt er op neer dat er in plaats van een conus iets anders in beweging wordt gezet. Die bass podia werken goed met in combinatie ear monitoring. Die grap die je maakt, moet eens wetenschappelijk worden onderzocht. Ik heb jaren popcursus gegeven en de vrouwen kozen na de introductie langs gitaar drums bas keyboard heel vaak voor de bas.
    Dat is het hele concept achter Vulvasonic. Geen gein!
    Het is echt zo dat we ons hebben genoemd naar het feit dat met name de bas bepaalde gevoelens van lust opwekt bij veel vrouwen. We vonden dat we dat concept moesten uitwerken en zo kwamen we bij 'Vulvasonic'.

    Was ik maar bassist.........
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Dat is het hele concept achter Vulvasonic. Geen gein!
    Het is echt zo dat we ons hebben genoemd naar het feit dat met name de bas bepaalde gevoelens van lust opwekt bij veel vrouwen. We vonden dat we dat concept moesten uitwerken en zo kwamen we bij 'Vulvasonic'.

    Was ik maar bassist.........
    Van alle Stones versierde (bassist) Bill Wyman (volgens eigen zeggen) de meeste chicks...

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Van alle Stones versierde (bassist) Bill Wyman (volgens eigen zeggen) de meeste chicks...
    Zelf krijg ik ook het eerst een stijve van het geluid van een bas. En ik ben niet eens van de kloofridderige!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top