Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Gibson THUNDERBIRD

  1. #1

    Standaard Gibson THUNDERBIRD

    Mijn oog viel op een Gibson thunderbirdbird basgitaar en ik moet zeggen dat deze gitaren echt een grote aantrekkingskracht op me hebben!

    Ik ben afgelopen maand ook naar The Datsuns geweest en de zanger heeft ook zo'n gitaar

    Ik vind van de twee varianten de Studio het mooist omdat de kop wat gestroomlijnder is afgewerkt

    Gibson THUNDERBIRD IV
    http://www.gibson.com/Products/Gibso...nderbird%20IV/

    Gibson THUNDERBIRD Studio
    http://www.gibson.com/Products/Gibso...%204%2DString/

    Ik ben is gaan zoeken op marktplaats en de websites van feedback en keymusic maar ik kon eigenlijk nergens vinden hoe duur die dingen zijn enzo

    Ik heb wel een Epiphone Thunderbird reissue VS gevonden
    http://www.feedback.nl/?id=55&b=12089

    Deze is 399,- euro

    De originele gibson exemplaren zijn dus blijkbaar uit de productie gehaald ofzo (gibson basgitaren gaan sowieso niet zo super geloof ik) **edit de 4e reissue is nog te koop

    Maar ik vroeg me af wie ervaring heeft met dit soort gitaren en mij er wat meer over kan vertellen (hoe klinken ze, vallen ze niet uit elkaar van ellende)

    Ik ben benieuwd!


    *edit ik zag een topic over de epi-versie trouwens maar mij gaat het om de echte gibson reissue (4e generatie die nu nog te koop is)
    Laatst gewijzigd door Jorisch; 7 maart 2007 om 23:23

  2. #2

    Standaard

    De IV versie heeft een nek die helemaal doorloopt in de body en de studio heeft een "losse" nek

    De lijst van mensen die deze bas gebruiken is niet klein en het zijn allemaal rock bands

    * Horace Panter (The Specials)
    * Krist Novoselic (Nirvana)
    * Simon Gallup (The Cure)
    * Adam Schlesinger (Fountains of Wayne)
    * Kim Gordon (Sonic Youth)
    * Arthur "Killer" Kane (New York Dolls)
    * Linda Ong (Lunarin)
    * Nikki Sixx (Mötley Crüe)
    * Sam Yaffa (ex-Hanoi Rocks current - New York Dolls)
    * Shavo Odadjian (System of a Down)
    * John Entwistle (The Who)
    * Nicky Wire (Manic Street Preachers)
    * Frankie Poullain (ex- The Darkness)
    * Stefan Olsdal (Placebo)
    * Jeordie White (Twiggy Ramirez) (ex-Marilyn Manson, Nine Inch Nails, current A Perfect Circle)
    * William Carruthers (ex- Spaceman 3, Spiritualized)
    * Tyson Ritter (The All-American Rejects)
    * Michael Small (The Meligrove Band)
    * Chris Cain (We Are Scientists)
    * Keith Hoerig (Five Iron Frenzy)
    * Adam Clayton (U2)
    * Chris Wolstenholme (Muse)
    * Glenn Cornick (Jethro Tull)
    * Mikey Welsh (ex-Weezer)
    * Cliff Williams (AC/DC)
    * Jared Followill (Kings of Leon)
    * Maya Ford (The Donnas)
    * Mark Hamilton (Ash (band))
    * William Murderface (Dethklok)
    * Pete Way (UFO)
    * Martin Turner (Wishbone Ash)
    * Mike Piergrossi (Dogbitemoney)

    Ook precies de soort muziek die ik ook te gek vind vooral ACDC, marilyn manson, the darkness, soad, motley crue, new york dolls en the who

    alleen die laatste gebruikte volgens mij allerlei basgitaren want die zie je in elk rijtje terug
    Laatst gewijzigd door Jorisch; 7 maart 2007 om 23:27

  3. #3

    Thumbs up

    De bassist van mijn band heeft een Gibson thunderbird IV, geeft een prima sound (vooral voor bluesrock etc) maar het knalt niet zo als een fender precision vind ik. Verder een behoorlijk dunne hals, moet je van houden..

    ze zijn idd lastig te vinden. Ik geloof dat Dirk witte in amsterdam nog een nieuwe heeft staan voor zo'n 1700 euro. Heb er tot nu toe 1 op marktplaats zien staan, en die is nu in het bezit van onze bassist.
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hoi!

    Ik heb een Epi T-Bird... Was mijn 'liefde op het eerste gezicht' basje... na uitvoerig testen in wel 3 winkels was het ook mijn 'liefde op het eerste gehoor' basje. Nouja, ik vind ze geweldig klinken, echte rocksound, maar funken moet je der niet echt mee doen. Was voor mij al duur genoeg op die moment en als je nou eenmaal niet weet of je wel wil blijven bassen (ik blijf in de eerste plaats nog altijd gitarist-hobbyist), dan doe je der beter aan niet direct in een Gibson te investeren.
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorisch
    De originele gibson exemplaren zijn dus blijkbaar uit de productie gehaald ofzo (gibson basgitaren gaan sowieso niet zo super geloof ik)

    Maar ik vroeg me af wie ervaring heeft met dit soort gitaren en mij er wat meer over kan vertellen (hoe klinken ze, vallen ze niet uit elkaar van ellende) en beter nog hoe kom je aan zo'n ding
    Uit de handel? - daar wwet ik niets van. Je zult ze wel moeten bestellen want er zullen maar een paar winkels in NL zijn die zo'n ding in de winkel hebben.
    Sommige kunnen trouwens nogal kopzwaar zijn (neckdive).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Nog een leuk weetje...misschien 1 van de zeer weinige nadelen. De balans van de basjes zijn standaard doorgaans bijzonder slecht. Als je de straplocks (toch bij de Epi) op hun originele plaats laat staan heb je het risico dat, vanaf je de hals loslaat, de bas met z'n headstock tegen de dichtsbijzijnde amplifier kwakt. Hierdoor zouden der al menig headstocks van deze droombas afgeknakt zijn. Nouja, dit euvel kan je wel verhelpen. De eerste optie is simpelweg een strap zoeken die niet wegslibt... leder ofzo scoort dan doorgaans goed. De 2de optie is je straplock op een andere plaats boren. Het is wel raadzaam dit te laten doen door een vakman als je geen ervaring hebt met houtbewerking of lutherie... Ik denk zelf dat der een hele website aan deze ingreep is gewijd...
    Bingo; http://www.lysator.liu.se/~wizkid/mu...underbird_mod/
    Google, je vriend!
    Nouja, ikzelf koos voor de eerste optie en ook al heb ik een Get'mGet'm band met aan de binnenzijde gewoon rugzaknylon, echt wegglijden doet ie niet snel. Je leert trouwens snel de gewoonte van altijd haar nekje te ondersteunen.
    Hopelijk ben je der iets mee!
    Nogmaals cheers,

    Bart
    Life is music!

  7. #7

    Standaard

    ja dat van die neckdive had ik al begrepen maar ik sleutel graag aan mn gitaren dus dat is geen probleem en inderdaad ze zijn nog in productie, dat zijn de 4e generatie firebird IV's

    Als ik er één ga kopen wordt het ongetwijfeld bestellen want ik wil um ook in ebony

    Ik heb gezien dat ze voor 1700 euro te koop zijn in de US dus zal rond de 2k euro zijn hier

  8. #8

    Standaard

    Die bij DW is dus ook 1700 maar die is vintage sunburst

    C
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    ik kwam deze heel toevallig tegen:
    http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/13185.html
    ?

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top